Gå til innhold

Skuffet! (det var før det) - Dual system


Anbefalte innlegg

Har endelig fått dual system på jobben (Dual Xeon 2,4GHz).

Men! Jeg er skuffet over ytelsen.

Tok en render test i 3dsmax5 og fikk disse resultatene:

P4 1,944GHz = 02:04min

Dual 2,4GHz = 01:37min

Er jo ikke mer enn hva man bør forvente av ett raskere single system!?!

Noen som vet hvor jeg kan/bør begynne feilsøkingen (for dette må jo være feil)?

Kjører forresten multithread, men det har jeg forstått skal øke, ikke minske ytelsen.

(OS = XP prof.)

 

[ Denne Melding var redigert av: snesoey på 2002-10-15 13:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-12 23:08, skrev Danny:

ååå når skal folk fatte at et dual system ikke betyr dobbel ytelse.

prøv å bruk tester som støtter dual cpu.

og da ser du nok litt forsjkell


 

3dsmax5 er et progg som benytter seg av flerprosessor system - hens min bekymring. "ååå" som i rask kalkulatorregning med % tilsier kun klokkefrekvens økning i ytelse (?)..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-12 23:09, skrev Stonescream:

jeg ville sett på drivere til hvoedkort osv. Sett om noen biosoppdateringer, noe likt via 4 in 1 finnes for ditt hovedkort.


Et vagt skudd, men har du nok minne og sjekket at alt minnet blir brukt?

feks ene brikken som er defekt eller no?


 

Har sett etter bios oppdateringer (og oppdatert). Eneste oppdatering er/var for støtte av raskere CPU (ellers takk for forslaget (btw: har 2GB med minne ( mener alle 8 brikkene virker (testet))).

 

[ Denne Melding var redigert av: snesoey på 2002-10-12 23:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-12 23:49, skrev aurstad:

Bare av nysgjerrighet, hva bruker du systemet til og hvor mye kostet det?


 

Er (skulle ha vært "konge" system) ett multimedia system. Med Dual Xeon 2,4GHZ CPU. Audigy lydkort (m. firewire), 5.1 høytalere (pc crap), 240GB HD plass, DVD brenner (r-rw) 2GB ram.. osv.. kostet oss over 40K inkl. moms. Burde holde til det meste (trodde jeg)..

Lenke til kommentar

Som nevnt over, 2 CPUer gir ikke dobbel ytelse. Men du kan jo benchmarke PCen din mot denne lista: http://www.3dluvr.com/content/maxbench.php

 

Det jeg likte med mitt gamle DUAL setup var nødvendigvis ikke så mye raskere render...men at når den rendret kunne jeg fint starte opp Photoshop og tegne der..eller surfe og chatte på mirc..osv osv...uten at det var noe nevneverdig lag.

 

AKIRA

 

_________________

-------------------------

Whos ya daddy??

Chiftech Dragon sort, MSI 645E MAX2-LRU, P4 2.226ghz, Gainward GF3 gold edition 64 MB, Nokia 446 PRO 19", Audigy Player, Plextor 12/12/32, Pioner DVD. Mob: NOKIA 7650

 

[ Denne Melding var redigert av: AKIRAx24 på 2002-10-13 17:00 ]

Lenke til kommentar

Jepp, MYE MYE bedre multitasking er nok den største fordelen med Dual kontra single CPU. Har aldri prøvd 3DSMAX med dual, men det er ikke noe problem å f.eks. jobbe med Photoshop, Illustrator, InDesign etc. samtidig uten at det går utover ytelsen i merkbar grad.

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-12 23:59, skrev snesoey:

Quote:


Den 2002-10-12 23:49, skrev aurstad:

Bare av nysgjerrighet, hva bruker du systemet til og hvor mye kostet det?


 

Er (skulle ha vært "konge" system) ett multimedia system. Med Dual Xeon 2,4GHZ CPU. Audigy lydkort (m. firewire), 5.1 høytalere (pc crap), 240GB HD plass, DVD brenner (r-rw) 2GB ram.. osv.. kostet oss over 40K inkl. moms. Burde holde til det meste (trodde jeg)..

 

Jaja hadde du brukt en halvtime på litt research så hadde du kanskje ikke kastet bort 20k..

 

Latterlig at du eller firmaet kunne kjøpe en slik pc uten å ha en helt spesiell grunn til å kjøpe et dual system..

 

Hvilket firma jobber du i forresten?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-14 00:54, skrev aurstad:


Jaja hadde du brukt en halvtime på litt research så hadde du kanskje ikke kastet bort 20k..


Latterlig at du eller firmaet kunne kjøpe en slik pc uten å ha en helt spesiell grunn til å kjøpe et dual system..



 

?

Jeg sjekker alltid opp pris på billigste webshop, før en ev. handel. Jeg ramset ikke opp alle komponentene - fordi jeg ikke følte det var nødvendig. Er jo selvfølgelig andre dyre komponenter i oppsetet som virker inn på den endelige prisen.

 

Og ja, det ville vært latterlig av oss og kjøpe ett dual system uten spesiell grunn - det får være svar nok!

 

Har forresten løst problemet med ytelsen. Jeg slo av multi-threading i bios. Den overnevnte render testen tar nå kun 59sek å rendre ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...