Gå til innhold

beste antivirus for laptops?


Anbefalte innlegg

heisann, nettopp fått kjøpt meg en 1557G med ati 9700 128mb, igjen.. :love:

 

hva slags antivirus/brannmur bør man satse på med tanke på laptop, strøm/ressurser.

 

har brukt zonelabs og norton før, fornøyd med norton, men ressurskrevende. zonelabs mindre ressurskrevende, men ikke fullt så fornøyd.. noen som har bedre forslag?.

 

søkte litt på forumet, men fant ingenting fornuftig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heisann, nettopp fått kjøpt meg en 1557G med ati 9700 128mb, igjen.. :love: 

 

hva slags antivirus/brannmur bør man satse på med tanke på laptop, strøm/ressurser.

 

har brukt zonelabs og norton før, fornøyd med norton, men ressurskrevende. zonelabs mindre ressurskrevende, men ikke fullt så fornøyd.. noen som har bedre forslag?.

 

søkte litt på forumet, men fant ingenting fornuftig..

6206746[/snapback]

Avast er er bra. HW har nettopp testet AVG som krevde lite resursser.

Er storfornøyd med avast som er gratis. en kamerat har det på sin laptop som er noe liknende det du har. funker fint.....

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mye syting om norton? Skulle nesten tru at det var på mote for tiden. Eg vet ivertfall om 11 stk som har telenor linje (inkludert meg), og har dermed gratis NIS. Ingen har verken problemer med virus, ormer eller at maskinen blir grisetreg...! Fungerer helt topp. Til spyware bruker eg andre prog, som ja, er mye bedre enn norton på akkurat det!

Lenke til kommentar

Norton er på 35Mb, hvorfor tok det over 10minutter og avinstallere programmet.?

Og hvorfor ventet jeg altid på norton som det siste til og bli lastet når jeg startet pcn.? (og det var ikke snakk om bare 5sek....)

 

Og det svelger unna en gaske så god del av Minnet der det ligger i bakgrunden, alle moner drar i negativ retning når det kommer til prestanda... Derfor er et mindre krevende prog. velkommen på en LapTop any day.!

 

Avinstallerte Norton og installerte Avast i går.

Jeg kan ikke ha flere faste utgifter akk nå, så alt som er gratis er velkommen...

 

Norton var BRA program ingen tvil.!, det mente det hadde beskyttet meg mot 73000virus og at jeg ikke måtte slette det til og med.. (dakar Norton fikk panikk når jeg trykket avinst.. :p ) Men penger er penger, har man ikke penger så må man finne alternativ, gjerne lovlige... Får se hvordan Avast holder koken en stund nå... :)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Selv om folk ser ut til å ha bestemt seg, så må jeg få skyte inn at jeg er storfornøyd med F-Secure. Og selv om folk er allergisk mot å bruke penger på annet enn hardware så vil jeg anbefale det, bruker det på alle mine maskiner. 360 vel anvendte kroner i året eller noe.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Selv om folk ser ut til å ha bestemt seg, så må jeg få skyte inn at jeg er storfornøyd med F-Secure. Og selv om folk er allergisk mot å bruke penger på annet enn hardware så vil jeg anbefale det, bruker det på alle mine maskiner. 360 vel anvendte kroner i året eller noe.

6213785[/snapback]

(sorry, føles som jeg har tatt over tråden. :blush: )

 

Jeg har F-secure på stasjonær pcn, er fornøyd med de også, er med gratis med ADSL abonementet, føles som det lastes en del klappere en Norton også. (tatt i betraktning at pcene ikke har samme spes. såklart.) men fortsatt synes jeg F-secure er treigt i å laste også...

Heller aldri hatt virus på stasjonærpcn.. :) (Mye takket være FF vil jeg tro.. IE er jo en invitasjon for virus & spy/ad-ware... :nei: )

Lenke til kommentar

På maskinen jeg sitter med nå, en stasjonær XP2500+ med 512 mb ram så syns jeg F-secure internet security bruker litt lang tid på å komme i gang med en gang man starter pc'n. Men jeg merker ingenting på at det stjeler ressurser når pc'n er i bruk. Jeg for min del kommer nok til å fortsette med F-secure i all overskuelig fremtid.

 

Har også prøvd Kaspersky, men bare som demoversjon. Det kan jeg også anbefale med god samvittighet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...