Gå til innhold

WoW er et lett spill, og man trenger ingen taktikk


Anbefalte innlegg

Som sagt før, jeg spiller WoW fordi det er et spillunivers jeg har mye kjennskap til av Lore etc, og liker rollespill. Derfor spiller jeg på en RP-server, og storkoser meg der med små og store RP-events hele tiden. Javel, spillet er ikke det beste som finnes, so what? Jeg liker universet og trives med det, selv om jeg heller ville hatt WoW i en mer NWN-privat-server stil. Men da hadde det blitt dritt igjen, for da mister man mye av det man liker.

 

Så la WoW være seg selv, og la de som liker det, kose seg med det. Man går trolig lei en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ER mye repetisjon i PVE ja, men samtidig storkoser jeg meg når vi for tiden stadig møter på nye bosser i BWL. I MC blir det mye av det samme, men jeg tør påstå at BWL er mer variert, og derfor mer å lære seg å mestre.

 

 

Ja, er enig på at det er litt variasjon i BWL som får kampene til å bli litt mer interessante ;D

Kanskje man skal begynne å lage modder som tar bossene for deg :D Som en farm-bot :p Bare programmer når man skal heale, når man skal gjøre alt egentlig^^ Det hadde vært fett, og spart guildet mitt for MASSE repair-penger.

Lenke til kommentar
Jeg vil også påstå at hvis jeg hadde sagt jeg hadde hatt en karakter på lvl 60 så ville det plutselig vært noe annet "jeg hadde måtte gjort for å kunne kommentere WoW".

 

Korrekt. For å virkelig kunne kommentere hva WoW går ut på, og hvilken mengde av taktikk/strategi du behøver for å greie det, bør du har drept iallfall C'Thun. Jeg er helt enig at du ikke behøver noen taktikk for å kunne spille WoW alene, men når du skal koordinere 40 mann for å ta ned en boss er det noe helt annet.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at det er snakk om en type som ikke har blitt helt tørr bak øra ennå, da hans "argumentasjon" er direkte usaklig. Likevel føler han seg "voksen nok" til å begynne å snakke om fjortiser, bruk av argument, og har lært seg betydningen av fremmedord som subjektiv og objektiv. For å "ta han" nytter det derfor ikke å bruke "one linere" og slangord som "lol" og så videre. Det er nok å høste av egenerfaring fra spillet, vise til hans svakheter i kunnskapen om det og dermed vise klovnen at han har ikke filla peiling på hva han prater om. Ved bruk av argumentasjonsrekker og ikke påstander selfølgelig. Om skrullingen fortsatt plaprer i vei med største selfølge på tullballet sitt, vis gjere til wow guider som dette.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager å trekke opp igjen denne tråden, lenge siden jeg hadde logget meg inn her og la merke til at det var en del nye svar. Jeg skal ikke diskutere saken direkte lenger (vil nevne at jeg er veldig enig med mye av det Avean, StarGazer og CyprieN), men vil bare fort kommentere innlegget til fenris som jeg mener at er unødvendig nedsettende og fornærmende mot meg som person.

 

Det er tydelig at det er snakk om en type som ikke har blitt helt tørr bak øra ennå, da hans "argumentasjon" er direkte usaklig. Likevel føler han seg "voksen nok" til å begynne å snakke om fjortiser, bruk av argument, og har lært seg betydningen av fremmedord som subjektiv og objektiv. For å "ta han" nytter det derfor ikke å bruke "one linere" og slangord som "lol" og så videre. Det er nok å høste av egenerfaring fra spillet, vise til hans svakheter i kunnskapen om det og dermed vise klovnen at han har ikke filla peiling på hva han prater om. Ved bruk av argumentasjonsrekker og ikke påstander selfølgelig. Om skrullingen fortsatt plaprer i vei med største selfølge på tullballet sitt, vis gjere til wow guider som dette.

6373380[/snapback]

 

Min "argumentasjon" er på ingen som helst måte usaklig (notis: for å vinne en diskusjon/debatt så må partene forholde seg til hva som er sant noe jeg har gjort i dette tilfellet. Du som har en litt mer "arrogant holdning" til ting burde da vite dette).

