fakefox Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Jeg har en DVD-brenner som går helt greit å brenne med så lenge det er bare den som er koblet til. Men så snart jeg kobler en harddisk på IDE-kabeln så får jeg "Invaldi block address" feil med det samme brenningen har startet. Har prøvd både med DVD-ROM master/HDD slave og HDD master/DVD-ROM slave uten hell. Hva kommer dette av?
Werewolf85 Skrevet 5. juni 2006 Skrevet 5. juni 2006 Litt usikker på hva det akkurat er som forårsaker problemet egentlig. Allikevel lurer jeg på om det kan være noe med DMA instillingene på IDE-kontrolleren. Sjekk om den er satt til "DMA if available" i Device Manager, og at "Current transfer mode" er en DMA-modus og ikke PIO-modus.
fakefox Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Skrevet 5. juni 2006 DMA er slått på på alt ja. Har prøvd med PIO også for den sags skyld men det funket seff ikke
fakefox Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Skrevet 5. juni 2006 Vel, den skal være i orden. Har ikke prøvd å bytta den ut da, men alt fungerte før jeg fikk ny DVD-brenner og reinstallerte windows. Er først etter det at problemet oppsto
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå