Gå til innhold

Boligtorget i Bergen-Hvor bør man bo?


Navido

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen

 

Jeg kommer sannsynligvis til å flytte til bergen til høst for å studeren på universitetet der. Jeg kjenner ingen der og har heller ikke vært i bergen før.

 

Var innom denne siden: http://www.boligtorget.no/sib/frameset.asp...606070917586293

 

Jeg er på utkikk etter en bolig der avstanden til skolen, treningssenter og butikker samt sentrum er i gåavstand.

 

Så hva kan dere anbefale meg?

 

Håper på svar

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damsgård og Gyldenpris er vel ikke altfor teite alternativ? Gyldenpris blir kanskje litt langt vekke.. De i Fosswinkelsgate er iallfall i sentrum.

 

Selv har jeg sneket meg inn i Løbergssveien. Har sykkel, så det ordner masse problemer.

 

Sannsynligvis blir du nok lei av studentboligen etter så kort tid at du finner deg noe privat uansett :!:

Lenke til kommentar
Sannsynligvis blir du nok lei av studentboligen etter så kort tid at du finner deg noe privat uansett :!:

6270476[/snapback]

 

takk

 

Hvorfor blir jeg lei studentboligene da?

6272230[/snapback]

Bo tett opp på en stor gruppe mennsker hvor det garantert er en stor prosent med personer med alt fra spesielle hobbyer til spesielle meninger om det meste. :)

Lenke til kommentar
Sannsynligvis blir du nok lei av studentboligen etter så kort tid at du finner deg noe privat uansett :!:

6270476[/snapback]

 

takk

 

Hvorfor blir jeg lei studentboligene da?

6272230[/snapback]

Bo tett opp på en stor gruppe mennsker hvor det garantert er en stor prosent med personer med alt fra spesielle hobbyer til spesielle meninger om det meste. :)

6272264[/snapback]

 

Ok thanks :)

 

Noen forslag i forhold til det jeg poengterte i begynnelsen? på tanke med skole sentrum osv?

 

Noen andre som har forslag også? Vil ikke stikke et sted og vite; Shiit..så elendig det er her :D

Lenke til kommentar

Alle disse ligger i Bergen sentrum med maks et par minutter til alt som måtte være av interesse:

Fosswinckelsgate 50b

Fosswinckelsgt. 67

Hans Holmboesgate 18

Hans Tanksgate 18

Harald Hårfagresgate 7

Harald Hårfagresgate 9

Klostergaten 2-4

Magnus Barfotsgate 27

Sverresgate 28

 

Av resten så kan jeg si følgende:

Alrek Studentboliger: ligger litt utenfor sentrum, men høyst akseptabelt. Ligger ikke langt unna medisin/odontologi.

Damsgård Studentboliger: Solheimsviken. 15 minutter å gå. Mye småbarnsfamilier i dette strøket. Gåavstand til Brann stadion!

Fantoft Studentboliger: Hva skal man si? 5 kn utenfor sentrum, studentghetto. Mye utenlandske studenter. De fleste flytter i løpet av første semester, men her har du idrettshall. Det er litt som en stor militærleir: Du finner alt her. Og noen liker det faktisk kjempegodt - jeg er ikke en av disse...

Fridalen Studentboliger: ligger på Minde. Ca. 4 km. Buss hvert 5.-10. minutt, strøket er ikke så verst, men det er ikke sentrum...

Frydenbø Studentboliger: Ligger et par hundre meter fra Gyldenpris studentboliger. Eldre bygg, men skal være helt OK.

Gyldenpris Studentboliger: ligger rett over Puddefjordsbroen. 10 minutter å gå til Sentrum, nybygd. Tror dette er et OK sted.

Hatleberg Studentboliger: NHH-studenter som marsjerer på fredagskvelden. Trenger jeg å si mer? Dersom du skal gå på UiB så er det ingen grunn til at du skal flytte ut hit.

Løbergsveien Studentboliger: I samme området som Damsgård studentboliger.

Nattland Studentboliger: Glem det. Studentpar med barn. Fint, men du kan like gpdt flytte til Voss.

Øyjordsveien Studentboliger: NHH-studenter igjen.

 

Puh. Tror det var alle. Jeg regner med at du vil slite med å få plass på de stedene som ligger i sentrum, men det er egentlig ikke noe å trakte etter. Jeg bodde selv i Hans Tanks gate, og folka der var snåle så det holdt. Har hørt mye bra om Gyldenpris, og avstanden til UiB er ca. det samme som lengden på Puddefjordsbroen.

 

Ellers så er det jo mange muligheter på det private markedet. Det spesielle med UiB er at universitetet er så integrert i byen: Utnytt det!

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Damsgård studentboliger ligger på motsatt side av sentrum fra NHH, som ligger i Sandviken, og det ville ikke akkurat vært førstevalget mitt. Det ligger også rett nedenfor en fjellskrent, og har ikke så veldig mye sol i store deler av året. Standarden er sikkert ok, tror studentboligene er relativt nye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Damsgård studentboliger ligger på motsatt side av sentrum fra NHH, som ligger i Sandviken, og det ville ikke akkurat vært førstevalget mitt. Det ligger også rett nedenfor en fjellskrent, og har ikke så veldig mye sol i store deler av året. Standarden er sikkert ok, tror studentboligene er relativt nye.

hvilke andre ligger i nærheten da?.. de hvor single kan bo..

Lenke til kommentar

Den måten som har fungert suverent best for meg de to siste gangene jeg flyttet, har rett og slett vært å sette inn annonse i BT/Finn.no. Da vil du bli kontaktet av folk med en litt annen holdning enn "la de desperate komme til oss". Bor nå i egen hybel i et nydelig strøk innen gangavstand til sentrum, 4000 kroner alt inkludert.

På feil side av Puddefjordsbroen vil du ikke bo. Den er sur, forblåst og kjip å gå over 99% av tiden. Hold deg til Bergenhus bydel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den måten som har fungert suverent best for meg de to siste gangene jeg flyttet, har rett og slett vært å sette inn annonse i BT/Finn.no. Da vil du bli kontaktet av folk med en litt annen holdning enn "la de desperate komme til oss". Bor nå i egen hybel i et nydelig strøk innen gangavstand til sentrum, 4000 kroner alt inkludert.

På feil side av Puddefjordsbroen vil du ikke bo. Den er sur, forblåst og kjip å gå over 99% av tiden. Hold deg til Bergenhus bydel.

 

Hei. Jeg skal også studere i Bergen til høsten, og da blir det enten fysioterapi eller radiograf (som begge ligger på "feil" side av broen som du kaller det). Jeg har sett på privat bolig omkring Danmarksplass. Har du noe å si om det?

 

Bybanen / buss går vel ofte i området, men vil ikke havne "utenfor" miljøet heller om du skjønner. Vil være nær sentrum, men er også viktig for meg med kort vei til skolen.

Lenke til kommentar

Det er helt kurant å bo ved Danmarks plass, særlig hvis du studerer realfag. Det bor mange studenter i området, og som du nevnte skal Bybanen gå til sentrum hvert 10. minutt. Hvis du føler deg fattig kan du også gå til Torgallmenningen på 20 minutter, avhengig av hvor du bor. Generelt sett ville jeg ikke bosatt meg syd for Solheimsvannet, eller syd for Wergeland hvis du bor ved Bybanen, men jo lengre unna sentrum du bor jo lavere er leieprisene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei!

 

Skal gå på universitetet i Bergen nå til høsten, og skal studere juss, så blir vel holdende til å det juridiske fakultetet. Har fått bolig på Gyldenpris bygget, noen som kan fortelle meg om dette vil gå bra? Hvordan er det bygget å bo på? Og omtrent hvor lang gå avstand er det fra der til det juridiske bygget?

 

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...