Gå til innhold

TES: Oblivion - et enkelt spill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er jeg den eneste som syns Oblivion har altfor lav vanskelighetsgrad? :p

Det er svært lenge siden jeg har blitt drept av en fiende i spillet. Selv om spillet er helt "Genialt", kunne det vært mer underholdende med litt motstand fra fiende for en gang skyld. :cool:

Håper Bethesta gjør noe med dette i The elder scrolls 5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei, fra level 5 til level 37 sprintet jeg baklengs i sirkel med fiender etter meg mens jeg satt piler i de, så nei. Med 102 i agility, 100 i marksman, 100 i light armor, Daedric bow og steel arrows bruker jeg et sted mellom 40 og 60 piler på å drepe en bjørn uten sneak-bonus. Uten sneak ville alt fra level ~15 vært helt umulig å fullføre og en random fiende tar lett ~15-20 % av min HP på ett angrep.

EDIT: Tydeligvis kommet over bjørners levelcap på level 37, brukte omtrent 20 elven piler på en brunbjørn og 30 på en ogre.

Endret av JohndoeMAKT
Skrevet

Jeg er enig i at Oblivion er litt for enkelt.. Jeg synes at fiendene skulle vært vanskeligere å kjempe mot, men de tåler nok i massevis. Det burde også vært mer tenking - det er tross alt et rpg spill.

Skrevet
Du har sett det er en slider for vanskelighetsgrad?

6308300[/snapback]

Ja, selvfølgelig

6308690[/snapback]

Ja, still den høyere da vel.

Freddy: Oblivion sies å være et RPG-spill, og det er det. Men ikke slossinga. Den er hack n' slash, som du sikkert har merket. RPG er rollespill, men den vanligste formen for angrep i et RPG-spill som FF-spillene eller Golden Sun er den turbaserte angrepsmetoden. Du velger angrep, utfører dem, og fienden gjør det samme etterpå. Da blir det raskt litt mer tenking.

Skrevet
Hei! Er jeg den eneste som syns Oblivion har altfor lav vanskelighetsgrad? :p

Det er svært lenge siden jeg har blitt drept av en fiende i spillet. Selv om spillet er helt "Genialt", kunne det vært mer underholdende med litt motstand fra fiende for en gang skyld. :cool:

Håper Bethesta gjør noe med dette i The elder scrolls 5

6308259[/snapback]

spørs jo litt hva du er. hvis du er warrior er det lett, men hvis du er maciker eller tyv er det tyngre.

Skrevet

Det er iallfall sinnsykt vanskelig å drepe en fiende med piler, uansett åssen bue Omtrent. Det hadde forresten vært noe man kunne forandre på i Elder Scrolls 5

Skrevet

Bare på gøy, gå inn i ini-settingsfilen og sett vanskelighetsgraden til en verdi høyere enn det slideren i spillet tillater..kanskje det er mulig å hacke seg til en høyere vanskelighetsgrad. :)

Skrevet
Du har sett det er en slider for vanskelighetsgrad?

6308300[/snapback]

Ja, selvfølgelig

6308690[/snapback]

Ja, still den høyere da vel.

Freddy: Oblivion sies å være et RPG-spill, og det er det. Men ikke slossinga. Den er hack n' slash, som du sikkert har merket. RPG er rollespill, men den vanligste formen for angrep i et RPG-spill som FF-spillene eller Golden Sun er den turbaserte angrepsmetoden. Du velger angrep, utfører dem, og fienden gjør det samme etterpå. Da blir det raskt litt mer tenking.

6314957[/snapback]

Kampene blir ikke mye vanskeligere når man stiller opp vanskelighetsgraden. Det bare forlenger dem og gjør dem mye mer kjedelige. En merker at det blir kjedelig å sloss etterhvert og at det er ingen våpen som overgår sverdet.

Når en er master eller ekspert i Blade og i tillegg vampyr er det ikke mange fiender som klarer etter min mening å gi god nok motstand :roll:

Skrevet
Det er iallfall sinnsykt vanskelig å drepe en fiende med piler, uansett åssen bue Omtrent. Det hadde forresten vært noe man kunne forandre på i Elder Scrolls 5

6315487[/snapback]

Det er som regel lett det også hvis en er vampyr og bruker Hunters Sight til å bruke på mørke steder. Hvis du tar snik og gir critical damage er det faktisk en det fiender som dør med et skudd. Eller du kan forgifte buen..-. Bare så du vet det. :tease:

Skrevet

Ja sneak som 'disregards target armor' er eneste måte å nedlegge fiender relativt kjapt med buen, men det krever at du møter på fiendene en og en og at du må snike deg rundt hele dagen. Når jeg fortsatt orket å drepe ting hadde jeg ~170 i sneak og crittet det meste på fem-seks-syv-åtte piler i ryggen, men dersom de oppdaget meg var det bare å ta beina på nakken. Uansett er det litt kjedelig at du så lett kan få bank av et vanlig monster selv om du er høy level.

Skrevet
Ja sneak som 'disregards target armor' er eneste måte å nedlegge fiender relativt kjapt med buen, men det krever at du møter på fiendene en og en og at du må snike deg rundt hele dagen. Når jeg fortsatt orket  å drepe ting hadde jeg ~170 i sneak og crittet det meste på fem-seks-syv-åtte piler i ryggen, men dersom de oppdaget meg var det bare å ta beina på nakken. Uansett er det litt kjedelig at du så lett kan få bank av et vanlig monster selv om du er høy level.

6319721[/snapback]

Personlig har jeg den tradisjonelle, relativt kjedelige taktikken når det gjelder angrep med sverd, bue kommer når jeg vil ha litt variasjon. Funker bra for meg, nesten litt for bra hvis du sjønner hva jeg mener. :thumbup: Et hint: Hvis du bruker sverd i grotter, ikke bruk sjold; hold fakkelen i den ene hånden og long eller skjort sverdet i den andre hånden. Dette gjør spillet fantastisk mye enklere. :yes:

Skrevet (endret)
Personlig har jeg den tradisjonelle, relativt kjedelige taktikken når det gjelder angrep med sverd, bue kommer når jeg vil ha litt variasjon. Funker bra for meg, nesten litt for bra hvis du sjønner hva jeg mener. :thumbup: Et hint: Hvis du bruker sverd i grotter, ikke bruk sjold; hold fakkelen i den ene hånden og long eller skjort sverdet i den andre hånden. Dette gjør spillet fantastisk mye enklere. :yes:

6319866[/snapback]

Jeg bruker no skjold mye og synes det er veldig bra når jeg møter mange fiender. Har 100 i block.

Endret av oblivion_-__

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...