Gå til innhold

Alle som tester Linux for første gang:


Anbefalte innlegg

Ubuntu går som en drøm her. Har ikke hatt _noen_ problemer siden jeg installerte det. :)

 

Men, det kan være lurt å være litt oppmerksom på hvilke merker man kjøper, når man skal bruke Linux på en maskin, og passe på at det man kjøper er kompatibelt med linux. Thinkpad laptopen min (IBM/Lenovo) er 100% linux-kompatibel. Har ikke hatt antydning til problemer med det. :w00t:

Endret av zirener
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ubuntu går som en drøm her. Har ikke hatt _noen_ problemer siden jeg installerte det. :)

 

Men, det kan være lurt å være litt oppmerksom på hvilke merker man kjøper, når man skal bruke Linux på en maskin, og passe på at det man kjøper er kompatibelt med linux. Thinkpad laptopen min (IBM/Lenovo) er 100% linux-kompatibel. Har ikke hatt antydning til problemer med det.  :w00t:

6276427[/snapback]

har Thinkpad selv... ingen problemer og alt funker som det skal :) går som en drøm!

Lenke til kommentar
Prøver å innstallere Linux på en gammel maskin for tiden.. Prøvde først med Puppy 1.0.4 Live CD. Det bootet opp, null problem. Problemet kom da jeg skulle innstallere det på disken.. Rotet med noe partisjonering, og tror jeg fikk laget en partisjon. Så etter noen fler steg, ble CDROM'en "unmounted" det var riktig i følge innstallasjonen. Så i neste steg, fikk jeg beskjed om å "mounte" CDROM'en igjen.. Fant et egnet verktøy, men det gikk jo ikke.. Så der stoppet det forsøket..

 

Prøvde så med Ubuntu desktop (sikkert nyeste versjon) kom inn i menyen, valgte språk, og oppløsning, og trykte "start Ubuntu" den begynte å laste diverse greier, men sto på "loading hardware drivers" utrolig lenge.. Jeg trykte reset, og prøvde igjen. Da kom den til "configuring power supply e.l." og skjermen ble svart.. Hva gjør jeg nå?!

6270358[/snapback]

Hva er spesifikasjonene?

6273751[/snapback]

 

Det er en Intel Celeron 667 Mhz med 64 MB SD-RAM. nVidia MX200 32 MB minne..

Lenke til kommentar

Har innstallert Suse 9 og 10 på endel servere og det er plankekjøring. Faktisk mer elegant enn å innstallere windows. Du gjør valgene dine og deretter blir det innstallert, istedetfor som i windows hvor du må sitte å trykke ok og neste med jevne mellomrom. Update funksjonen var svært praktisk og lett å bruke. Den oppdaterer da alle programmer og operativsystemet uten noe mer dikkedall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...