 

Ja, det er fullstendig unødvendig å bruke "fjortisbegrep" i en diskusjon, nytter ikke idet hele tatt. Hovedsaklig ford jeg prøver å forholde meg så seriøs som mulig (nå er det itillegg snakk om at denne diskusjonen ble opprettet på et forum for ungdom, med andre ord, det er veldig lett for diskusjonen å vri seg og bli usaklig om man tuller for mye).

 

Om man velger å kalle subjektiv og objektiv fremmedord så har man tydeligvis ikke kommet seg igjennom ungdomskolen, hvor disse ordene spiller en større rolle i muntlige fag og diskusjoner, f.eks samfunnsfag. Så det skal mer til å lese meg.

 

Greit nok at du seier din meining om wow. Du vart lvl 30 sa du. Med kva klasse?

Prøvde du fleire ulike klasser?

Og du spelte i heil norsk guild? Det er iallefall kjedlig. Og visst du vil unngå 10-14åringer, hold deg for guds skyld unna heil norske guild. Iallefall i dei fleste tilfeller, finst gjerne unntak.

 

Cleric spilte jeg med. I etterkant av diskusjonen (...som startet rundt november 2005), så har jeg også prøvd meg med mage, hunter, rogue og druid.

 

 

Ha en fortreffelig dag.

Endret av Phrozen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Taktikk finner man mer av i pvp enn i pve, uansett spill. Det er ikke noe _taktikk_ i å prøve å få 40 mann til å ikke drite seg ut :p Måten raid encounters løses på er prøving og feiling, deretter er det nærmest plankekjøring på den "taktiske" delen.

 

Den største grunnen til at pve mangler taktikk er at man aldri for sikkert vet hva en ny fiende kan gjøre, og derfor må man bare hoppe i det og drite seg ut et par ganger. i pvp skjønner man hva feks. en priest eller rogue kan gjøre, så der kan man faktisk være taktisk.

Lenke til kommentar
Min "argumentasjon" er på ingen som helst måte usaklig (notis: for å vinne en diskusjon/debatt så må partene forholde seg til hva som er sant noe jeg har gjort i dette tilfellet. Du som har en litt mer "arrogant holdning" til ting burde da vite dette).

 

Du mener altså at du snakker sant når du "vet" hvordan noe er når du ikke har prøvd det (for eksempel end game raiding)? Er du Gud? Til din informasjon er vanskelighetsgraden i deler av BWL og AQ40 ekstremt mye høyere enn såvidt å ha prøvd en level 30 karakter. Du kommer ingen vei uten å bruke taktikk. At noe er på farm status betyr ikke at man ikke bruker taktikk. Det betyr kun at man har perfeksjonert taktikken og at den "funker".

 

Om man velger å kalle subjektiv og objektiv fremmedord så har man tydeligvis ikke kommet seg igjennom ungdomskolen

 

Vet du i det hele tatt hva definisjonen på fremmedord er? Fremmedord=lånord. Altså ord som er lånt/tatt fra andre språk. Subjektiv og objektiv faller inn under gruppen lånte ord.

Endret av fenris1911
Lenke til kommentar
Du mener altså at du snakker sant når du "vet" hvordan noe er når du ikke har prøvd det (for eksempel end game raiding)? Er du Gud? Til din informasjon er vanskelighetsgraden i deler av BWL og AQ40 ekstremt mye høyere enn såvidt å ha prøvd en level 30 karakter. Du kommer ingen vei uten å bruke taktikk. At noe er på farm status betyr ikke at man ikke bruker taktikk. Det betyr kun at man har perfeksjonert taktikken og at den "funker".

 

Jeg gjentar i en forenklet utgave: Det jeg ikke kan noe om, uttaler jeg meg heller ikke om. Du må skille ordene "erfaring" og "kunnskap" fra hverandre, kjære deg. Det er fullstendig mulig å skaffe seg kunnskaper om noe uten å selv gå igjennom det. I dette tilfellet har jeg skaffet meg kunnskaper via internett og såklart en mye mer viktig kilde: Det å sitte og se på raid og andre ting når kompiser har spilt det.

 

Vet du i det hele tatt hva definisjonen på fremmedord er? Fremmedord=lånord. Altså ord som er lånt/tatt fra andre språk. Subjektiv og objektiv faller inn under gruppen lånte ord.

