Gå til innhold

Ble dumpet i dag... Trenger råd!


Con

Anbefalte innlegg

Jaja, all verdens disrespekt til Patrick.M da, for sin utrolige holdning og arroganse.

 

Vero_Nica: :p Temmelig ironisk at du spør om det ;) Obvious enough..

 

Con: Jeg må faktisk si meg 100% enig med deg, jeg vedder på at du kan gå når som helst til bestekompisen din og han vil fortelle om noe er galt. I motsetning til jenter (generelt speaking selvfølgelig)..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Auda, ikke noe koselig situasjon det der. En mager trøst, men jeg kan love deg at vi har alle vært der... og for dem som ikke har det; dere kommer dit en gang!

 

Å avslutte et så langvarig forhold er bittert og vanskelig i starten, men jeg kan LOVE deg at det faktisk er noe i ordtaket "tiden leger alle sår". Jeg tror du gjør det veldig klokt i å gi henne litt avstand, ikke la ho føle at ho har overtaket på deg og at du kryper for henne. Dette kan på sikt gi deg både litt selvfølelse og kanskje sette tanker i hodet hennes også. Ho kan kanskje begynne å tenke "hvorfor sender han ikke mer, hvorfor prøver han ikke å ringe?". Mister ho oppmerksomheta di for en stund, kan dette gå din veg til slutt og endes alikevel.

 

Jenter er noen merkelige skapninger, og som jeg har sagt før: Vi har sendt menn på månen, vi har splittet atomer men noe så jordnært som kvinnfolk kommer vi aldri til å forstå oss på. Det skjer noe med jenter når dem tipper 18... spesielt dem som har vært i et forhold en stund før denne magiske alderen. Mange jenter føler da at nå er det dems tur til å leve litt, gjøre sprell osv... dette ligger latent hos veldig mange av dem (tør ikke si "alle" :p ), har sett det gang på gang med ekser, venninner, kameraters kjærester og det ene med det andre.

 

Så hva gjør du nå? Dette er vel det vanskeligste spørsmålet siden det er så ferskt i minnet. Gjør noe du finner glede i å gjøre? Har du noen hobbyer, fritidssyssler som ho ikke deltok i f.eks? Det være seg ta en øl med gutta og se på fotball eller fluebinding for den saks skyld, jeg kjenner deg ikke så dette vet du svaret på best selv. Poenget er at du ihvertfall prøver å tenke så lite som mulig på henne akkurat nå, du kan fort grave en brønn som er litt lei å krabbe ut av. Jeg skal ikke ljuge, du kommer nok til å kjenne det verst når du legger deg.

 

Jeg har et litt merkelig tips og gi deg, men tro meg, det virker faktisk. Har du noen venner eller venninner du prater om "alt" med, som du stoler ordentlig på? Her er noe du kan gjøre: Komponer en tekstmelding og skriv ned ALT du har lyst å slenge i trynet på eksen din. Enten det er pene ord, eller rett og slett verbal skamjuling og send den til vennen/venninna di istedet. Det høres sprøtt ut, men tro meg det er bemerkelsesverdig befriende. Gjorde dette titt og ofte under en tøff periode med samme tema selv for noen år tilbake. Ofte midt på natta kom det gloser jeg ikke engang visste jeg kunne tikkende inn på tlf til ei venninne av meg, etterfulgt av et spakere "tusen takk" etterpå. (En liten forutsetning er jo seff at vennen/venninna di vet hvorfor sånne merkelige mld kan komme av og til da). Vet ikke om dette er noe du kunne bruke også, men det hjalp for meg den gangen jeg trengte det.

 

Kan runde av med den tørre og klisjèfylte, men oh'så sanne: "Det finnes flere fisker i havet". :)

Lenke til kommentar
Kan runde av med den tørre og klisjèfylte, men oh'så sanne:  "Det finnes flere fisker i havet".  :)

6303275[/snapback]

 

Men du vet hvordan det er, når du står og fisker i en bekk og ser den STORE fisken og tenker: Den MÅ jeg ha! Jeg mener, jeg har smakt mye annen fisk, men ingen smakte som denne!

