Scix Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Sikkert et gangske vanlig problem, men etter mye googling og lesing finner jeg forsatt ikke ut av det... Tingen er at jeg skal ha en span under en h1. Dette fungerer fint i Opare og IE ved å sette x-index: -1; på span, men i FF forsvinner dette helt. Jeg leste noe om å sette z-index: 2; på det første elememtet (h1) og z-index: 1; på det andre elementet (span). Siden jeg skriver her, skjønner du sikkert at det ikke fungerer. Her er en liten søt link. http://www.eidetreningssenter.no/v1/ Den røde ruten du ser der, skal være under overskriften. CSS finner du her: http://www.eidetreningssenter.no/v1/gfx/style.css LØST: Fikk det til ved å sette body-ens z-index til 1, og span-ens til -1 Endret 20. juni 2006 av Scix
Garreth Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Hvorfor må du ha en span inni h1? Kan du ikke ha et et annet element under h1? Det hjelper kanskje om du gir span-en en egen klasse, og driter z-index og bare plasserer det med "vanlig" css. Hvis du prøver å forklare hvorfor du har gjort det slik blir det kanskje litt lettere å finne en bedre løsning til deg.
Scix Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Skrevet 20. juni 2006 Det er ikke den span-en som er inne i h1. Den er der bare for at jeg skal kunne erstatte tekst med bilde. Det er span-ene som ligger inne i linkene jeg skal gjøre slik at de plasserer seg under h1. Jeg skal lage en slik hoover effekt der et bilde under overskriften blir endret når man holder over linkene. Bildet, som nå fungerer som en overskrift, er et gjennomsiktig gif bilde. Når jeg holder over en link, skal bilde, som kommer inne i den røde ruten, bli endret
trrunde Skrevet 20. juni 2006 Skrevet 20. juni 2006 Ser ut som at css'en ikke blir lest hos meg (opera 9 final)
Scix Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Skrevet 20. juni 2006 Joda, den blir leset. Er bare ikke så mye av den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå