Gå til innhold

Dårlig batterilevetid på Asus A3H


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp dratt i hus en Asus A3H kjøpt på Komplett.no. Alt er vel og bra, men det er en ting som plager meg. Nemmelig batteritiden. Dersom jeg stiller skjermstyrken ned i bunn, og senker cpukraften med 75%, oppnår jeg en levetid på 1 time og 15min.

 

Dersom jeg ikke gjør dette holder ikke maskinen en time en gang. Er ikke dette litt dårlig i følge dagens "standarder"? Er dette noe jeg kan få på garanti? Any suggestions? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En drøy time er ikke mye å skryte av. Hvilken batteritid fikk du oppgitt før du kjøpte? Ta kontakt med Komplett for å høre om dette er normalt. Det er godt mulig batteriet ditt er defekt. Hvis ikke kan du alltids benytte deg av angreretten.

6269362[/snapback]

 

Tror annonsen lød 3 timer, så dette skal jeg nok ta opp med dem ja. :mad:

Lenke til kommentar

Bruk Notebook Hardware Control og se om CPU'en klokker ned automatisk når den er idle (om du har Centrino-prosessor, vel og merke). Dersom den kjører på fullt hele tiden trekker den unødvendig mye strøm - vel og merke burde den klare minst opp i mot 2 timer selv med bånn gass hele tiden, så det er nok noe mer som er feil ett sted...

Lenke til kommentar

1time var ikke stort nei... Jeg får 2,5-3 timer på min asus... (3 ved 25% cpu og alt på max strømsparingsmodus..)

 

Om du har fått et 6cellers batteri og har et realt grafikkort så overasker ikke 1time... Men er det oppgidd 3timer så er dette for dårlig.!

Litt realistisk så kan du vel få et nytt 9-cellers batteri så du har to, hjelper på det også... ;)

Lenke til kommentar
1time var ikke stort nei... Jeg får 2,5-3 timer på min asus... (3 ved 25% cpu og alt på max strømsparingsmodus..)

 

Om du har fått et 6cellers batteri og har et realt grafikkort så overasker ikke 1time... Men er det oppgidd 3timer så er dette for dårlig.!

Litt realistisk så kan du vel få et nytt 9-cellers batteri så du har to, hjelper på det også... ;)

6271045[/snapback]

 

Maskinen er levert med den standard intel gfx brikka, så noe realt skjermkort er det ei. Dersom jeg nevner dette for asus, tror dere det er mulig å få et batteri med flere cells? For dette holder rett og slett ikke...

Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med asus idag, med et heller dårlig resultat. Karn på support fortalte meg at maskinen kun har et 4-cells batteri. Dette er IKKE noe jeg fikk opplyst om under kjøp (stod ingenting i spesifikasjonene til komplett), å det stod også at batterilevetiden var 3 timer. Det er noe 1 time og 15min ikke oppfyller i det heletatt. Noen som vet hva jeg har å gå på her? Kan jeg kreve, f.eks et 8 cells-batteri, som oppfyller de 3 timer (minst 2 i mitt tilfelle) som annonsen tilsier? Noen idèer?

Lenke til kommentar

Har du link til anonsen deres.? Finner ikke noe a3h der jeg...

 

Annonsen til min pc står det "Stort Batteri 8-cellers"...

(beklager jeg sa 9cellers tidligere, er såklart 8.)

Og en batterilevetid på 2,5timer, som den oppfyller god iogmed jeg får 2,5 til 3 timer...

Lenke til kommentar
Har du link til anonsen deres.? Finner ikke noe a3h der jeg...

 

Annonsen til min pc står det "Stort Batteri 8-cellers"...

(beklager jeg sa 9cellers tidligere, er såklart 8.)

Og en batterilevetid på 2,5timer, som den oppfyller god iogmed jeg får 2,5 til 3 timer...

6276583[/snapback]

 

Det har jeg nok ikke. Laptopen ble fjernet fra websiden da jeg bestilte den (var kun 1 igjen på lager). Uansett, annonsen sa 3 timer, å da har jeg vel i teorien krav på et bedre batteri (les: 8 cells), som oppfyller det annonsen sa.

Lenke til kommentar
Har du link til anonsen deres.? Finner ikke noe a3h der jeg...

 

Annonsen til min pc står det "Stort Batteri 8-cellers"...

(beklager jeg sa 9cellers tidligere, er såklart 8.)

Og en batterilevetid på 2,5timer, som den oppfyller god iogmed jeg får 2,5 til 3 timer...

6276583[/snapback]

 

Det har jeg nok ikke. Laptopen ble fjernet fra websiden da jeg bestilte den (var kun 1 igjen på lager). Uansett, annonsen sa 3 timer, å da har jeg vel i teorien krav på et bedre batteri (les: 8 cells), som oppfyller det annonsen sa.

6276863[/snapback]

 

Hvor lenge skal ett 6-cells batteri holde ca da? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...