Gå til innhold

Recoil: En unik greie...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

*Har bare lest fort igjennom de første sidene på forumet her, så jeg beklager om jeg tar opp igjen en gammel tråd. Isåfall er det fint om noen nevner det.

Merker at det til tider er mange som ikke vet hva recoil er i CS 1.6 (som jeg er opptatt av), og CS:Source. For de som ikke vet det forklarer jeg det veldig kort:

-Recoil oppstår når du holder avfyringsknappen inne og får repeterende avfyring av kuler over tid. Kulene vil da etter hvert som du skyter gå lengere ut av crosshair-punktet på skjermen, og avfyres mer og mer ukontrollert i alle slags retninger. Recoil er laget for å fremme hvordan et våpen vil reagere når det skytes raskt og ukontrollert, naturligvis som det også er tilfellet i virkeligheten.

Det jeg oppdager når jeg spiller er at recoilen er forskjellig fra spiller til spiller på serveren. Dvs at f.eks. kulene mine vil etter hvert som jeg skyter samle seg mer og mere over crosshairen, men andre spillere kan ha sin ganske midt på crosshairen, eller under, til venstre osv.

Det er dette jeg er så utrolig nyskjerrig på hvordan går til, siden folk da kan ha en ulempe med sin recoil og en "fordel"... :hmm:

post-69119-1150138623_thumb.jpg

Jeg merker jo selvsagt at recoilen er unik hver gang jeg tømmer et magasin, men det er alltid over crosshairen jeg jeg skyter. Jeg har forøvrig Dualcore cpu.

Er det noen forklaring på hvorfor dette er forskjellig fra spiller til spiller?

noen tanker har jeg jo merket meg:

-CPU (SC/DC)

-Skjermkort(lagg /ikke lagg)

-Pingen ser ut til å ikke bety noe..

Flott om noen kan forklare dette om det finnes noen forklaring :D

Endret av nollie
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
rekylen har ingen ting med hardwaren din og gjøre, eneste som har med å gjøre er musa, musmatten og hvordan du bruker musa :)

6296372[/snapback]

Men det forklarer jo ingenting..! :p

Likevel så er den forskjellig... Hvis du ennå ikke har tenkt på det så ser du tydelig folk som har store fordeler med rekylen om den er liten.

Jeg har også noe lagg når jeg spiller. FPS drop fra 100 til 60 omtrent. Men uansett skal jo ikke det ha noe å si...

Edit1: Selvsagt snakker jeg om rekyl ved stillestående. Men du ser også at den holder seg generelt over crosshairen (mitt tilfelle!) om jeg løper også...

Hvordan er rekylen deres forresten? Er ganske nyskjerrig på dette :)

Endret av nollie
Skrevet (endret)

30 skudd fra medium distanse med enter som skyteknapp så slik ut:

de_train0006.jpg

Jeg synes det lignet ganske greit på ditt screenshot.

Endret av Lord^
Skrevet

Recoil hender uavhengig av ditt system. Men det kan virke at man har mindre recoil for en med 100fps framfor en med 20fps. Men det er pga antall oppdateringer i sekundet, men recoilen er fortsatt den samme.

Det finnes juks da spesiellt i 1.6 der bruker flesteparten norecoil script som gjør at kulene ikke sprer seg i det hele tatt. CS 1.6 er full av cheatere så ser du folk som skyter dønn rett fram uansett så er det norecoilere.

Skrevet
Recoil hender uavhengig av ditt system. Men det kan virke at man har mindre recoil for en med 100fps framfor en med 20fps. Men det er pga antall oppdateringer i sekundet, men recoilen er fortsatt den samme.

Det finnes juks da spesiellt i 1.6 der bruker flesteparten norecoil script som gjør at kulene ikke sprer seg i det hele tatt. CS 1.6 er full av cheatere så ser du folk som skyter dønn rett fram uansett så er det norecoilere.

6298251[/snapback]

Har merket dette, og har tydelig merket de som har det. Men vil man ikke kunne se lett dette med spec på serveren? Eller er denne fullstendig feil? Det selvsagt her man ser det klart vil jeg nå tro...

Gjest Slettet-QqZexW9o
Skrevet

Ved å tvinge våpnet ned med musa når du skyter kan du få ganske så bra skudd siden de "fleste" skuddene går over crossen når du sprayer.

Særlig effektivt er dette med AK'n.

Noen behersker dette bedre enn andre og ikke alle er cheatere som noen nevner her når dette blir gjort av "proffe".

L2P

Skrevet

Recoil er totalt random i cs etter det jeg har funnet ut over de 3 ++ årene jeg har spillt fast (ikke spillt på over et år nu).

Hvis jeg feks. spiller med en kamerat på samme serverer, og begge har 100fps, så kan begge ha veldig forskjellig recoil. Dette har jeg testet på lan.

Snodige greier.

Skrevet

recoil har ikke noe med hardwaren å gjøre som sagt, men det avhenger av aimen din selvsagt, om du klarer å kontrollere deg. Eller så har det med serveren å gjøre, noen servere kan du treffe som bare det, mens andre går serverene går kulene unna personen.

Skrevet

Recoil kan ha med internett/server o.l å gjøre..

Datamaskinen også.

Hvis noe(eller mye :p) er dårlig på dataen, e.l kan det føre til at server'n ikke registrerer alle kulene du skyter og at den bare sender kule hit og dit.

Med bedre data, linje og server,

tror jeg du skal få bedre recoil faktisk.. Jeg er ikke 100% sikker på at det stemmer, men... -_-

Skrevet

Jeg vil egentlig tro at det er random...

For det er jo egentlig teit å si at recoilen blir anderledes hvis man har bra/dårlig data...

Tenk litt på hitbox og sånn...Så hvis du har god data kan du spraye mer og treffe lettere?

Skrevet

Recoilen er uavhengig av software og hardware.

Det kan kanskje ha bittelitt å si på pingen, men det er vel ikke mye.

Klarer du å kontrollere recoilen godt, treffer du logisk nok hodet i flere situasjoner.

Ved å stå stille, muligens crouche blir recoilen mindre, eller selve spredningen.

Løper du rundt (jogger), vil skuddene fly overalt.

Recoilen kan kontrolleres ved å trekke musa mot deg, vanligvis, siden geværet vil får rekyl (recoil) og hoppe oppover.

En annen løsning er jo å skyte færre skudd om gangen, omtrent tre og tre skudd. Nesten som burst.

- Om det var dette det ble spurt om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...