Gå til innhold

Windows vil kjøre chkdisk - er det trygt?


Anbefalte innlegg

System: XP Pro / NTFS

 

I går skulle jeg flytte en mappe fra et sted på C: til et annet på samme disk. Tilsynelatende skjedde det ingenting, og jeg prøvde en gang til uten at noe skjedde. Jeg prøvde så å starte maskinen på nytt, men den ville ikke slå seg av. Ble stående med musepekeren på et tomt skrivebord. Også her var det intet tegn til at noe skjedde.

 

Jeg slo av maskinen manuelt, og startet opp igjen. Da ville windows kjøre diskkontroll på C:, men jeg avbrøt. Grunnen til at jeg gjorde det, er at forrige gang jeg kjørte diskkontrollen på en stasjon i en liknende situasjon, ble hele disken ødelagt.

 

Nå vil windows ha meg til å kjøre diskkontroll hver gang jeg starter maskinen. Er det trygt å la den gjøre det? Hva kan det bety, at den vil kjøre kontrollen?

 

Takker for hjelp!

 

Max

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ble maskinen din ødelagt forrige gang, så er ikke det på grunn av diskkontrollen.

 

 

6332490[/snapback]

 

Hei. Grunnen til at jeg mistenker chkdisk er at mens den holdt på, så slettet den flere hundre filer. Og den mappen jeg prøvde å flytte nå, ligger på den nye plasseringen, med alle filer intakt. Med andre ord ikke noe tegn til at noe er galt.

 

Max

Lenke til kommentar

Var noe samme som skjedde med meg... alt funka helt greit så lenge jeg ikke lot checkdisk kjøre.. Mens den sletta helt villt mye.. Fant ut at filer forsvant etter første gangen... og så en gang senere glemte jeg at den var sånn... så slo på pc'n og gikk for å lage meg mat.. og da jeg kom tilbake så jeg at den holdt på å kjøre... og jeg bare shiitt... og da hadde den sletta over 100GB. Var ikke så sinnsykt kult.. Skulle ta backup av personlig stuff dagen før, men orka ikke, for jeg var så trøtt.. og så forsvant alt dagen etterpå... ble litt sånn... " sett seg ned i sofaen og fundere på om dette faktisk er virkelig.. om det faktisk har skjedd" blæh... crappy chkdisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...