Gå til innhold

Hvilken socket har jeg? | Nytt hovedkort


v0lume

Anbefalte innlegg

hallo, jeg lurer på hvilken sokkel jeg selv har siden jeg skal skaffe meg nytt hovedkort

 

har coop pc'en Spec

 

skal kjøpe meg nytt hovedkort, og må finne riktig sokkel, jeg tror selv det er Intel 775 men er ikke sikker

 

Og eventuelt hvilket nytt hovedkort bør jeg kjøpe til rundt 1000,-?

det bør være SLI

 

takker for svar og tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

regnet også med det, kan noen bekrefte?

 

og, det har seg sånn at mitt hovedkort er defekt, og skjermkort, så jeg skal kjøpe nytt av begge deler. Men for leden kom jeg til å starte opp pc'en uten CPU ribba på, og CPU'en blei "meget" varm, så er redd den er skadet :ermm: men tror ikke det. Kan et eventuelt nytt hovedkort og skjermkort ta skade av en muligens ødelagt cpu?

Lenke til kommentar

915P har vel forekommet i uvanlige kombinasjoner med sokkel 478?

 

Av det jeg kan finne så heter PCen Cybercom/Medion MT6 MED MT316. Dette har i følge denne tråden et hovedkort som heter MS-7091 Vers. 10. Her er et bilde fra innsiden.

 

 

Oioi, se hva jeg fant. På denne siden står det at hovedkortet er sokkel 478.

 

Noen sier det kan være dette kortet, men jeg har mine tvil. Bildet heter MS-7033.

 

Søk på MS-7091 på google så finner du mer info om det (bios, manual, bilder). Her ser det veldig ut som LGA775.

 

Mer info LGA775

 

Manual:

http://download2.medion.de/downloads/anlei...bdapc8383de.pdf

Lenke til kommentar

bildet du fant (det grønne) er likt det jeg har, så det er vel 775 utgaven..

 

Men angående den eventuelle skaden på CPU, kan det ha noen negative følger om den er ødelagt? slik at den kan ødelegge mitt nye hovedkort og jeg kjøpet et og setter det inn?

 

takker for gode svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er din skyld at hovedkort og skjermkort er defekt kan du jo reklamere å få nytt? Artikkelen var fra januar 2005 så regner med at systemet ditt er under 2 år.

 

Edit: Wow, Simen har snart 20 000 innlegg, det er bare helt vilt! Bor du på HW? Dama maser på at jeg bruker mye tid her ;p

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

tror det er ganske min feil, og dessuten er det bare hovedkortet skjermkortet og cpu som er orginalt, alt anna er bytta... Så tror nok ikke jeg får noe igjen for det...

 

men spør igjen:

tenk at CPu'en er herpa pga for høy varme, vil det kunne skade hovedkortet eller skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...