Gå til innhold

Problem med Radeon 9700!


HåkonN

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt et Ati Radeon 9700. Skiftet ut mitt gamle Asus GeForce 2 GTS. Forskjellen er ENORM... men nå plutselig finner ikke PC`en noe annet enn en "default skjerm". Før så fant den ut at jeg hadde en Sony E220 uten at jeg gjorde noe.

 

Og hva er problemet med det:

 

Jo, nå får jeg ikke noe mer enn 60hz oppdatering av bildet. Innstillingene er der, og når jeg endrer de så skal det virke i følge Windows XP, men bildet er fortsatt 60hz.

 

Dette har jeg prøvd:

 

Finne drivere på Sony.com. Fant drivere til en lignende skjerm som het E210. Dette hjalp ikke. Heller ikke drivere til skjermen som het E240 hjalp. Jeg har prøvd å søke etter ny hardware, uten hell. Har også prøvd å endre skjermen til "plug and play monitor" men ingen forbedring.

Skjermkortet har alle de nyeste driverne, bios også. Kjører ikke XP SP1.

 

Noen som har noen tips til meg før det klikker helt for meg av den flimringen og jeg knekker 9700-kort i to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min maskin med Win2000 har jeg et program som heter dxdiag.exe. Tror det skal finnes på XP også. Det bør bare være å trykke Start=>Run , og så skrive inn dxdiag for å starte det. Hvis ikke ligger det under system32 i windows-katalogen.

 

Når du har startet dxdiag: På den den borterste flappen står det "More Help". Under der er det en knapp, merket med "Override". Trykk her og du skal kunne legge inn ønsket refresh rate. Dette gjelder antagelig bare DirectX spill og antagelig ikke OpenGL.

 

Fortell om dette funker for deg på XP da!

Lenke til kommentar

Sjekk denne linken for mer om dxdiag:

 

http://www.ati.com/support/infobase/4072.html

 

Dette bør virke for alle grafikk-kort, ikke bare ATI.

 

Nevnte jeg at jeg synes det er patetisk av Microsoft å gjemme denne enkle funksjonen så j*vlig godt? Dette blir sikkert bedre i neste versjon av windows, sånn at dere skal ha en grunn til å kjøpe (eller ev. laste ned med kazaa :wink:. Man kan bli matt av mindre.

 

[ Denne Melding var redigert av: BlackEagle på 2002-10-14 21:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...