Gå til innhold

CD/DVD Drivere LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-4082N på HP?


Anbefalte innlegg

Sliter med at min LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-4082N CD/DVD Brenner plutselig ble borte i går etter at jeg la inn NFSU2. :(

 

Dette står det nr jeg åpner opp enheten i enhetsbehandling:

 

"Windows lastet enhetsdriveren for denne maskinvaren, men kan ikke finne maskinvareenheten. (Kode 41)"

Og det betyr?

 

Driveren som er fucka eller?

Og hvor finner jeg nye drivere til den,ikke på LG siden sider i hvertfall... :mad:

Endret av - MaRe -
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HL-DT-ST (Hitachi-LG Data Storage) er en produsent som kun produserer OEM-enheter, og på deres sider står det at du må gå inn på produsenten av maskinas sider for å finne drivere.

 

Uansett skal det sjelden eller aldri være nødvendig å installere egne drivere for optiske enheter i Windows 2000/XP (til og med eldre Windows-versjoner klarer dette uten problemer), så her har det kanskje oppstått ett problem som kun kan løses ved en såkalt kaldstart (aka Format C:) av maskina... dessverre...

Lenke til kommentar
HL-DT-ST (Hitachi-LG Data Storage) er en produsent som kun produserer OEM-enheter, og på deres sider står det at du må gå inn på produsenten av maskinas sider for å finne drivere.

 

Uansett skal det sjelden eller aldri være nødvendig å installere egne drivere for optiske enheter i Windows 2000/XP (til og med eldre Windows-versjoner klarer dette uten problemer), så her har det kanskje oppstått ett problem som kun kan løses ved en såkalt kaldstart (aka Format C:) av maskina... dessverre...

6290558[/snapback]

 

Takk for svar!

Ok,men hvordan får jeg lagt inn XP på nytt når maskinen ikke vil lese CD/DVD`r? :hmm:

Når jeg avinnstallerer spilleren og finner den i Windows igjen etterpå så ser det ut som det er driverne i Windows som ødelegger for meg...

Lenke til kommentar
Iiingen som vet? :dontgetit:  :cry:

6290336[/snapback]

Prøvd å slette den fra enhetsbehandling, og la windows "oppdage" den på nytt ved neste oppstart?

6290856[/snapback]

 

 

Finner den fint ved restart men når den har funnet driverne i Windows vil den ikke mer og da står det at den ikke vil funke som den skal.. :mad:

Lenke til kommentar
Finner den fint ved restart men når den har funnet driverne i Windows vil den ikke mer og da står det at den ikke vil funke som den skal..  :mad:

6292230[/snapback]

Høres snedig ut. Kan NFSU2 ha lagt inn noe slags kopisperre-beskyttelse som saboterer tilgang til dvd-spillern? Eller kan spilleren være kaputtski? Eeeller kan driveren være skadet? Hvis du har filnavnet burde det gå an å få tak i en ny fil, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Finner den fint ved restart men når den har funnet driverne i Windows vil den ikke mer og da står det at den ikke vil funke som den skal..  :mad:

6292230[/snapback]

Høres snedig ut. Kan NFSU2 ha lagt inn noe slags kopisperre-beskyttelse som saboterer tilgang til dvd-spillern? Eller kan spilleren være kaputtski? Eeeller kan driveren være skadet? Hvis du har filnavnet burde det gå an å få tak i en ny fil, ihvertfall.

6292269[/snapback]

 

 

Hmm,si det... :hmm:

Tror ikke den ar lagt noe kopibeskyttelse der,har avinnstallerer NFSU2 igjen nå men hjalp ikke..

Jeg hører spilleren spinner når jeg setter inn en disk,men den finner ingen ting fordi..

 

Filnavn,til hva? Driveren? :roll:

Lenke til kommentar
Filnavn,til hva? Driveren?  :roll:

6292502[/snapback]

Jau. Såsom cdrom.sys og imapi.sys. Men det er egentlig et skudd i blinde, har ingen anelse om hva som har skjedd. :roll:

6292540[/snapback]

 

 

Jepp begge er der + 4 filer til...

Skal det kun være 2 stk filer der?

Kan jeg gå inn i Windows og slette alle de de filene inkl cdrom.sys og imapi.sys,da må de vell legges inn på nytt bare,kanskje det hjelper? :hmm:

Lenke til kommentar
Jepp begge er der + 4 filer til...

Skal det kun være 2 stk filer der?

 

Neh, hadde noen flere, men gadd ikke skrive alle.

 

Kan jeg gå inn i Windows og slette alle de de filene inkl cdrom.sys og imapi.sys,da må de vell legges inn på nytt bare,kanskje det hjelper?

6292613[/snapback]

Vet ikke. Prøv. ;). Eller flytt dem istedet for å slette dem kanskje.

Lenke til kommentar
Jepp begge er der + 4 filer til...

Skal det kun være 2 stk filer der?

 

Neh, hadde noen flere, men gadd ikke skrive alle.

 

Kan jeg gå inn i Windows og slette alle de de filene inkl cdrom.sys og imapi.sys,da må de vell legges inn på nytt bare,kanskje det hjelper?

6292613[/snapback]

Vet ikke. Prøv. ;). Eller flytt dem istedet for å slette dem kanskje.

6292743[/snapback]

 

Men brenneren får vell ikke vært gåen når jeg finner den når jeg restarter når jeg har avinnstallert den før restart?

Fikk jo maskinen på Onsdag oxo,er ikke gammel liksom.. :D

Lenke til kommentar

 

Ok,men hvordan får jeg lagt inn XP på nytt når maskinen ikke vil lese CD/DVD`r?  :hmm:

6292224[/snapback]

 

Ved en formatering er du ikke inne i Windows i hele tatt, og slik jeg forstår det er det under Windows den sliter (i og med at maskina gnæger om at Windows ikke finner driverne).

 

Prøv å boote fra Windows-cd'en (eller en annen bootbar cd du har liggende) og se om det funker, hvis ikke er det grunn til å anta at det er selve maskinvaren som er problemet

Lenke til kommentar

 

Ok,men hvordan får jeg lagt inn XP på nytt når maskinen ikke vil lese CD/DVD`r?  :hmm:

6292224[/snapback]

 

Ved en formatering er du ikke inne i Windows i hele tatt, og slik jeg forstår det er det under Windows den sliter (i og med at maskina gnæger om at Windows ikke finner driverne).

 

Prøv å boote fra Windows-cd'en (eller en annen bootbar cd du har liggende) og se om det funker, hvis ikke er det grunn til å anta at det er selve maskinvaren som er problemet

6304651[/snapback]

 

Takker for svaret,formaterte hele driten i går.

Byttet ut Win XP Home med Xp Pro oxo.Ble litt raskere kan man si.. ;)

Så da er alt i orden,takker for hjelpen folkes.. ;)

Lenke til kommentar
Prøvd å legge inn NFSU2 på nytt da :p ?

 

Har selv pc med HL-DT-ST GWA-4040N som ikke merket noe forskjell når NFSU2 ble banket inn på disken...

6308183[/snapback]

 

Jepp,prøvde det nå.

Funker fint det nå.. :w00t:

Skjønner ikke hva som skjedde sist,men maskinen var så ustabil som fy med Win XP Home,ble myyyye bedre med XP Pro synes jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...