Gå til innhold

Datan starter ikke, mistenker fril med hovedkort


Anbefalte innlegg

Ja, hva er d som skjer sier jeg! jeg veit ikke men jeg tror d er noe galt med hovedkortet. men dere har mer peiling enn meg så dere får avgjøre. jeg prøver å starte datan, men da blinker neonlysa en gang, så skrur de seg av igjen. får ikke start på datan, bare et blink av neonlysa.

 

strømforsyninga funker på en annen pc!

 

hjelp! :cry:

Endret av [dR]MiljO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, du bør skifte emnetittel før en administrator ser det.

 

prøv å koble fra alle unødvendige ting fra både PSU og HK.

dvs. alt utenom OS harddisken, skjermkortet, HK(selvsagt) ram(selvsagt) og cpu(ekstremt selvsagt).

 

se om noe blir annerledes da. hvis ikke, så bør du få testet HK alene.

Lenke til kommentar

Det kan være, og mest sannsynelig at strømforsyningen din rett og slett ikke er kraftig nok til å dra i gang maskina.

 

Prøv å koble ut alle harddisker/cd/dvd-rom og lignende og prøv å start maskinen på nytt.

 

Starter den da har du for svak strømforsyning og trenger en kraftigere.

Lenke til kommentar

fant ut hva feilien var.. en skrue har detti ned under hovedkortet. men når jeg har tatt den vekk, og starter. starter maskina, men det kommer ingen ting på skjermen. ikke noen pipelyd som d var før fra hovedkortet.

 

Er det ødelagt, og vil jeg få d på garantien?

Lenke til kommentar

nå vet ikke jeg om det er så veldig forskjell på ytelse og stabilitet mellom de to modellene, men det siste du annbefalte har ikke like mange lyd tilkoblinger iallefall, noe trådstarter kanskje bør ta inn i vurderingen. (om han ikke bruker surround er det jo ikke noe problem med ditt.)

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar
nå vet ikke jeg om det er så veldig forskjell på ytelse og stabilitet mellom de to modellene, men det siste du annbefalte har ikke like mange lyd tilkoblinger iallefall, noe trådstarter kanskje bør ta inn i vurderingen. (om han ikke bruker surround er det jo ikke noe problem med ditt.)

6250272[/snapback]

Så vidt jeg ser, har ASUS-kortet 5.1 surround, det er vel ikke så mange som har 7.1-høytalere? Men sant nok, sikkert ett poeng dersom han har det...

 

Angående stabilitet, har jeg aldri hatt ett Sapphire-hovedkort, og siden de er temmelig nye i den bransjen, er det ikke godt å si. Har kun hatt ett Sapphire-skjermkort, fungerte riktignok upåklagelig. ASUS derimot er vel ett trygt alternativ når man er ute etter stabilitet; ikke alltid like klokkevennlige som andre merker, men mitt kort har iallefall kjørt fjellstabilt hele tiden, og har kun hatt gode erfaringer med det når jeg har bygd for andre.

Lenke til kommentar

jeg telte bare på pluggene for å sjekke høyttaler mulighetene :p

 

men hvis asus hovedkortet støtter 5.1, så får man jo ikke brukt mikrofon eller line inn samtidig, noe man ville ha gjort med saphire kortet.

 

men alt dette kommer jo an på hva man trenger og ikke trenger, jeg bruker et lydkort til mic (det integrerte) og et annet dedikert lydkort til avspilling av lyd.

 

er ikke alltid like kjekt å få et program til å bruke to lydkort.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...