Gå til innhold

TES: En liten Bug guide? - Oblivion


Anbefalte innlegg

Blir ofte brutalt overfalt av bugger når jeg spiller Oblivion. De fleste går det an å vri seg unna uten de store anstrengelsene. Derfor hadde jeg satt stor pris på hvis noen kunne være med på å si hvor de forskjellige Buggene ligger hjemt. Jeg kunne ha ramset opp en hel del feil jeg mistenker som Bugger, men jeg trenger også hjelp.

 

1. Den berømte vampyrkurbuggen, (se Jornulfs vampyrguide)

 

2. Ikke rensk ut Swampy Cave før du gjør det i et oppdrag for Figthers guild.

 

3. I oppdraget med "A brush of death" kan du risikere å sitte fast i maleriet dersom du (etter å ha funnet malerkosten) snakker med maleren rett før han skal åpne veien hjem.

 

4. hvis du skal snakke med greven av Skinngrad, ikke trykk på wait, men vent vanlig. Tror ikke det er en Bug, men det kan gi deg et lite problem.

 

Jeg har opplevd en del flere "mindre" problemer underveis, men ønsker og hjelp til å unngå dem. Eks. har måttet begynne fra begynnelsen av etter å ha blitt sperret inne i et oppdrag.

 

Jeg kan da vel umulig ha vært den eneste som har blitt stoppet av BUG/feil

 

Alle relevante innlegg blir høyt verdsatt! :)

Endret av 96akrvi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På oppsiden av Fort Rayles (nordøst for Chrorrol) er det et hull du kan sette deg fast i. Og siden det er en del fiender rundt deg (som du ikke får angrepet, eller som ikke får angrepet deg siden du sitter fast) kan du ikke fast travle for å komme deg løs. Har også merket en del andre slike steder man kan sette seg fast i, men det er jo som sagt bare å fast travle om du skulle være så uheldig å havne i hullet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sånne sitte fast situasjoner kan løses ved;

 

A) Fast travle

 

Eller hvis du er i hule eller no;

 

B)

Åpne konsoll (| knappen, under ESC)

skriv: TCL

Beveg deg ut (gjennom vegger ++)

Ta opp konsoll igjen, skriv TCL på nytt for å slå av 'no-clip'

Lenke til kommentar

Bug med tiggere: de ber så pent om penger, du gir dem litt og småprater. Idét du skal gå fra dem har stemmen deres forvandlet seg til som hos en skikkelig ekkel heks, når de "blesser" deg.

Ikke veldig problematisk bug, men jeg hater den stemmen.

 

Heller ingen bug, men de få gangene du sloss sammen med npc mot felles fiender, og tilfeldigvis svinger sverdet ditt borti en overivrig fyr som hopper mellom deg og fienden, kommer vedkommende etter deg etter at fienden er tatt og skal drepe deg. Man må da regne med litt team damage??

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Etter å ha eid samtlige gobliner i en eller annen hule, skulle jeg ut og nyte solen igjen. Synet som da møter meg er min kjære Bay Horse, som flyr et par meter opp i lufta for så å lande rimelig brutalt i en skråning. Jeg løper bort for å heale den, men den er dau som ei sild. Etter å ha loadet ørten ganger for å bevitne det samme hver eneste gang, måtte jeg bite i det sure eplet og ta meg en lang spasertur til nærmeste by for å kjøpe ny gamp... :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Etter 50 timer spilling holdt jeg på med oppdraget "miscarcand", som er en del av MQ, ble jeg låst inne i underetasjen av et rom da døren tilbake ikke ville åpne seg... Etter uttallige reloadinger fra ulike tidspunkt skjer det samme hver gang... Med X360-versjonen er det ikke mye som kan gjøres...

Lenke til kommentar
Heller ingen bug, men de få gangene du sloss sammen med npc mot felles fiender, og tilfeldigvis svinger sverdet ditt borti en overivrig fyr som hopper mellom deg og fienden, kommer vedkommende etter deg etter at fienden er tatt og skal drepe deg. Man må da regne med litt team damage??

 

Hold inne block og trykk på aktiver-knappen(mellomrom) mens du sikter på dem. Da holder de opp.

Lenke til kommentar

Vell, hadde ikke spilt oblivon på lenge nå startet igjen, men når jeg startet og spille utforska jeg litt igjen og når jeg møter slemme banditer fyrer osv. Blir noen ganger Magen og beina borte var hodet vises og noen ganger er det et stoooort gult spørsmåls tegn på dem nesten et skilt som de har på seg. Ganske plagsomt dette.

 

Dette har alldri skjedd før.!

Lenke til kommentar

Jeg gjør den siste questen i Mages Guild questen, hvor jeg skal hente en Black Soul Gem. Etter jeg fikk tak i denne Soul gemen, så skulle jeg returnere til Traven med den. Men når jeg kommer til ham , ber han meg enda om å gå tilbake å hjelpe de andre med å få tak i gemen. Men journalen min sier jeg skal gi gemen til Traven??

Lenke til kommentar
Vell, hadde ikke spilt oblivon på lenge nå startet igjen, men når jeg startet og spille utforska jeg litt igjen og når jeg møter slemme banditer fyrer osv. Blir noen ganger Magen og beina borte var hodet vises og noen ganger er det et stoooort gult spørsmåls tegn på dem nesten et skilt som de har på seg. Ganske plagsomt dette.

 

Dette har alldri skjedd før.!

6314523[/snapback]

 

 

Det er texturer som mangler bare.

Lenke til kommentar
Vell, hadde ikke spilt oblivon på lenge nå startet igjen, men når jeg startet og spille utforska jeg litt igjen og når jeg møter slemme banditer fyrer osv. Blir noen ganger Magen og beina borte var hodet vises og noen ganger er det et stoooort gult spørsmåls tegn på dem nesten et skilt som de har på seg. Ganske plagsomt dette.

 

Dette har alldri skjedd før.!

6314523[/snapback]

 

 

Det er texturer som mangler bare.

6314889[/snapback]

 

Vell. Det var faktisk en annen som syntes folk burde passe seg for denne Buggen. Jeg prøver bare samle sammen sånn noenlunde Bugger folk burde være OBS på. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...