Gå til innhold

hva er best av shaman og pala?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eneste som shaman gjør bedre. Er å deale damage.

6354495[/snapback]

Heh. La meg ta lista:

1. Instant ranged spell interrupt på 6s cd (earthshock).

2. Instant 50% ranged snare (frost shock også 6s cd).

3. Aoe-slow (earthbind).

4. Windfury. De som ikke vet hvor imba dette totemet er har ikke møtt en shammie med en eller to MS warriors i gruppa.

5. Kort heal som healer for godt over det dobbelte av pallie sin ekvivalente.

6. PURGE!1.

nuff said.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6354495[/snapback]

Heh. La meg ta lista:

3. Aoe-slow (earthbind).

4. Windfury. De som ikke vet hvor imba dette totemet er har ikke møtt en shammie med en eller to MS warriors i gruppa.

6. PURGE!1.

nuff said.

6354705[/snapback]

plate vs mail +healing? Pala ftw...

Skrevet (endret)

Hvorfor vinner Horde alltid i bg, hmm? Mulig det bare er på serveren som jeg spiller på, men mange kammerater (pala og mage) av meg gidder ikke å gå pvp på grunn av de alltid taper i bg... Det eneste ally klarer er å ta flagget og gjemme seg, har spilt en del ally og alltid mange som yeller: CAP THE FLAGG!!1 osv... Er bare Horde naturlig bedre eller kan shammy ha noe med det å gjøre?

Shammy pwnz:P

*Edit:* Leif

Endret av Game Master
Skrevet (endret)
Åh, skulle betalt store summer for å erstattet paladin med shamans i BG (er alliance hunter). Å få et frost shock i kroppen når du akuratt har freezetrappet en warrior som du skal aimedshotte er grunnen til at tastaturet mitt er ganske sarvet for øyeblikket.

6351405[/snapback]

Å nei, du. Det er ikke værre enn den evigvarende stunnen til en paladin. :mad:

6353249[/snapback]

Hihi, Shamans har noe som er kalt Insignia of the Horde som fjerner alle såkalte stunns, slowing og immobolizing effects :)

Selfølgelig blessing of freedom. 10 sekunders cooldown eller noe. Og buffen varer 10 sekunder. Ikke helt sikker, men det er ikke langt unna. Det er helt vilt!

Blessing of freedom kan som sagt bare purges vekk så kan man Frost Shocke igjen :)

Endret av BadBeer
Skrevet

Nei, en bra paladin pwner shaman uansett hva du sier. Shield + healing er det mest imba som finnes. Du finner ikke en bedre kombo enn en paladin og en warrior.

Folk som spiller alliance aner ikke hvilket problem en paladin er i pvp.

Og ja, Purge er noe alle shamaner bruker. Hele tiden. Du trenger ikke si det til dem. I pug groups er alle shamaner ekte leets. Du finner ikke en nwb.

Paladin > shaman i pve og pvp. 1 vs 1 ganske jevnt. Men i group zerg vs group zerg er paladin din venn.

sigh, druid, priest, paladin. U win. Fear, BoF , shield, hots, RUN.

priest og pala dispeller fear, u win :(

Skrevet

6354495[/snapback]

Heh. La meg ta lista:

3. Aoe-slow (earthbind).

6. PURGE!1.

nuff said.

6354705[/snapback]

Punkt 5. enig, resten delvis enig eller uenig.

Skrevet (endret)
Selfølgelig finnes det dårlige paladins som flyr rundt med 2 hands og blir skam eid. Men de, som går rundt med shield og 1 hander. Gjerne i rompa på 2 warriors. Forferdelig..

Hæh? Ja, merkelig det er så mange gode pvp paladins som bruker 2H da.

Nei, en godt spilt paladin > shaman. Både i pvp og pve. Eneste som shaman gjør bedre. Er å deale damage.Burst damage ihvertfall.

Tja, paladin kan ha helt sinnsyk burst damage med rett build og rett gear.

Heh. La meg ta lista:

3. Aoe-slow (earthbind).

6. PURGE!1.

nuff said.

6354705[/snapback]

Tømme teite shamans for mana ved å spamme low rank Seals fordi de er dumme nok til å purge alt uten å tenke seg om. Har aldri fått Blessing of Freedom purged fra meg. Sikker på at det virkelig går ann?

Kort heal som healer bedre? Snakker du om hp pr. mana, eller hp ut it fra casttime? Må være casttime du mener, for Flash of Light > Lesser Healing Wave når det gjelder hp pr. mana.

