Predecessor Skrevet 12. oktober 2002 Skrevet 12. oktober 2002 Jeg har akkurat tatt i bruk en WD 120Gb SE (8Mb cache) som er montert i et Datafab kabinett med innebygd interface både for Firewwire og USB 2. Foreløpig har jeg ikke USB 2 til den bærbare, så jeg bruker et Firewirekort fra Tekram Maskinen er en HP Omnibook 6100 med PIII 900MHz CPU, 256 Mb RAM og 20Gb HD. Jeg syntes i utgangspunktet at det går ganske tregt mellom ekstern HD og maskin. WD HD`n er partisjonert i to enheter, heholdsvis 70Gb og 40Gb. Formatert i NTFS. OS`et er WinXP Pro med servicepack 1 Er det noe som tyder på at jeg har gjort noe galt? Hva skal jumperen på HD`n stå på,og eventuelt hvordan kan jeg sjekke om hastigheten på dataoverføringen er korrekt? Alle svar taes i mot med takk! [ Denne Melding var redigert av: Predecessor på 2002-10-12 07:40 ]
Husaberg Skrevet 12. oktober 2002 Skrevet 12. oktober 2002 Jeg har akkurat samme greiene jeg oxo. Er usikker på hva som er problemene, men det kan jo være at harddisken i den bærbare er treg.. Har Dell 8200 jeg. Har hørt noe om noe.. Mulig at det er firewire løsningen i kabinettet... H.
Praetorian Skrevet 12. oktober 2002 Skrevet 12. oktober 2002 Du nevner ikke hvor tregt det går, men som nevnt over så vil jeg tro at det er disken i den bærbare som nok er synderen, de fleste leveres vel med bare 4200rpm tror jeg?
NULL Skrevet 12. oktober 2002 Skrevet 12. oktober 2002 Diskytelsen begrenses noe av FireWire-grensesnittet, men man skal vel normalt få over 20 MB/Sek. Kjører WD1200BJ i ADS-kabinett mot Audigy-lydkortets FW-kontroller, og får ca. 25 MB/s. USB 2.0 vil maks. gi ca. 15 MB/sek. Altså dårligere ytelse selv om hastigheten i teorien er bedre enn Firewire....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå