Gå til innhold

Kortbytte hos webshop - fornøyd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det du fikk er svakere en det andre kortet følge norek

6279424[/snapback]

 

Står ikke noe slikt på norek's sider, det er en forskjell på RAMDAC hastigheten på 50Mhz, (til fordel for det gamle kortet) mens kjernehastigheten er bare oppført på det nye så der er ingen sammeligningsgrunnlag....

Heller ikke er minnefrekvens / båndbredde oppgitt på noen av kortene, så Norek's sider inneholder ikke nok informasjon om kortene til å fortelle om trådstarter har fått det han har krav på.

 

Trådstarter: Hvilken monitor har du?

Lenke til kommentar

Hmm, tror jeg oppdaga noe her... ser ikke at gainward kortet er hd-spesifisert ( hd kvalitet ut) ? kan det stemme? det er liksom litt av grunnen til at jeg har spec skjermkort i htpcen.

 

kan jeg kreve et annet grafikk kort pga dette?

 

I tillegg har RAMDAC - klokkehastigheten 50MHz lavere ( 400 på msi kortet, 350 på gainward )

 

irretert...

Endret av gEnEsis_AiX
Lenke til kommentar

Herrre....

 

Test nå det bare kortet i pc'en, hvis det funker like bra som det gamle har du fått et kort som dekker dine behov like godt som det andre.

 

Og de siste 50Mhz på ramdacen trenger du ikke medmidre begge skjermene dine kobles til analogt og har en oppløsning på 1600 x 1200 eller mer.

 

og forresten: "hd- kvalitet" er ikke mer enn 1366 x 768 elns, alle skjermkort nyrere enn 2 år klarer det.

Lenke til kommentar

Jeg har nå sjekket litt og begge har RAMDAC på 400MHz naturlig nok. (Ramdac er noe annet en kjernehastighet se faq: RAMDAC (Random Access Memory Digital-to-Analog Converter)

Dette er en brikke på grafikkortet som har som oppgave å omgjøre digitale bilder om til analoge signaler som kan sendes videre og vises på skjermen. Dette brukes kun med VGA-porter og analoge skjermer, ikke DVI. (Om du kjører i 1600x1200 oppløsning og 85 Hz vil du trenge 229,5 MHz RAMDAC)

 

MSI har kjernehastighet på 300MHZ og minne på 550MHz

Gainward har en kjernehastighet på 300MHz og minne hastighet på 550MHz.

 

Du har mao fått 128MB ram ekstra og har ingenting å være misfornøyd med.

Det skal selvfølgelig legges til at specs hos norek er full av feil greide ikke å finne kortet hos gainward og MSI oppgir ikke kjernehastighet på kortet.

Fant dette:

MSI Geforce 6600 NX6600-TD128E

GAINWARD PowerPack! 1780PCX Golden Sample

Prisguiden oppgir 400/560 på gainward, mistenker feil Prisguide og ingen specs på MSI kortet.

Uansett så tror jeg det er trygt å si at du har fått et tilsvarende kort om ikke bedre.

Du kan da også sjekke GPU og minne hastighet selv i Nvidia driveren om du bruker coolbits.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...