Gå til innhold

Sliter med telefonterror - Hvordan finne ut hvem?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sliter med telefon"terror", og lurer selvfølgelig på hvordan jeg kan finne ut hvem som tullringer til meg? Skjer flere ganger daglig, begynner å bli veldig lei nå.

 

Har hørt at jeg kan dra til politiet og prate med de, vil vist koste et par hundre.

Stemmer dette? Noen som har erfaring?

 

På forhånd, takk for respons :)

 

Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner det nok ikke ut, med mindre det er trussler eller de ringer mye nok til at det kan anmeldes. Et tips er å ikke si noenting i røret når de ringer. Bare la de holde på mens du lar telefonrøret ligge og ikke si et pip. De går nok fort lei skal du se.

 

Regner med at de ringer fra skjult nummer? Ikke ta telefonen når det ringes fra skjult nummer generelt.

Lenke til kommentar
Du finner det nok ikke ut, med mindre det er trussler eller de ringer mye nok til at det kan anmeldes. Et tips er å ikke si noenting i røret når de ringer. Bare la de holde på mens du lar telefonrøret ligge og ikke si et pip. De går nok fort lei skal du se.

 

Regner med at de ringer fra skjult nummer? Ikke ta telefonen når det ringes fra skjult nummer generelt.

6263998[/snapback]

Okei :/

Vel, det er ikke akkurat lite tullringing fra vedkommende som gjør dette.

Startet for 3-4 år siden, har byttet nr et par ganger, og vedkommende ender bestandig opp med å finne nummeret mitt.

Telefonterroren roer seg til tider, kan gå lang tid før det skjer noe som helst tullringing, men når det først begynner på igjen, så skjer det hver dag. Bare idag har jeg blitt oppringt 6ganger.

 

Har mine mistanker om hvem det kan være, mangler bare en bekreftelse og grunnlag nok til å "ta" vedkommende for dette.

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen mulighet for å finne det ut, men er det ille, gå til politiet...Vi fikk info om mobbing via mobil på skolen og hvis vi ble utsatt for det skulle vi kontakte politi/rektor ...Vet ikke hvor alvorlig dette er men det er absolutt en mulighet...

Lenke til kommentar
Du finner det nok ikke ut, med mindre det er trussler eller de ringer mye nok til at det kan anmeldes. Et tips er å ikke si noenting i røret når de ringer. Bare la de holde på mens du lar telefonrøret ligge og ikke si et pip. De går nok fort lei skal du se.

 

Regner med at de ringer fra skjult nummer? Ikke ta telefonen når det ringes fra skjult nummer generelt.

6263998[/snapback]

Okei :/

Vel, det er ikke akkurat lite tullringing fra vedkommende som gjør dette.

Startet for 3-4 år siden, har byttet nr et par ganger, og vedkommende ender bestandig opp med å finne nummeret mitt.

Telefonterroren roer seg til tider, kan gå lang tid før det skjer noe som helst tullringing, men når det først begynner på igjen, så skjer det hver dag. Bare idag har jeg blitt oppringt 6ganger.

 

Har mine mistanker om hvem det kan være, mangler bare en bekreftelse og grunnlag nok til å "ta" vedkommende for dette.

6264105[/snapback]

 

Hørtes irriterendes nok ut for at du burde gå til politiet med dette.

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen mulighet for å finne det ut, men er det ille, gå til politiet...Vi fikk info om mobbing via mobil på skolen og hvis vi ble utsatt for det skulle vi kontakte politi/rektor ...Vet ikke hvor alvorlig dette er men det er absolutt en mulighet...

6264135[/snapback]

Okei, må jo være en grunn til at man skal kontakte politiet om man opplever det.

Så de bør jo kunne finne det ut, for hvis ikke er det jo ingen vits i å kontakte de.

 

Husker at jeg ringte 1881 for et par år siden, da spurte jeg om hvordan man kunne finne ut hvem som ringte skjult, de fortalte meg at de ikke kunne opplyse meg om dette, men at jeg kunne gå til politiet for å finne det ut. Vil tro det gjelder den dag idag også... :)

Lenke til kommentar
Du finner det nok ikke ut, med mindre det er trussler eller de ringer mye nok til at det kan anmeldes. Et tips er å ikke si noenting i røret når de ringer. Bare la de holde på mens du lar telefonrøret ligge og ikke si et pip. De går nok fort lei skal du se.

 

Regner med at de ringer fra skjult nummer? Ikke ta telefonen når det ringes fra skjult nummer generelt.

6263998[/snapback]

Okei :/

Vel, det er ikke akkurat lite tullringing fra vedkommende som gjør dette.

Startet for 3-4 år siden, har byttet nr et par ganger, og vedkommende ender bestandig opp med å finne nummeret mitt.

Telefonterroren roer seg til tider, kan gå lang tid før det skjer noe som helst tullringing, men når det først begynner på igjen, så skjer det hver dag. Bare idag har jeg blitt oppringt 6ganger.

