Gå til innhold

Stemmegjenkjenning som hotkeys.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg har tenkt litt på er om det ikke hadde vært kjekt å hatt et lite "hjelpemiddel" når man spiller.

Der man kan definere opp makroer o.l. for forskjellige ting.

Slik at man kan si "grenade" og karakteren din i spillet skifter til håndgranat uten at du må trykke på noen taster.

Greit nok at man lærer seg å trykke på de rette tastene uten å se ned på tastaturet, men avogtil bommer man jo, med et potensielt fatalt følge.

Noen som vet om slikt finnes? Gjerne Shareware/Freeware.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja....

Nå må dere ikke snakke i munnen på hverandre alle sammen. ;)

Etter litt aktiv Googling fant jeg et lovende program, Game Commander.

Det er ganske fancy i grunn.

Skal teste det litt mere, men som sagt, det virker lovende.

Kan nå lage enkle stemmekommander for å få maskinen til å skrive f.eks "Enemy, Right back" i teamsay i Americas Army.

Samt gi stemmekommandoer for å skifte våpen og velge granater osv osv.

Programmet har en lærefunksjon slik at den lærer din måte å uttrykke diverse kommandoer.

Og det virker som det stjeler minimalt med ressurser, utrolig nok.

:D

Skrevet (endret)

Vet det finnes noe slikt fra en eller annen flight sim side, men husker ikke hvilken.

Jeg for min del vil ikke ha noe slikt, og vil ikke se noen som har det på LAN. Er jævlig nok med CS kåte fjortisser som gauler hvor god de er i 3 timer, men å ha en skokk som i tillegg roper "granat, JEG SA GRANAT FOR FAN!" og deretter denger neven i borde. Nei, gode gamle tastaturet mitt skal fremdeles bli brukt det i alle sammenheng, PC messig.

Endret av Bear^
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener.

Ulempen er jo selvfølgelig at tv'en ikke kan stå på i bakgrunnen f.eks

Og at andre vil bli brydd av at man sier kommandoer og slikt.

Men jeg tenkte å bruke det for mere effektiv rapportering i spillet via teamsay.

Selve styringen av karakteren vil bli på den gode gamle måten.

Man har mulighet til keybindings i AA, og kan legge slike rapporteringer på enkelttaster.

Men da må man huske hva man la på hvilken tast osv.

Så lenge jeg sitter aleine i min egen leilighet så duger en slik løsning. :D

Skrevet
har du/dere fått testet det?

6327241[/snapback]

Desverre! Har kutta ut all PC spilling den siste uka visst. Jobbings ftw!

Skrevet

Har fått testa det en del.

Ganske genialt til mitt bruk.

Spiller mye på et spesielt map i AA med mange av de samme folka.

Vi rapporterer fiendeposisjoner internt (teamsay i spillet, ikke teamspeek eller voip).

Ved å bruke game commander kan jeg lage uendelig mange forskjellige rapporter og si enkle kommander for å få gamecommander til å skrive for meg.

Gjør ting mye enklere for meg i alle fall.

Jeg har og testet Game Commander til å gjøre vanlige funksjoner, slik som å lade våpen, legge seg ned, velge våpen osv osv.

Funker til det og, selv om jeg av gammel vane trykker på tasten før jeg har rukket å tenke ut hva slags stemmekommando som gjorde hva.

Konklusjonen min er at det funker bra, hvis man sitter alene uten bakgrunnslyder som f.eks TV.

Er det andre rundt deg kan de sikkert irritere seg grønn over de konstante kommandoene som kommer. Ergo, ikke noe å bruke på LAN. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...