 

Med fare for å gå inn i en avsporing, men hvordan i all verden spiller det noen rolle? Du snakket om voksenhet og bruk av fremmedord på en negativ måte. Du hintet mer eller mindre til at "jeg er en barnslig gutt som bruker store ord" (ikke helt nøyaktig, men noe tilsvarende), sant?

 

Vel, ihvertfall basert på måten du uttalte deg på (det at du ikke skrev til meg, men til mengden) og ordene du brukte så virket det som om hensikten din var å fornærme meg. Videre virker det derfor som om du brukte fremmedord som et synonym for generelle ord jeg ikke burde kjenne til, og da brukte jeg også ordet på denne måten i mitt innlegg. Men nå har du som den kverrulanten du er, klart å vri også dette mot meg. ;)

 

Uansett, ettersom jeg er en kverrulant selv, så jeg vet at om du svarer på dette så vil det ikke føre noen vei og bare gå frem og tilbake til tråden stenges eller noen av oss går for langt eller lei.

Endret av Phrozen
Lenke til kommentar
Du mener altså at du snakker sant når du "vet" hvordan noe er når du ikke har prøvd det (for eksempel end game raiding)? Er du Gud? Til din informasjon er vanskelighetsgraden i deler av BWL og AQ40 ekstremt mye høyere enn såvidt å ha prøvd en level 30 karakter. Du kommer ingen vei uten å bruke taktikk. At noe er på farm status betyr ikke at man ikke bruker taktikk. Det betyr kun at man har perfeksjonert taktikken og at den "funker".

 

Jeg gjentar i en forenklet utgave: Det jeg ikke kan noe om, uttaler jeg meg heller ikke om. Du må skille ordene "erfaring" og "kunnskap" fra hverandre, kjære deg. Det er fullstendig mulig å skaffe seg kunnskaper om noe uten å selv gå igjennom det. I dette tilfellet har jeg skaffet meg kunnskaper via internett og såklart en mye mer viktig kilde: Det å sitte og se på raid og andre ting når kompiser har spilt det.

 

Vet du i det hele tatt hva definisjonen på fremmedord er? Fremmedord=lånord. Altså ord som er lånt/tatt fra andre språk. Subjektiv og objektiv faller inn under gruppen lånte ord.

 

Med fare for å gå inn i en avsporing, men hvordan i all verden spiller det noen rolle? Du snakket om voksenhet og bruk av fremmedord på en negativ måte. Du hintet mer eller mindre til at "jeg er en barnslig gutt som bruker store ord" (ikke helt nøyaktig, men noe tilsvarende), sant?

 

Vel, ihvertfall basert på måten du uttalte deg på (det at du ikke skrev til meg, men til mengden) og ordene du brukte så virket det som om hensikten din var å fornærme meg. Videre virker det derfor som om du brukte fremmedord som et synonym for generelle ord jeg ikke burde kjenne til, og da brukte jeg også ordet på denne måten i mitt innlegg. Men nå har du som den kverrulanten du er, klart å vri også dette mot meg. ;)

 

Uansett, ettersom jeg er en kverrulant selv, så jeg vet at om du svarer på dette så vil det ikke føre noen vei og bare gå frem og tilbake til tråden stenges eller noen av oss går for langt eller lei.

6481940[/snapback]

 

No offence kompis, men måten du henger deg opp i om du er barnslig eller ikke, og hvilke ord som er fremmed-ord eller ikke, får det for meg til å virke som om du har noe å bevise. Bare la det gå, og sett deg ned og spill et spill DU mener har god taktikk eller hva du er på jakt etter. Ingen tvinger deg til å spille WoW, ingen tvinger deg til å diskutere det. Your loss.

Lenke til kommentar
ok ett lite oppdrag til deg mr Jeg-vet-alt-om-wow-dude. skaff deg en lev 60 char og finn en bra raid end game guild... stikk til AQ sloss deg til c`thun og gå på han uten taktikk... good luck... neste du vil si da er holy f***. ops neh. hold deg til game boy og donky kong du:D

6482194[/snapback]

 

 

Du har nettopp forsterket "Jeg-vet-alt-om-wow-dude" sitt argument.

Å skrive at du trenger en lvl 60 character, et bra raid endgame guild, og stikke til AQ og atpåtil, av alle ting, måtte slåss med C'Thun for å trenge taktikk, er helt sikkert mye mere enn hva trådstarter kan ha ønsket seg. Tror han er glad for at du støtter han med innlegget ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...