Gå til innhold

Half Life 1 eller 2?


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest ein del anmeldelser no i Episode1-oppstyret fekk eg lyst til å prøve Half-Life-serien, sjølv om eg egentlig ikkje er noken stor fan av FPS-spill.

Men eg lurte på om ein må/bør spele 1-eren først eller om det er heilt greit å gå rett på nummer 2 for så å ta igjen nummer 1 ein gong seinere viss eg liker nummer 2.

Er redd det kan bli litt mykje å spele gjennom alle spela på ein gong :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha lest ein del anmeldelser no i Episode1-oppstyret fekk eg lyst til å prøve Half-Life-serien, sjølv om eg egentlig ikkje er noken stor fan av FPS-spill.

Men eg lurte på om ein må/bør spele 1-eren først eller om det er heilt greit å gå rett på nummer 2 for så å ta igjen nummer 1 ein gong seinere viss eg liker nummer 2.

Er redd det kan bli litt mykje å spele gjennom alle spela på ein gong :hmm:

6340128[/snapback]

 

Er ikke noe problem å starte rett på 2eren. Men du får mye mer ut av 2ern vis du spiller 1ern først.

 

Og vis du liker å følge med i historier, så vil jeg si og spille begge er et must

Lenke til kommentar

Eg vil anbefale deg å prøve HL1. Dette er det beste spelet i serien til no. I og med at det er så gammalt, kan du få det billig mange plassar.

 

Det går sjølvsagt fint å hoppe rett på HL2, men du vil gå glipp av mykje bakgrunnsstoff. Eg syns og at HL2 er dårlegare enn det første spelet.

 

 

 

Denne tråden er og feilposta. Den rette kategorien er "Spillforum - for de mest omdiskuterte > Half-Life". Tråd flyttes.

Lenke til kommentar

Som sagt, man kan fint starte rett på toeren, men hvis man bryr seg om historie bør man spille gjennom originalen først. For øvrig er eneren bedre enn toeren i mine øyne, så hvis du bare er ute etter et adrenalinkick og skiter langt opp i historie, så bør du gå for originalen.

Lenke til kommentar
Fy faen som jeg misunner deg. Du kan spille igjennom alle disse godbitene for første gang.

6350909[/snapback]

 

Ja... er liksom blitt litt utvannet for meg nå, i alle fall de originale spillene. Siden jeg kan alt i hodet får jeg heller nesten ingen nostalgisk følelse om jeg spiller de igjen, men Half-Life hører fremdeles til innerst i mitt hjerte.

 

Så slik er det. ;)

Lenke til kommentar

Alle skryter sånn av HL.

Jeg har testet det gang på gang, det var ikke min stil.

Jeg har spilt meg gjennom store deler av spillet,

men endt opp med å slutte fordi jeg mente det var kjedlig.

 

For min del var det egentlig greit å starte rett på HL2, jeg satt meg liksom ikke inn i noen historie.

 

Det som setter en stopper for meg i HL er romvesene, jeg kan ikke fordra de. Men det er som smak og behag. Jeg fant ikke mange romvesen i HL2.

Lenke til kommentar
Mister du mykje av historien ved å hoppe over Blue Shift og Opposing Force? Har ikkje spelt dei endå, gjekk frå HL1 rett til HL2 av ein eller annan grunn.

6356768[/snapback]

Blue Shift er utviklet av Gearbox - ikke Valve. Tar jeg ikke feil er også Opposing Force også av tredjepart, og dermed er ingen av de "offesielle" HL-spill. Er lenge siden jeg spilte igjennom Blue Shift, men kan ikke huske noe spesielt der som har gått igjen i HL2 eller Ep1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...