Gå til innhold

Hva er DIN drømme-PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har snopet litt på komplett sine sider.

Har funnet meg en respektabel maskin tror jeg.

Prøv ut hurtigkassen til komplett med disse tallene...

HAr ikke tatt med såting, som tastatur,mus,vifter,kabler,floppy,brennere...

Heller ikke kabinett er med, som er mer en smakssak. I tillegg at det avhenger av hvor mange HD man gidder å handle inn.

 

Ang. lyd, har jeg bare satset på et kort med digital utgang, slik av et seriøst THX anlegg(levert av HI-FI klubben) kan levere hva som "trengs"

Kort oppsummert er dette en dual maskin(2xXeon 2,8GHz), 4GB RDRAM ECC,Matrox parhelia,3x24"LCD,

4x181GB scsi disker, i Raid5 oppsett,noen skaplige nettverkskort. Et fiberkort(1000Mbps) i tilfelle-rottefelle...(Tiltenkt evt. clustring)

 

Alt til rundt 220k hos komplett...

 

Her er produktnummerene(hurtigkassen hos komplett):

 

113597 2

109766

109686 4

112245

111959 3

110593

108483

108693 4

105954

108881

108576

 

 

Skulle dette ikke være nok, er det bare å skalere.

kjøp en/flere slik(e): 109377 i tillegg, og du kan clustre så mange enheter av maskinen over som du bare vil(har imaginært råd til).

Kunne også tenke meg Canon sitt nyeste digitalkamera(11Mbit/cmos brikke), men det får vel vente... :smile:

 

En skapelig desktop "bør" har dual. Har kjørt dual i 3 år hjemme nå, "couldn't manage without it..."

Dual er overlegent når det gjelder parallellitet.(f.eks litt DVDripping,filmvisning,office apps,browser(opera,min. 20 sider samtidig), epost,4-5 instanser av VMWARE. (testet ut linuxserver sammen med 3-4 winNT klienter,overvåking av nettverk, ++)

Og i slike tilfeller er det godt å ha mere enn *EN* stakkars AMD...

 

Noen som er sterkt uenige????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...