este1 Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Har en BMW E28 sedan som har vært i kollisjon. Er blitt litt rammeskeiv og må "jigges", dvs rettes opp. Vi snakker 2 cm forskjell i avstanden mellom frem- og bakdekk på begge sidene. Hvis dette må gjøres av verksted, hvor dyrt er det? Hvis jeg kan gjøre det selv, med hjelp fra folk som kan det, hva må gjøres?
larschroe Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Det koster nok MYE. Jeg tror heller ikke det er lett å få fullgodt resultat. Det er ikke akkurat noe man gjør med "vanlige" biler. Er dette en spesiell modell?
este1 Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Skrevet 6. juni 2006 Nei, den er ikke mye verd. Snakker om en vanlig 520i fra 1985 med litt småbulker her og der...
kremt Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Beklager å si det, men slike biler får du kastet etter deg
L O G I M A N Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 Dette er ikke verdt prisen/jobben med mindre man har svært lite å finne på. Selve karosseriet er da nesten å regne som vrak.
Stonescream Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Dersom du er "forelska" i denne typen biler, ville jeg vurdert å kjøpt en til og brukt den du har nå som delebil.
Forumforumforum Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Hva har forsikringsselskapet sagt ? ble den ikke vrak? evt. mye får du velger å vrake den ?
este1 Skrevet 10. juni 2006 Forfatter Skrevet 10. juni 2006 Har god tid å bruke. Så hvis jeg finner ut hvordan man jigger den, så kan jeg gjøre det. Har noen som evt. kan hjelpe også. Dersom du er "forelska" i denne typen biler, ville jeg vurdert å kjøpt en til og brukt den du har nå som delebil. Ja, er forelska!^^ Har fått tak i delebil, i en annen farge. Kan bruke mange deler fra denne på min bil, ikke omvendt. Kan noen omtrentlig si meg hvordan hele den "hjemmelagde jigge-prosessen" foregår?
kensyv Skrevet 11. juni 2006 Skrevet 11. juni 2006 hjemmelagd jiggeprossess? tviler på at det blir bra. i en ordentlig "biljigg" blir jo bilen omtrent spent fast også har du masse feite maskiner og greier som river og drar i ramma Hvis du bor i nærheten av en videregående skole med vk1 kjøretøy så ta en tlf dit. den skolen jeg gikk på hadde vi en jigg. men jeg brukte den aldri.. dette var altså på strømmen (akershus)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå