Gå til innhold

DFI med støtte for Conroe


Anbefalte innlegg

Det jeg vil ha er minimum 8 S-ATA kontakter, 4 er for kjipt og de få PCI kontaktene som er igjen på kortene er kjekke til andre ting :)

6366578[/snapback]

 

Det som er viktig er hvorvidt SATA kontaktene er native eller ikke. Hvis det er en annen kontroller enn den som hører til chipsettet så byr det ofte på problemer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg vil ha er minimum 8 S-ATA kontakter, 4 er for kjipt og de få PCI kontaktene som er igjen på kortene er kjekke til andre ting :)

6366578[/snapback]

 

Det som er viktig er hvorvidt SATA kontaktene er native eller ikke. Hvis det er en annen kontroller enn den som hører til chipsettet så byr det ofte på problemer...

6373203[/snapback]

Husker jeg ikke feil skulle de nye chipsettene til Intel hvertfall støtte opptil 8 SATA porter? Det HKet jeg har nå har 4 native SATA(Intel Chipsett) og 4 stk på en SIL 3114 Raid kontroller og jeg skal ærlig innrømme at jeg neppe hadde beholdt SIL 3114 kontrolleren dersom den ikke var integrert. Den funker, men det tok litt tid for å få denne kontrolleren til å funke slik jeg ønsket, men jeg har enda ikke fått den til å funke ordentlig med single disker. Uansett, det betyr lite ettersom jeg nok bytter det ut etter sommeren.

 

Utover det overklokker jeg ikke lengre, da jeg holdt på med det var det Abit som var de store heltene. Tror aldri jeg hadde ett Abit kort uten "småproblemer", men de klokket bra :)

Lenke til kommentar
og jeg skal ærlig innrømme at jeg neppe hadde beholdt SIL 3114 kontrolleren dersom den ikke var integrert. Den funker, men det tok litt tid for å få denne kontrolleren til å funke slik jeg ønsket, men jeg har enda ikke fått den til å funke ordentlig med single disker.

6374052[/snapback]

 

Samme problemet jeg har. Disablet den og kjøpte en Promise PCI kontroller som heller ikke klarer single disker bra... dvs den henger på oppstart hvis den har 4 disker, så de må koples inn etter windows har startet på pnp....

 

Så det blir unødvendig å si at jeg med glede skulle betalt mye for et hovedkort med 8+ native SATA....

Lenke til kommentar
@ 2 Fast 4 Biltema:

 

Jeg har ikke noen lanseringsdato, men det har jo lenge vært en kjent sak at det skal komme Conroe med 1333 MT FSB. Ser strengt tatt ikke noen hensikt i å grave frem linker om dette, å vite at jeg ikke har diktet det opp er egentlig nok for min del.

 

I og med at du ikke kommenterer det andre jeg skriver, forutsetter jeg med at du er enig i det. Men hvis dette hovedkortet ikke støtter mer enn 1066 FSB, og vi følger logikken om at 1:1 er utgangspunktet for den høyeste offisielle minnehastigheten, er jo det også et argument for at hovedkortet ikke skal støtte DDR2-800. Da skulle det jo ikke engang støtte DDR2-667, bare DDR2-400 og DDR2-533. Men det er jo forsåvidt ikke utenkelig at 1333-utgaven(e) vil kreve et spesielt brikkesett.

6372195[/snapback]

Jeg har heller ikke lest noe om 1333fsb på kommende conroe modeller, det gikk rykter om at extreme edition skulle ha dette, men de er nå avkreftet. Man vil nok før eller siden se dette, men så vidt jeg vet er det ingen konkrete lanseringer på gang (bortsett fra server da)... Dagens brikkesett støtter vel heller ikke 1333fsb, man må vel vente på bearlake...

 

hvlken minnehastighet kortet støtter synes jeg er helt uvesentlig, Alle hastigheter støttes jo ved å øke fsb :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...