 

Har mine mistanker om hvem det kan være, mangler bare en bekreftelse og grunnlag nok til å "ta" vedkommende for dette.

6264105[/snapback]

 

Hørtes irriterendes nok ut for at du burde gå til politiet med dette.

6264151[/snapback]

Yepp, blir nok til at jeg gjør det.

Skal gi tilbakemelding i tråden i morgen!

 

Takk for all respons :)

Lenke til kommentar
Vet ikke om noen mulighet for å finne det ut, men er det ille, gå til politiet...Vi fikk info om mobbing via mobil på skolen og hvis vi ble utsatt for det skulle vi kontakte politi/rektor ...Vet ikke hvor alvorlig dette er men det er absolutt en mulighet...

6264135[/snapback]

Okei, må jo være en grunn til at man skal kontakte politiet om man opplever det.

Så de bør jo kunne finne det ut, for hvis ikke er det jo ingen vits i å kontakte de.

 

Husker at jeg ringte 1881 for et par år siden, da spurte jeg om hvordan man kunne finne ut hvem som ringte skjult, de fortalte meg at de ikke kunne opplyse meg om dette, men at jeg kunne gå til politiet for å finne det ut. Vil tro det gjelder den dag idag også... :)

6264162[/snapback]

 

Ja, det er riktig. Mener det er sånn at man må anmelde forholdet, og da kan politiet kontakte teleselskapet og kreve å få utlevert navnet på personen bak det skjulte nummeret. Og sist jeg anmeldte noe til politiet så var det fremdeles gratis, bare sånn apropos ditt første innlegg.

Lenke til kommentar

Var til politiet idag og fortalte de hele greia.

De sa at de ikke kunne gjøre noe med saken fordi det er ikke alvorlig nok.

Hadde det vært trusler det hadde dreid seg om, så hadde de satt folk på saken.

Det vil koste politiet flere tusen og spore opp hvem det er, så de rådet meg bare til å kontakte telenor og spør de pent om de kan utgi hvem det er.

 

Så jeg må nok leve med all tullringinga :p

Lenke til kommentar

Det vil koste politiet flere tusen og spore opp hvem det er, så de rådet meg bare til å kontakte telenor og spør de pent om de kan utgi hvem det er.

 

 

6268591[/snapback]

 

Det vil de nok neppe gjøre ;)

6268651[/snapback]

Tror ikke jeg heller, derfor dropper jeg å kontakte de.

Har en onkel som jobber i telenor, kanskje han kan finne det ut for meg... hmm..

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg heller, derfor dropper jeg å kontakte de.

Har en onkel som jobber i telenor, kanskje han kan finne det ut for meg... hmm..

6268820[/snapback]

Tror du kan la onkelen din slippe den telefonen - det er ekstremt få av de ansatte i Telenor som kan finne ut av slikt.

Jeg jobbet i Telenor for noen år siden og ble støtt og stadig oppringt av venner, familie og fjerne bekjente som hadde spørsmål om telefonregninger og 100 andre temaer.

Vanskelig å svare på når alt du stort sett gjør er å jobbe med terminalservere. :)

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg heller, derfor dropper jeg å kontakte de.

Har en onkel som jobber i telenor, kanskje han kan finne det ut for meg... hmm..

6268820[/snapback]

Tror du kan la onkelen din slippe den telefonen - det er ekstremt få av de ansatte i Telenor som kan finne ut av slikt.

Jeg jobbet i Telenor for noen år siden og ble støtt og stadig oppringt av venner, familie og fjerne bekjente som hadde spørsmål om telefonregninger og 100 andre temaer.

Vanskelig å svare på når alt du stort sett gjør er å jobbe med terminalservere. :)

6269050[/snapback]

Okei, ser ut til at du vet hva du prater om, så er vel bortkastet å ringe han :(

Da er det virkelig ingen måte å finne ut dette på.

Irriterende :(

 

Men takk for svar :)

Lenke til kommentar
Når du tar telefonen, sier vedkommende noe da?

6269875[/snapback]

Nix... Enten hører jeg at vedkommende puster, eller så hører jeg at han/hun rører litt på telefonen. Etter ca 10-15 sekunder så legger vedkommende på.

Lenke til kommentar
Når du tar telefonen, sier vedkommende noe da?

6269875[/snapback]

Nix... Enten hører jeg at vedkommende puster, eller så hører jeg at han/hun rører litt på telefonen. Etter ca 10-15 sekunder så legger vedkommende på.

6269898[/snapback]

 

Tenk med fryd på hvor mange tusen vedkommende har brukt oppigjennom tiden på deg ;) På noen telefonen kan du sperre mot anonyme anrop eller mot nummeret til vedkommende du tror kan stå bak. Dama mi har blitt plaget av en beiler inntil nylig, men hun har blokkert for innkommende anrop/sms fra vedkommende og ikke vært plaget på noen måneder nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...