Lenke til kommentar

Klart jeg gjør, har hatt storørreten på kroken selv, sett den velte seg i vannflata, blinke i sola for så å svømme ut gjennom nettingen i hoven min.

 

Trodde alltid at ingenting kunne måle seg med å ha den ørreten til middag hver dag, men det var helt til jeg smakte laksen fra naboelva, om du skjønner? (Du verden til metafor-bruk idag da, lol)

 

Vet at det meste virker svart og håpløst idag, men tro meg, det går over og da vil du se på det hele med helt andre øyne.

Lenke til kommentar
Klart jeg gjør, har hatt storørreten på kroken selv, sett den velte seg i vannflata, blinke i sola for så å svømme ut gjennom nettingen i hoven min.

 

Trodde alltid at ingenting kunne måle seg med å ha den ørreten til middag hver dag, men det var helt til jeg smakte laksen fra naboelva, om du skjønner? (Du verden til metafor-bruk idag da, lol)

 

Vet at det meste virker svart og håpløst idag, men tro meg, det går over og da vil du se på det hele med helt andre øyne.

6303465[/snapback]

 

Går nok over til slutt. Det tviler jeg ikke på...

Men det blir nok noen uker før jeg går og fisker i naboelva ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor svarer de alltid "ingenting" når vi spør hva de tenker på? når det er tydelig at noe plager de...

Fordi det av og til er vanskelig å si ting direkte. (Da prøver de med "subtle" hints). Selv greier jeg ikke å lese sånt, men jeg ser at de er der så da bare graver jeg til jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Hvorfor svarer de alltid "ingenting" når vi spør hva de tenker på? når det er tydelig at noe plager de...

Fordi det av og til er vanskelig å si ting direkte. (Da prøver de med "subtle" hints). Selv greier jeg ikke å lese sånt, men jeg ser at de er der så da bare graver jeg til jeg finner noe.

6303525[/snapback]

 

Det gjør jeg og.. Men da blir de sinna. Og så svarer de i sinne... Og det kommer det sjeldent noe godt ut av...

Lenke til kommentar
Hvorfor svarer de alltid "ingenting" når vi spør hva de tenker på? når det er tydelig at noe plager de...

Fordi det av og til er vanskelig å si ting direkte. (Da prøver de med "subtle" hints). Selv greier jeg ikke å lese sånt, men jeg ser at de er der så da bare graver jeg til jeg finner noe.

6303525[/snapback]

 

Det gjør jeg og.. Men da blir de sinna. Og så svarer de i sinne... Og det kommer det sjeldent noe godt ut av...

6303545[/snapback]

Huff.. det der bør jentene ta seg av! :) Du er gutt, vær direkte.. trenger ikke at begge kjønn skal være en gåte. ;)

Lenke til kommentar

Er alltid direkte jeg:) Av og til litt for direkte :innocent:

Var hun som så ofte gikk rundt den berømte grøten.... Og svarte "ingenting".

Selv om vi begge visste at NOE var det... Som i går kveld for eksempel, så kunne jeg se at det var noe som plagde henne... Men da bestemte jeg meg bare for å la det være... Noe som kanskje var dumt? Ikke vet jeg... Er for seint nå uansett...

Lenke til kommentar
Som i går kveld for eksempel, så kunne jeg se at det var noe som plagde henne... Men da bestemte jeg meg bare for å la det være... Noe som kanskje var dumt? Ikke vet jeg... Er for seint nå uansett...

6303621[/snapback]

Trøst deg med at hadde du sagt noe så hadde sikkert det vært gæli og. :p

Lenke til kommentar
Som i går kveld for eksempel, så kunne jeg se at det var noe som plagde henne... Men da bestemte jeg meg bare for å la det være... Noe som kanskje var dumt? Ikke vet jeg... Er for seint nå uansett...

