Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En grei regel er at det trengs enten kunnskap eller penger.

 

Men prøv å få tak på større sylindre og stempel, porte toppene, større gassere/datasprut, betre kam og eksos.

 

Du kan få dette for en grei peng, eller gjør en del selv.

 

Mange som bruker sylindre fra Magirus lastebil for å øke volumet i hvertfall.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at Porsche-motor passer rett inn da? :dremel:

6330383[/snapback]

Husker det var en dritfet boble i Ålesund for 8-10 år siden. Den var grå med mye styling, og jeg synes å huske noe sjakk-mønster inni. Motoren var en 3-liters Carrera med 204 hester.

 

En slik kunne jeg godt ha tenkt meg, men det var ikke mye boble igjen egentlig, bare selve skallet..

 

Noen som kjenner til denne bilen?

Lenke til kommentar

Den har kamaksel og 2 ventiler pér sylinder så jeg tar en kvalifisert gjetning på at det må være 4-takter. Men den har en ganske særegen lyd som kanskje kan skape forvirring.

 

Off topic: Hadde en heftig diskusjon en gang med en som mente på at alle Ducatiene var 2-taktere. Han hadde hørt dette fra MC-læreren sin, og forklaringa var at siden det rant olje fra pottene på de så var de to-taktere.

Lenke til kommentar
Hvis du har lyst på en ganske heftig motor til boble kan du jo begynne å tiite deg rundt etter en 1800 Turbo 20V, 150 hk orginal.

Du må bygge om en god del da med bremser og understell, men det kommer hvertfall til å bli rått :yes:

6378286[/snapback]

 

Da er det lettere å bruke en Subarumotor.

 

Men uansett så er det bygd motorer med godt over 200 hk til bobler/buggyer. Den buggyen som var på Gatebil er det f.eks. noe over 220 hk i, og han holder på med en mye heftigere motor som skal inn.

 

Med den motoren og gearkassa som står i klarer han 0-100 på ca 3,5 sekund.

Lenke til kommentar

Spesielt når alt er bygd av han selv. Viss du ser den tråden eg tidligere la ut om gearkasse moderfisering ser du litt hva det går i.

 

Men tilbake til emnet i tråden. Klarer du å få tak i større sylindre har du fort litt meir effekt, samt får høyne kompen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...