Gå til innhold

Klarer ikke å koble opp ftp programmet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje postet på feil sted, og det beklager jeg.

Jeg trenger hjelp nå. Jeg har brukt SMART-ftp en god stund nå, men verken i går eller i dag får jeg koblet meg opp til filene mine som ligger der. Jeg har prøvd å opprette gratis sider for å se om det bare er noe galt med der jeg har hjemmesiden, men det fungerer ikke da heller. Søker bare en god stund, og så må jeg "reconnecte". Hva kan dette være for noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er to muligheter, enten skrive inn ftp-server, brukernavn og passord i feltene øverst i bildet http://filezilla.sourceforge.net/images/screenshot.gif

Ellers kan du åpne site-manager der du kan lagre flere kontoer slik at det blir lettere å logge inn senere.

Du har lastet ned rett FileZilla? (finnes både klient og server, du skal bare ha vanlig FileZilla, ikke server.)

6273307[/snapback]

Er ikke helt sikker på hva jeg lastet ned :blush:

Må nok ha lastet ned feil for det ser ikke slik ut som på bildet :roll: Har du en link til rett nedlasting?

Skrevet

Tusen takk :)

Nå har jeg et annet problem.. Jeg kan ikke slette filer lenger (i ftp programmet) jeg kan heller ikke overskrive dem :dontgetit:

Her ser dere hva som skjer.... Hva kan være grunnen? Gjør jeg noe feil?

post-93367-1149880247_thumb.jpg

post-93367-1149880255_thumb.jpg

post-93367-1149880264_thumb.jpg

Skrevet (endret)
bruker du port 21 i smartFTP?

6277008[/snapback]

Ja, jeg gjorde det.. Men nå bruker jeg jo FileZilla siden smartFTP ikke funket.

Jeg greide det nå!! :):thumbup::D Men hvorfor fungerer det ikke å slette noe? :dontgetit:

Endret av Iris_L
Skrevet

Ser du til høyre står det at -RW-R--R-- til rettighetene. Det betyr at kun eieren av filene har skrivetilgang.

Velg Edit, Settings, Interface Settings, Remote file list og kryss av for Owner/Group for så å koble til serveren og se hvem som er eieren av filene.

Skrevet (endret)
se hvem som er eieren av filene

(Og se om det er samme brukernavn som du logger på med)

6282650[/snapback]

Hm.. Jeg ser ikke det jeg :dontgetit::blush:

EDIT: Tror jeg fant det.. Men jeg ser ikke om jeg er eieren..

Endret av Iris_L
Skrevet

Når du ser på filene/mappene på serveren vil det ha kommet et nytt felt lengst til høyre. (Altså, feltene vil være : Filename, filesize, filetype, date, time, permissions og owner/group)

Skrevet
Når du ser på filene/mappene på serveren vil det ha kommet et nytt felt lengst til høyre. (Altså, feltene vil være : Filename, filesize, filetype, date, time, permissions og owner/group)

6283238[/snapback]

Ja, jeg fant det, men det er jo et langt tall som står på owner/group, og det er ikke det jeg logger inn med.

Hvordan får jeg rettighetene da? Begynner å bli litt utalmodig her :cry::blush:

Dette kommer opp: 550-Can't create directory: Read-only file system

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...