6303621[/snapback]

Trøst deg med at hadde du sagt noe så hadde sikkert det vært gæli og. :p

6303674[/snapback]

Så sant så sant Gurgle! :D Jenter kan være skikkelig vanskelig å med å gjøre! :D

Lenke til kommentar

"Det værste jeg har gjort her i livet er å forelske meg! Håper nesten det aldri gjenntar seg...!!" - Ikke håp for mye på akkurat det. Surt når det oppstår og drømmedama står framfor deg og du ikke helt vet hva du kan gjøre.. jeg er der nå..:-(

 

Føler med deg. Kom deg ut med venner og starte/øke treningen. Utrolig befriende for hodet å virkelig slite fysisk etter så my psykisk slit! ..bare pass på at kroppen har en grense den også. Det er alt for enkelt å gå på en smell.

 

Prøv å legge tankene om dama på is. Vet det er vanskelig, men du gjør bare deg selv vondt verre ved å gå å tenke på allt du kan komme på. Etter en tid kan det være synet ditt på henne forandrer seg totalt.

 

Gi både deg selv og henne tid. Hvis det ordner seg så er det vel og bra, men gjør det ikke det så er det ikke så ille etter en stund det heller.

Lenke til kommentar

Aaah, kjærlighetssorg? Frykt ikke, her får du servert løsningen på et sølvfat! Den patenterte jephque-metoden har vist seg å være 100% effektiv i over flere år nu, og har mange lykkelige tilhengere. Femten lette trinn på veien til et nytt og bedre liv!

 

1. Fuck it, lets go bowl!

2. Scramble sammen kompisene dine.

3. Legg fra deg mobiltelefonen din _før_ du begynner å drikke. Hvis du mot formodning ikke gjør det, IKKE ring/send melding til henne (viktig viktig!)

4. Du, som den nydumpede, skal selvfølgelig ikke betale for en eneste pils (gjelder bare én kveld, resten av uka må du betale mestparten selv!).

5. Drikk deg fra sans og samling, bli bært hjem.

6. Gjenta samme prosedyre i fem til sju dager sammenhengende.

7. Hvis dere har felles venner, ninja dem før hun gjør det.

8. Kjøp deg noe dyrt og unødvendig du har hatt lyst på lenge (gode eksempler er ny hjemmekino eller datamaskin).

9. Røyk dobbelt så mye. Hvis du ikke har røyket før, begynn. Hvis du er av den typen som absolutt ikke vil forpeste kroppen din med denslags remedium, ta for deg en mest usunne uvanen du har som hun misliker mest og gå amok.

10. Ha sex med a) en god venninne av exen din, eller b) ei som er penere enn exen din.

11. Samle sammen alle tingene hennes (klær, små nusselige jentegreier som de bruker å legge igjen i leiligheten din, kosebamsegreier and whatnot), putt så tingene i ei pappeske som du setter på trappa hennes. Fortsatt fortrinnsvis uten å ha snakket med henne.

12. Hold deg unna i omlag et halvt år, nyt det nye livet ditt.

13. Møt henne på byen, vær hyggelig og grei, no hard feelings.

14. Ha sex med henne, men for all del ikke så mye som snakk om muligheten for å komme sammen igjen! Det vil du nemlig ikke. Garantert!

15. Gratulerer, dere er nå venner (ikke nære, men dere snakker sammen når dere møtes på universitet/på byen), du har innsett at du har det bedre uten henne.

 

Seså, verre er det ikke.

Lenke til kommentar
hvorfor spørr du oss? :p. spørr hu dama di vel.. eksen din eller hva hun nå er..

 

vi veit jo ikke hva hun tenker :)

6304540[/snapback]

 

Kunne jeg spurt henne så ville jeg...

Hun svarer ikke på meldinger, og tar ikke telefonen når jeg ringer...

 

Og fyll blir ikke aktuelt, da kommer jeg bare til å tenke dobbelt så mye på henne, og kankje få noen alt for store svarte hull...

Og sex orker jeg ikke tanken på uten henne...

Endret av Con
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...