Gå til innhold

Guildwars, noen som har spilt det å kan fortelle?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Guildwars (GW) og WoW er to helt forskjellige spill. I GW så går det veldig kjapt å komme opp til Max level (20), hvor i WoW tar det litt lengre tid... ;) Og GW er veldig fokusert på PvP. Hvis du er mer en PvE type spiller, så burde du nok ikke vurdere GW. Jeg har spilt både GW og WoW, syntes begge var kule på sin måte. Som sagt, to helt forskjellig spill. Det finnes nok mange gode artikler på nett om hva GW kan tilby, anbefaler å søke og lese litt hvis du vurderer GW.

Lenke til kommentar

Spillet kan egentlig ikke sammenlignes til Wow. Wow er et mmorpg spill mens GW er et corpg spill, eller hva nå utviklerne kaller det. Største forskjellen er at du i Wow spiller sammen med andre spillere i verden. Du løper rundt og tar quests, mens andre spillere gjør det samme rundt deg. Det er bare i dungeons du er avskåret fra andre enn gruppen din. I GW er byene de eneste plassene hvor du har andre mennesker rundt deg. Det meste i spillet skjer i instanser med en gruppe mennesker eller Npc'er. Liker du massive online spill, så er GW absolutt ikke noe for deg. Dette er det jeg spesielt ikke liker ved GW. Det gjør at spillet er som en fantasy versjon av UT/Cs med coop singleplayer del.

 

Ellers er spillet ganske bra. PvE delen er som et singleplayer spill med coop. Og dermed er questene mye bedre enn i f.eks Wow. Her har du cutscenes og skriptede events osv.

 

Pvp delen er nok det som spillet har mest fokus på. Ganske artig. Har ikke altfor mye erfaring med dette. Ligner litt på Wow sine battlegrounds. Pvp i GW foregår på baner og ikke i verdenen. Noe av det som gir spillet dette UT/Quake/Cs preget.

 

Det absolutt verste med spillet er folkene som spiller det :no: Forferdelig. Tenk 12 åringer som ikke fikk foreldrene til å betale Wow accounten, som utnytter internettets anonymitet. Huff og huff. F.eks så jeg 2 min på en pvp match i går. En guildene hadde et navn som var slik: M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M M

Husker ikke helt hvor mange "M" det var. Navn og guild navn regler ser ikke ut til å finnes.

 

Jeg liker heller ikke helt retningen spillet har tatt. Da spillet var i beta og jeg spillte det virket det så lovende. Nå har det godt nedover med spillet. Har egentlig endt opp i et VM (Utviklerne kjører GW VM) kjør. Det er som en fantasy versjon av CS med nå attåt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...