Gå til innhold

Ultra Portabel til max 16K


wonko

Anbefalte innlegg

Sitter nå og skriver på min nye x60s! Den er jo helt rå! Denne kommer jo ikke til å merkes i ryggsekken i det hele tatt... Og tastaturet er en drøm. Musestille både tastatur, mus og vifte :) Byggekvaliteten virker jo også kjempebra - kommer nok til å holde noen år denne ja. Synes det var litt vel mye rot lagt inn på den når den kom, men kommer vel til å legge inn ubuntu snart uansett... Og for øyeblikket er jeg veldig fornøyd med oppløsninga. Synes den passer godt på den lille skjermen. Tror jeg gjorde et bra valg :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gratulerer!

 

Jeg ligger på senga med min i fanget og surfer.

 

Tidligere denne uken sprakk jeg og måtte ha et spill, rockstar games har lagt ut GTA 1 & 2 for gratis nedlasting og det passer x60s perfekt.

 

Men hvis du ikke har det allerede bør du skaffe deg et 9 cellers batteri, det er helt rått hvor mye batteri du får og det er vanskelig å tenke seg et live uten etter at jeg fikk mitt.

 

x60s - it's the best :)

Endret av dale
Lenke til kommentar
Sitter nå og skriver på min nye x60s! Den er jo helt rå! Denne kommer jo ikke til å merkes i ryggsekken i det hele tatt... Og tastaturet er en drøm. Musestille både tastatur, mus og vifte :) Byggekvaliteten virker jo også kjempebra - kommer nok til å holde noen år denne ja. Synes det var litt vel mye rot lagt inn på den når den kom, men kommer vel til å legge inn ubuntu snart uansett... Og for øyeblikket er jeg veldig fornøyd med oppløsninga. Synes den passer godt på den lille skjermen. Tror jeg gjorde et bra valg :D

Gratulerer!

 

Jeg har bestilt en X60s jeg og, i forrige uke. Jeg saa amentio.no hadde en inne paa lager noen dager (sikkert den du avbestilte), men noen (du?) bestilte den rett foer meg igjen. Dermed blir jeg noedt til aa vente ca 2 uker til, antar jeg (om ikke jeg skal avbestille og kjoepe den fra et annet sted, var ikke klar det over det skulle ta saa lang tid).

 

Er litt skeptisk til at den kun har XGA-opploesning, men kan vel leve med det. Testet en X41 litt for aa se hvordan det vil bli, og det boer vel gaa greit. Planen min er ogsaa aa hive inn Ubuntu eller en annen GNU/Linux-distro naar den dukker opp. Skulle gjerne sett at X60s ble levert med det gamle X41-tastaturet, dvs uten Windows- og kontekst-tasten som gjoer ctrl-, alt- og space-tastene enda mindre, men det er vel ogsaa en tilvenningssak det og.

 

Wonko: blir hoeyre haandleddsstoette uforskammet varm paa maskinen din eller? Jeg leste paa forum.thinkpads.com at noen uheldige hadde dette problemet med maskinen sin. Har du funnet eller vurdert noe oppbevaringstrekk til aa ha den i naar du frakter den rundt? De fleste trekkene naa i dag er vel egentlig laget for widescreen-maskiner, og da blir det vel litt slark med X60s-en, vil jeg tro...

Lenke til kommentar

hmm... kanskje prøve gta jeg og. kjekt å ha når forelesningene blir for kjedelige :) skjønt et poeng med å ikke ha en kraftigere bærbar var nettopp at jeg ikke skulle kunne spille på den, så jeg ble tvunget til å gjøre skolearbeid...

det lille jeg har sett av 12'' widescreen skjermer synes jeg nå nesten ser slitsomt lite ut. For det er vel ikke arealet om blir større, bare skrift o.l. som blir mindre..?

Jeg synes det blir litt skummelt varmt under høyre håndledd, uten at vifta begynner å gå, men har ikke kjørt noe ordentlig tungt på den enda, så får se hvordan den takler det før jeg evt. prøver å få fiksa. Hva ligger egentlig under her?

Har forsåvidt kjøpt et trekk, Targus for 10-12'' - veit ikke om den er beregna for ws, men det er veldig romslig ja. Men tror ikke gimpen var no mindre heller. Det blir ihvertfall plass til det store batteriet når jeg kjøper det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...