Gå til innhold

Ti 200


Lego

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke misfostått noen ting, klikk på linken til tweakup eller den andre. Der står det faktiskt at det er 3,3ns ram på kortet og der er jo skikkelig bra...... Det kjører jo rammen på 600mhz .. det står også at coren kjører på 350mhz.. dette er jo litt for godt til å være sant..

 

[ Denne Melding var redigert av: Lego på 2001-12-11 19:09 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Lego på 2001-12-11 19:10 ]

Lenke til kommentar

Til CFD:

 

Det er ikke noe direkte sammenheng mellom nanosekunder og MHz på minne.

 

Nanosek. forteller hvor rask aksesstiden er, altså hvor fort man får tilgang til en gitt data på brikken.

MHz har derimot å gjøre med "båndbredde" altså hvor fort data blir overført til eller fra minne.

 

Det kommer veldig tydelig fram på en CD-rom spiller. Nye spillere har ofte 40x eller mer. Dette er jo rimelig kjapt, men det forteller altså kun hvor fort de kan overføre data sammenhengende. Å lete opp data på et annet sted på CD-plata (aksesstid) tar veldig lang tid, gjerne over 100ms.

 

Håper jeg forklarte meg bra nok...

 

[ Denne Melding var redigert av: Langbein på 2001-12-11 19:19 ]

Lenke til kommentar

Se litt lengre ned på sida:

 

"Video Memory Installed: 64MB 128-bit 4ns DDR"

 

oi sann, det var plutselig 0.7ns treigere det...

 

Det står også at RAMDAC er på 350MHz, det betyr ikke GPU er på 350MHz. 350MHz RAMDAC er helt standard på ti200 korta.

 

Hadde kortet hatt 3.3ns minne tror jeg det hadde fått større oppmerksomhet. Nei folk får kjøpe Suma's eller Gainward's ti200 kort dersom de ønsker kjapt minne. At det ikke er verd å betale 500kr ekstra for å får 0.2ns kjappere minne er en annen sak :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...