Gå til innhold

Er dette en jordfeilbryter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener denne bare er for IT, siden du har den N'en (rett under den svarte knappen står det et koblings skjema)

 

 

Hvorfor lurte du egentlig på det, er det noe gæernt med annlegget ditt eller noe?

da burde du jo absolutt ringe en elektrikker :)

6374272[/snapback]

 

Det er TN nett som har nøytralleder(N).

 

Denne kan brukes på både TN og IT nett.

Lenke til kommentar
Jeg mener denne bare er for IT, siden du har den N'en (rett under den svarte knappen står det et koblings skjema)

 

 

Hvorfor lurte du egentlig på det, er det noe gæernt med annlegget ditt eller noe?

da burde du jo absolutt ringe en elektrikker :)

6374272[/snapback]

 

Det er TN nett som har nøytralleder(N).

 

Denne kan brukes på både TN og IT nett.

6375227[/snapback]

Å, faen, jeg som surrer nå ja. har nettop blitt ferdig med GK, ekke alt som sitter ;)

 

 

Han har vist lurt på dette i 8mnd, siden bildet ble tatt i oktober 2005 :tease:

ref. bilde:

 

så det kan jo ikke vært så farlig, siden huset ikke har brent ned enda.... :roll:

Endret av just-_-me
Lenke til kommentar

Dette er en 4 polet jordfeilbryter som bare reagerer på AC jordfeil.

Den fungerer ved at den måler strømmen som går gjennom bryteren.

Får den ikke tilbake all strømmen som går ut så blir det ubalanse i bryteren og den slår ut.

Denne bryteren fungerer på 1~, 2~, 3~ og 3+N.

Lenke til kommentar
Jeg mener denne bare er for IT, siden du har den N'en (rett under den svarte knappen står det et koblings skjema)

 

 

Hvorfor lurte du egentlig på det, er det noe gæernt med annlegget ditt eller noe?

da burde du jo absolutt ringe en elektrikker :)

6374272[/snapback]

 

Det er TN nett som har nøytralleder(N).

 

Denne kan brukes på både TN og IT nett.

6375227[/snapback]

Å, faen, jeg som surrer nå ja. har nettop blitt ferdig med GK, ekke alt som sitter ;)

 

 

Han har vist lurt på dette i 8mnd, siden bildet ble tatt i oktober 2005 :tease:

ref. bilde:

 

så det kan jo ikke vært så farlig, siden huset ikke har brent ned enda.... :roll:

6375690[/snapback]

 

Bildet ble tatt i går.sikkert feil dato på kameraet..

 

Skal legge varmekabler på badet og da er det jo greit at det er jordfeilbryter :D

Lenke til kommentar
Hvem skal koble den til, fylle ut dokumentasjonen og skrive samsvarserkleringen?

Har du ingen firma som kan stemple samsvarserklæringen så vil du ikke ha en godkjent varmekabel i badegulvet ditt når tilsynet kommer på besøk.

6380797[/snapback]

And then your fucked my good friend :devil:

Vennen din kan koble så mye han vil, men han kan ikke koble strøm til det. En elektriker med fagbrev klasse L kan bare koble på sitt eget hus, dvs. ikke kamerater sine, ikke foreldra sine, ikke besteforeldra sine, ikke sønnen sitt...

 

Å, faen, jeg som surrer nå ja. har nettop blitt ferdig med GK, ekke alt som sitter ;)

Bør sitte til neste år, blir litt mer omfattende enn GK ja... (om du skal gå VK1 Elektro that is...)

Edit: perpyro: Hva er følgene om han kobler det til og tilsynet kommer på døren?

Endret av icer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...