Gå til innhold

Mini-test: Trust Compact USB 2.0 hub 4P


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne huben for noen dager siden da jeg fant ut at nok var nok og 2 usb-porter fra laptopen var for lite. Mine erfaringer er altså basert på noen dagers lett bruk, og anmeldelsen bør tolkes deretter.

 

Det som følger med i pakken er huben og en usb-ledning. Huben er litt mindre enn et kredittkort i størrelse og er utført i børstet alu-look. Ganske stilig. Den delen av ledningen som plugges i pcen har to usb-plugger; en sort og en rød. Den sorte er kun for data (og strøm til huben) mens den røde er til ekstra-strøm dersom man har tilkoblet usb-enheter uten egen strømforsyning. Man behøver ikke bruke den røde ekstra-pluggen hvis man har tilkoblet enheter som har egen strømforsyning. Huben har også inntak for ekstern strømforsyning, men selve strømforsyningsenheten må da kjøpes separat i etterkant.

 

Min erfaring er foreløpig ganske begrenset. Jeg har tilkoblet printer og en ekstern usb-disk og har ikke hatt bruk for ekstra strøm via den røde pluggen. Alt virker stabilt og fint, selv da jeg foretok en mild stresstest med overføring av store datamengder til den eksterne disken samtidig som jeg printet ut store dokumenter.

 

Ser foreløpig ikke noen grunn til ikke å gi produktet full score. Spesielt liker jeg fleksibiliteten mhp å både kunne bruke den uten ekstern strøm (med muligheten for litt tilleggsstrøm fra dataen med rød plugg) og med ekstern strøm (dersom man kjøper adapter)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Fin test :)

Hvor kjøpte du den, og hva kostet den?

Hvis man setter opp pollingrate på usb-portene, virker det også på de på hubben?

6304747[/snapback]

 

Hei.

 

Jeg kjøpte den fra datakjeden i Trondheim for ca 270 NOK tror jeg. Du får den på komplett for 250 NOK.

 

Hva angår pollingrate har jeg ikke sjekket dette med hubben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...