Gå til innhold

Salg & Service


Anbefalte innlegg

Neste år heter det ikke salg & service, da heter det service og samfunn ett eller annet. Men hvorfor er dette forandret?

 

Hvordan kan de lærerne som utdannet seg til ss forsette videre?

 

Jeg dreit læreren min ut igår, og sa hvis det er en ny studeretningsfag som baserer seg på noe annet, hvordan kan du være lærer neste år. Hu ble stum og sinna.

 

Hvorfor er dette forandret? Er bare teit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Navnet er endret og en del fag oppstår som nye fag. Læreplanene er altså endret. Synes du skal passe deg litt, du stryker i fag på salg og service - godt jobbet. Slutt med å drite ut læreren - men hør heller på hva denne har å si.

 

Fagene på vidregåendene matcher ikke 100 % i navnet med profesjonene du oppnår Mastergrad i. Likevel vil en med master i økonomi fint kunne undervise deg i f.eks. "etablererkunnskap".

 

Tror du rett og slett ikke skal bekymre deg jeg. Du skal jo dessuten fullføre vgs etter det gamle løpet.

Lenke til kommentar

Det heter "Service og samferdsel".

 

For å ta det litt lengre tilbake så er Salg og Service det gamle "Handel og kontor" faget. Det er vel en stund siden nå men.

 

Det forrandrer navn og slåes sammen forskjellige VG1 (GK) rettninger for å få minst mulig valg, høres kanskje idiotisk ut, men det er logisk og enkelt.

 

Mindre fag = Mindre å velge i = Mindre usikkerhet.

 

Det som er planen for den nye reformen er å la folk ha få valg i starten, men flere i slutten. Dette er fordi folk skal bestemme seg for hva de liker.

 

Det samme skjer med Service og samferdsel, det skal bli for "alle" om du skjønner.

 

Lærerene skal takle dette fint, siden den ikke er så mye stoff (De leser jo bare fra boka uansett). Det er jo jobben til en lærer å holde seg oppdatert.

Lenke til kommentar
Jeg dreit læreren min ut igår, og sa hvis det er en ny studeretningsfag som baserer seg på noe annet, hvordan kan du være lærer neste år. Hu ble stum og sinna.

6209362[/snapback]

Det finnes et norsk ordtak som heter at "en dåre kan spørre mer enn ti vise kan svare". Kanskje det ligger noe i det...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...