Gå til innhold

Roing - Noen andre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyrste gong sidan 72 Noreg ikkje har tatt medalje i roing? Litt synd å bryte tradisjonen. Men, men, slikt skjer.

 

Eg rodde masse i dag btw, 13km. Eg datt uti 3 gonger då :p

Eg er berre nybegynnar eg har rodd 8 gonger på vatnet no. Trenaren min seier eg bør melde meg på begynnarklassen i NM for erfaringens del, men eg veit ikkje heilt :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nooes, eg fekk 3. plass på søndagen, men for dei som såg på nybegynnarane, såg vel sikkert at det dei fire fyrste båtane låg svært likt.

 

Eg kan sikkert komme med nokon rekordar når maskinsesongen kjem. Med min heller spinkle kroppsbygning må dykk ikkje vente gode tider :p

 

Forresten, er ikkje Olaf sin rekord på 2500m 7:30 eller noko der i landet? :p

Lenke til kommentar

Bare et spørsmål.

 

Hvordan er tida på romaskiner i forhold til roing i praksis?

 

får man bedre tid per meter på maskin, eller omvendt? Eller er det faktisk ganske nøyaktig?

 

Målte meg igår når jeg tok min vanlige 10minuttersøkt.. Fikk gjennomsnitt på 1.58 min per 500m. Er det greit? :p Nå har jeg hvertfall en konkret tid å kjempe imot. Skal først prøve å komme meg ned på 1.54 (som jeg satt den kjipe pace-boaten på maskinen til, som etterhvert dro mer og mer fra meg.. :hrm: )

Lenke til kommentar

Greit!

 

Bare ikke slakt tiden min så.. :p

 

Teknisk sett kan man vel egentlig regne ut tiden utifra gjennomsnittsfarten på den timinuttern min men..

 

Da blir det isåfall litt under 2 min per 500m, dvs litt under 8 minutter på 2000metern.. Men skal måle den bevisst neste gang, og da skal jeg ta i ekstra hardt.. ;)

Lenke til kommentar

Tihi. Målte idag, og fikk 7.39,6 på 2000m.

 

Er 19 år da, og 190cm (vet ikke om det er fordel å være høy i roing?)

 

Har rodd en del på treningsstudio, men aldri tenkt over tid. Nå skal jeg begynne å prøve å slå personlig rekord inniblandt. ;)

 

Roing er utrolig morsomt, og bra trening.

 

EDIT: Det er forresten en concept2 romaskin, med 10/10 på motstandsinnstilling.

Endret av EVH
Lenke til kommentar

Var nesten det jeg regna med. :)

 

Motsatt av benken dette da for meg.. Der er det jo kjipt å være høy..

 

Skal ut i militæret til tirsdag (Garden). De har flyttet til helt nye områder på Elverum (Terningmoen). Har hørt rykter om at det er veldig fint der, og bra med treningsutstyr.. Håper det er romaskiner der.

 

Skal prøve å få tiden ned i 7 min. Tror jeg skal greie det med litt bedre kondisjon (får vel det av å løpe hver jævla dag i militæret.. :p)

 

å ro 2000 meter er jo egentlig ganske fin distanse syns jeg. Pleide å ro 10minuttere før, uten å se på distanse. Nå ror jeg heller etter distanse, og bruker tiden til inspirasjon.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...