Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To nettverkstilkoblinger samtidig?


Anbefalte innlegg

Jeg har tilgang på to høyhastighets linjer, en kablet og en trådløs. Jeg er avhengig av å ha maskinen tilgjengelig over det kablede nettverket, altså at andre klienter på nettverket kan koble til maskinen og få tilgang til delte filer og skrivere. Samtidig vil jeg slippe å stoppe opp nettverket når jeg laster ned med maskinen, og vil utnytte den andre linja så mye jeg kan. Så det ideelle hadde vært om jeg kunne vært tilkoblet begge nettverkene, og kunne bruke nettverkstjenester som er på LAN, samtidig som jeg bruker det trådløse nettverket til internett. Kan det gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tilgang på to høyhastighets linjer, en kablet og en trådløs. Jeg er avhengig av å ha maskinen tilgjengelig over det kablede nettverket, altså at andre klienter på nettverket kan koble til maskinen og få tilgang til delte filer og skrivere. Samtidig vil jeg slippe å stoppe opp nettverket når jeg laster ned med maskinen, og vil utnytte den andre linja så mye jeg kan. Så det ideelle hadde vært om jeg kunne vært tilkoblet begge nettverkene, og kunne bruke nettverkstjenester som er på LAN, samtidig som jeg bruker det trådløse nettverket til internett. Kan det gjøres?

6341626[/snapback]

Vet ikke om jeg forstått deg riktig. Men selv bruker jeg laptop på jobben med integrert nettverkskort (kablet) p.g.a. tilgang til fil server, printer o.l. og bruker trådløs nettverkskort (WLAN) samtidig til å koble meg på Internett.

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar
Når jeg har begge koblet til, ser det ut som internett apps prøver å koble til gjennom det kablede, som det ikke er internett på. Jeg kan deaktivere det lokale, da fungerer det gjennom trådløst, men da mister jeg også lokalt nettverk med deling osv.

6342133[/snapback]

det skjer ikke hos meg..... kjører nesten likt hjemme også og alt funker her også.....

 

laptop LAN <-> SERVER og laptop WLAN <-> WLAN ROUTER samtidig.....

Lenke til kommentar
Og du er sikker på at du ikke bruker internett over lan eller lokalt nettverk over wlan?

6342263[/snapback]

he he, det begynner å vare komplisert. hvis jeg disable® LAN, så mister jeg tilgang til fil server men har fortsatt Internett. hvis jeg disable® WLAN så mister jeg Internett men har fortsatt fil server.....

 

det begynner virkelig å vare komplisert :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...