Gå til innhold

Arbeide som "Sovende nattevakt"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til andre som måtte åpne topicen, Å være sovende nattevakt/vakt.

 

Du får betalt for å være hjemme og tilgjengelig på tlf, og ikke drikke. Så får du betalt hvis du må "rykke ut"

6363159[/snapback]

Det spørs veldig på hvilken bransje man jobber innen....

Man må som regel være på "stedet".... som vekter kan man sitte i bl.a. et overvåkningsrom, bomstasjon(halvsove :D ), o.l.. På sykehus må man også være tilstede på kontoret, hotellresepsjon, osv.

Men det er også mange "utrykkningsstillinger ja... pappa er det noen helger i jobben sin, som skadesanerer.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

En sovende nattevakt kommer meget ann på hotellet og hvor du bor. De aller fleste hoteller krever at du er tilgjengelig under hele vakten din med en gang, og derfor må du være til stede på jobben. Hotellet du skal jobbe på skal disponere bolig eller område som du kan sove i. Om ingen ting skjer under ditt skift så får du en rolig natts søvn :)

 

Det at du er tilgjengelig over telefon om noe skulle skje kalles ganske enkelt telefonvakt, og må ikke mikses opp mot sovende nattevakt. Når du er telefonvakt er det ingen krav om at du er fysisk tilstede ved arbeidsplassen, bare du kan garantere at du kommer på jobben om det skulle kreves. En del hoteller med totalt brannanlegg kjører på slike systemer.

 

Jeg for min del er snart ferdig med 8.5 time nattevakt og er virkelig klar for senga :p

Lenke til kommentar

Vel, jeg jobber med psykisk utviklingshemmede i sommer, der har vi såvende nattevakt.

 

Dette går ut på at jeg møter opp på jobb 21.30, ser på tv frem til jeg legger meg. Får fullt betaling frem tl 23.00. Mellom 23.00 og 06.30 får jeg betalt 20 min per time. Fra 06.30 til 09.30 får jeg vanlig betalt, dette gjør at jeg er på jobb 12 timer men får betalt 7. Høred litt urimelig ut, men når man får betalt for å såve kan man ikke klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...