Gå til innhold

Problem med klokking med et 7900GT ?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har et Asus EN7900GT kort.

 

Link : http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=341257

 

Core clock : 450MHz

 

Memory clock : 660MHz

 

Så klokket jeg opp til 460MHz/670Mhz først. Det gikk jo fint.

 

Korte ligger på 40 - 45 Grader hele tida.

 

Men så klokket jeg opp til 470MHz/680MHz, da begynte det å komme røde, gule, grønne småe prikker opp på skjermen. Akkurat som du ser opp på himmelen en mørk vinter kveld og det er masse stjerner som lyser oppi himmeln :!:

 

Også skulle jeg åpne Xfire, da begynte skjermen å blinke Svart, også ble skjermen vanlig igjen. Svart, og så ble skjermen vanlig igjen.

 

Sann kan den stå å blinke helt til jeg restarter pc'en.

 

Noen andre her som har problem med å klokke et 7900GT ?

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kalles anti-facts å det skjer når du har klokket skjermkortet litt for mye, dette kan også ødelegge skjermkorte etter tid..

 

Så du burde ikke klokke det over 460MHz/670Mhz tror jeg:)

 

MVH Tom

 

Mitt Geforce 6600gt er 500mhz/900mhz orginalt :tease:

Endret av Rockna
Lenke til kommentar
Det var ikke så enormt mye nei.

Jeg klarte klokke mitt (også POV 7900gt 450/660) til 550/770 uten problemer. Klarer derimot ikke fullføre 3dmark06 (uklokket) uten å gå overstige 80 grader.

Ikke godt å si hva som er best. :ermm:

6327381[/snapback]

du har vel rett å slett en rævva klokker.. men klokk core og minne individuelt.. se først hva core klarer.. SÅ hva minne klarer :)

Lenke til kommentar

Hmm.. det hørte lite ut ja. Prøv litt forskjellige drivere og overklokking utils. Hva bruker du for å klokke kortet ditt?

 

Jeg har klokka mitt 7900GT til 582/1876 og gjennomført 3dmark06 uten problemer. Må vel nevnes at dette kortet er vannkjølt. Kjøleblokka dekker minnemodulene også. Det gjør ikke stock-kjøleren, så sikkert derfor minnet klokker så bra. Kortet er et POV-kort. Ikke testa å klokke dette med stock-kjøler, men vil tro at det lar seg presse ganske langt da også. Noen her som har prøvd det?

Lenke til kommentar
Hmm.. det hørte lite ut ja. Prøv litt forskjellige drivere og overklokking utils. Hva bruker du for å klokke kortet ditt?

 

Jeg har klokka mitt 7900GT til 582/1876 og gjennomført 3dmark06 uten problemer. Må vel nevnes at dette kortet er vannkjølt. Kjøleblokka dekker minnemodulene også. Det gjør ikke stock-kjøleren, så sikkert derfor minnet klokker så bra. Kortet er et POV-kort. Ikke testa å klokke dette med stock-kjøler, men vil tro at det lar seg presse ganske langt da også. Noen her som har prøvd det?

6349852[/snapback]

 

jeg greide å klokke mitt xfx 7900gt extreme edition til 580/1903

og gjennomførte 3dmark with no problems... men eg har vannkjøler + foroost cooler i viftene=) :thumbup:

Endret av torbjorn_89
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mitt kort kjører på 552/1632Mhz uten problemer. Bruker stock kjøler. Jeg kjørte kortet på 620/1800 en liten stund, men da fikk jeg litt artifacts. (så vidt synlige noen steder)

Tror nok at en Zalman Vf 900-cu og litt voltmodding vil gjøre susen.

Overklokkings resultatene dine hørtes litt lave ut. Tepraturen din så bra ut, den er mye lavere enn min. (jeg har 75 grade på load)

Mulig du var litt uheldig med det kortet overklokkingsmessig.

Tror nok en voltmod vil hjelpe litt, men da må du også kjøpe ny kjøler.

Lenke til kommentar

Det må være grenser for hvor lite klokkevennlig kortet ditt kan være. Mitt klokker opp til 560/1700 på stock volt og delvis passiv luftkjøling. Så snart jeg manner meg opp til å modde kortet mer, skal det bli mer klokking. (kortet overstiger ikke 50C under load med vifte.)

 

Bare for å ta over tråden totalt: noen som vet hva jeg kan feste en kondensator som falt av med? Den er bare klemt på nå og lederene er bøyd fast på baksiden. det er litt trangt å lodde.

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg var litt slem med kortet når jeg borret i det, samt at homebrew kjøler har blitt tatt av og på 4 ganger. Den falt av under installasjon av minnekjølere. Nei, egentlig mistenker jeg fabrikasjonsfeil.^^ Uansett, litt kjipt om den faller av mens PC'en er på. Vet ikke konsekvensene av det. Finnes noe elektrisk ledende lim?

Lenke til kommentar

Hei

Hadde akkurat same problemet, klarte berre å clocke til 500/700 stabilt. Men no har eg kjøpt meg ny kjølar (Zalman VF700-AlCu) , fytti kor forskjell !

 

Core ligge på 35 grade, før så var den på 46-48 på idle.

 

No klare eg å clocke til 550/800 stabilt, klare sikkert meir også, har ikkje testa så nøye enda :D

 

Anbefalast !

 

Zalman VF700-AlCu

Endret av [Brekke]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...