Gå til innhold

hvilken prosessor bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere jeg er nybegynner på prosessorer, og jeg veit ikke hvilken jeg bør kjøpe mellom AMD ATHLON og Intel pentium 4? er det ikke sånn at amd blir varmere fortere enn Intel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt opp og ned etter hvilken type det er...

NW or Prescott hadde ganske store forskjeller f.eks...

Du burde heller velge en prosessor ut etter bruket ditt. Hva skal du bruke maskinen til?

Skrevet (endret)
Hei, dere jeg er nybegynner på prosessorer, og jeg veit ikke hvilken jeg bør kjøpe mellom AMD ATHLON og Intel pentium 4? er det ikke sånn at amd blir varmere fortere enn Intel?

6210063[/snapback]

Om du snakker prosessor for desktop-maskiner, så er dagens Pentium 4-prosessorer varmere enn AMDs. Flisa er litt snudd der. Forøvrig er Intel i ferd med å fase ut Pentium 4 til fordel for sin nye "Core 2 Duo"-CPU som vil løse disse problemene.

Endret av Smirnoff
Skrevet

Conroe er fortsatt et stykke unna.

Skal du kjøpe nå så kjøp en Athlon X2 prosessor. hvilken modell må du vurdere etter hvor mye penger du har tenkt å bruke.

Skrevet

Skal du bruke den til krevende ting eller noe i den duren så går du for AMD, men skal du bare sitte på forum og se på bilder etc. så går du for pentium (det er det billigeste alt. i dag) :thumbup:

Skrevet

Nei, slutt å kom med slike ubrukelige kommentarer, vær så snill. :dontgetit: Det er greit at Pentium 4 er noe svakere jevnt over, men den kan brukes til mer enn bare å surfe med. 9xx-serien er gode klokkere, det skal være sikkert.

Skrevet

Til kontorbruk er nok Sempron/Celeron de beste alternativene. Men til kraftigere pcer så er AMD64 det beste valget i dag. Opteron er rå til overklokking.

Skrevet

Conroe blir ikke lansert før slutten av juli. Pentium 4 fases jo ut, om du må kjøpe nytt om 1 mnd, så gå for AMD. Det er kraftige prosessorer det også.

Selv har jeg maskin som holder greit foreløpig, så jeg venter og se hvordan ting ligger an ved Intels lansering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...