En annen ting jeg stusser over er at en offensiv support klasse som shaman er healer bedre og på toppen av det hele har kortere castingtime enn en defensiv support klasse som paladin er. Dette er noe Blizzard burde fikse umiddelbart ved å booste paladin sine heals. Kan løses ved å redusere castingtime drastisk og redusere manacost en smule på Holy Light.

Jeg regner med du snakker om Windfury totem i forhold til forsvar. Hvis shamanen eller warriorene lever lenge nok til å kunne bruke og få utbytte av Windfury offensivt, ja da er det sugen motstand en møter.

Som regel lever ikke paladins eller shamans veldig lenge i BGs for gode grupper nuker disse to klassene først sammen med priests. Men paladins har hvertfall litt mulighet hvert 5. minutt. :p

Og sånn til slutt så syns jeg Blizzard skulle gi paladins slowing effects eller eventuelt enda en stun så vi kan leke rogues. :p

Men 1 vs. 1 så er nok shaman bedre om begge to er like bra gearet. Og ja, jeg vet hva jeg snakker om, spiller både paladin og shaman. :p

Endret av Cappo
Skrevet

Paladin er best etter min mening, har spillt opp en shaman til 40 nå, og må si at det er ikke særlig gøy :ermm:

En paladin kan drepe hvem som helst på under 5 sekunder med litt spelldmg...

Skrevet
Paladin er best etter min mening, har spillt opp en shaman til 40 nå, og må si at det er ikke særlig gøy  :ermm:

En paladin kan drepe hvem som helst på under 5 sekunder med litt spelldmg...

6358612[/snapback]

... og en god porsjon gullhår.

Skrevet
Selfølgelig finnes det dårlige paladins som flyr rundt med 2 hands og blir skam eid. Men de, som går rundt med shield og 1 hander. Gjerne i rompa på 2 warriors. Forferdelig..

6358309[/snapback]

ja, de kalles n00bs og løper rundt med "the nubstick" (Ice Barbed Spear) :D

Skrevet

6358309[/snapback]

ja, de kalles n00bs og løper rundt med "the nubstick" (Ice Barbed Spear) :D

6360136[/snapback]

Morsom spøk, men de er faktisk veldig skilled de jeg snakker om. Og de bruker ikke "the nubstick" heller. De har Ashkandi, Herald Of Woe, Sulfuras, Grand Marshal Claymore, osv.

Skrevet

Vel, jeg ville mye heller møtt en paladin som flyr rundt med askahandi og tror han er gud, istedenfor en solid teamplayer.

Giev alniance pladin heros!

Skrevet
Vel, jeg ville mye heller møtt en paladin som flyr rundt med askahandi og tror han er gud, istedenfor en solid teamplayer.

Giev alniance pladin heros!

6362887[/snapback]

Joda, men disse jeg snakker om er solide teamplayers til tross for at de løper rundt med bra 2H våpen.

Bare fordi du har 2H våpen betyr det ikke automatisk at du er en dårlig teamplayer.

Skrevet
Bare fordi du har 2H våpen betyr det ikke automatisk at du er en dårlig teamplayer.

6364634[/snapback]

På fjortisspråket betyr det det.

Eller på naiv- og ignorantspråket.

Skrevet

Med mindre du har en protection/holy shield build, er ikke det da rimelig håpløst å kjøre 1h/shield i PvP ? (damage wise)

Kjenner ikke til paladin så godt... :hmm:

Skrevet (endret)
Nei. men det betyr at du går for meele damage fremfor healing / cleansing.

6364839[/snapback]

Åh? Hmm.. Jeg gjør mye damage med Lok'amir Il Romathis også, bare spelldamage. Ser ikke helt poenget ditt.

Jeg bruker 2H i PvP, men har ikke noe problem med å assiste flagcarrier f.eks i WSG eller heale en god warrior i offence/defence i AB eller WSG.

Det er tross alt ikke våpenet du får mest healing av, men resten av utstyret ditt.

Med mindre du har en protection/holy shield build, er ikke det da rimelig håpløst å kjøre 1h/shield i PvP ? (damage wise)

Kjenner ikke til paladin så godt...  :hmm:

6364859[/snapback]

Det stemmer det. Eventuelt Protection/Retribution.

Her er du i tillegg avhengig av mye +spelldamage for å kunne gjøre bra med skade.

Endret av Cappo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...