Gå til innhold

1års forbredelse til militæret. Trenger tips.


Anbefalte innlegg

Men noe jeg har lyst til, er å gjøre det bra slik at jeg kan reise til Afgahnistan for å tjene inn spenn ;)

6389981[/snapback]

 

Telemark Bataljon

6391112[/snapback]

Brorsan er Kystjeger og har vervet seg et år etter førstegangstjenesten, skal 4 mnd. til Afghanistan i Februar.

 

Kystjeger er ikke så vanskelig å klare, men du må ha et visst engasjement.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
KJK har alltid vært kjent for å like å være litt mer macho enn MJK. Selvom MJK har 10 ganger mer respekt enn KJK. Uten tvil har begge mye respekt, men MJK går mer på psyken og de har sykt mye mer respekt enn KJK.

6396713[/snapback]

 

Jeg må arrestere deg litt nå. KJK har aldri trodd at de var like macho som MJK. Det som gjør forholdet mellom KJK og MJK så anstrengt er at KJK liker å omtale seg selv som spesialkommando, noe som ikke stemmer. Begge deler går både på fysikk og psyke, men MJK er så uendelig mye tøffere å komme seg igjennom. Det er faktisk feil å si at Kystjegerne nyter respekt i Forsvaret, for det gjør de ikke.

 

Er man normalt godt trent og ikke har noen store helseproblemer, så er man ofte fysisk skikket til å gjennomføre slike opptak, man må bare ha jævlig lyst.

Lenke til kommentar

Joda, men NK-tropp på Madla var fra KJK og han fortalte litt av hvert om forholdet mellom MJK og KJK. Det jeg prøvde å si var at det fysiske opptaket er ikke så sykt mye vanskeligere på MJK enn på KJK, men det psykiske er uendelig mye verre på MJK. Kan dette stemme? Synes forøvrig vi kunne laget en MJK-tråd hvor alle kunne dele historier de har hørt osv., for MJK er etter min mening noe jævli spennende å diskutere.

 

:)

Lenke til kommentar

Hva med HJK og ikke minst, de som rager over alt og alle; FSK/Delta Force? ;)

 

Trening før forsvaret er meningsløst om man ikke skal inn i en av jegerdisiplinene, evt MP. De fleste jeg kjenner som har vært stasjonert i alt fra storm til garden og grensevakt er i dårligere form nå de dimmer enn da de rykket inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...