Gå til innhold

Dell Inspirion 8200 m/Mobility Radeon9000


_Spook_

Anbefalte innlegg

Bestilte meg Dell Inspirion 8200 m/Mobility Radeon9000 i dag, er litt spent på driverene til dette kortet.

Finner ikke drivere hos ATi og de som følger med pc'n er det vist mye problemer med (lest på flere forum).

Har funnet flere modifiserte drivere, og de funker vist bra, men syntes det er litt rart at ATi ikke har lagt ut noe drivere for M9 enda. Er jo en stund siden det kom.

Hos Dell ligger det i allefall ikke noe nyere drivere enda.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper dette kortet kan bruke de samme driverne som andre kort i 9000 serien (og 9700) ?? Har vel ofte pleid å være sånn - vet ikke disse driverne ligger ute??

 

Dere får poste litt om hva slags ytelse dere får med kortet - så en test på tomshardware - der scoret det ikke altfor mye over 7500 og Geforce 440 go..

Spent på f.eks 3DMark2001SE.. Virker jo som et utrolig bra kort da ..

Lenke til kommentar

Hei,

 

det stemmer nok. ATI innførte noe som het UDA med Radeon. Det vil si at alle brikker basert på Radeon, uansett om det nå skulle være Radeon 9700, 900 eller 7500, kan benytte samme driver. Samme opplegg som NVIDIA når de innførte GeForce. Driverne er i første omgang moderate, mens vil etter hvert bli mye bedre. Men jeg tror ATI har klart å takle driverproblemene sine meget bra de siste åra slik at det vil ikke være noe problem. ATI er faktisk best når det gjelder drivere på det bærbare markedet. Det er NVIDIA som sliter mest her. Men også de har blitt bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket litt rundt og har funnet ut at driverene til M9 ikker er samme sånn uten videre fra fra ATi som andre RadeOn kort, men Dell har gitt ut noen drivere nå, disse kan finnes på:

 

http://ftp.us.dell.com/video/M9XPA01C.exe

 

De inneholder Mobility Radeon 9000 6.13.10.6194 Windows XP Display Driver og Control Panel 6.13.10.3033.

De er ikke lagt ut på Dell Norge sine sider enda, men de kommer nok snart.

BTW...vist noen syntes sidene til Dell Norge er bad, sjekk ut USA sidene, er et ******* å finne frem der.

Ellers er jeg meget spent på denne maskin, har ikke hatt noe tro på ATi før, men siden de ikke tilbydde 64MB GeForce4Go440 lenge så måtte jeg bare ta ATi kortet.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

bruker dell driver (+nyeste fra ati... manuell filkopiering)... 6989 3dmark2001se (2GHz cpu)

 

btw, jeg har litt problemer me flimring i fullskjerms video (DVD og DIVX)... er d noen som vet noe om d? Og d virker noen ganger som d er tap av farger :sad: har deaktivert nedsett fargedybde i power savinga... men ingen forskjell

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kan være så enkelt at du bruker feil oppløsning,

TVn har bare 512x et eller annet. PAL/NTSC, du må sette riktig oppløsning (hvis dette er DOH, så får du fikle litt rundt inne i nview menyen under skjermkortet)

Flimmer har som regel noe med oppdaterings hastigheten å gjøre. Kan få noe missmatch mellom det signalet PC velger å sende til TV og det TV'n er designet for å fungere på 50Hz eller nyere 100Hz

 

Lerun

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-17 04:16, skrev Husaberg:

Jeg har Insp 8200 med Go440 64 mb kortet og har et problem.. Når jeg avspiller en dvd - feks LOTR på en ekstern TV så får jeg ikke hele skjermen. DVS Kun venstre øvre kvadrant plus litt ekstra. Kan dette være TV'en eller rare drivere??


 

Sett ned oppløsningen. 800x600 bruker å fungere greit.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-10 12:54, skrev _Spook_:

Jeg har sjekket litt rundt og har funnet ut at driverene til M9 ikker er samme sånn uten videre fra fra ATi som andre RadeOn kort, men Dell har gitt ut noen drivere nå, disse kan finnes på:




De inneholder Mobility Radeon 9000 6.13.10.6194 Windows XP Display Driver og Control Panel 6.13.10.3033.

De er ikke lagt ut på Dell Norge sine sider enda, men de kommer nok snart.


 

 

Kan man bruke denne driveren selv om man ikke har dell 8200, eller spiller det ingen rolle?

 

mvh Andreas

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-27 13:40, skrev _Spook_:

Uansett åssen pc du har så vil de driverene funke ja, men jeg anbefaler deg å bruke:



de driverene i stedet, de er veldig bra....


 

 

Prøvde den driveren fra dell, men fikk opp en feilmelding, husker ikke hva som stod, men det var noe med VGA. Skal prøve den andre driveren i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...