Radi Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Hei. Jeg driver mye med film og redigering på fritiden som hobby med venner. Jeg bruker Adobe Premier Pro som redigerings program, Og når jeg "gjør filmene om til film" avi. fil. Blir de sinnsykt store. En dvd film tar vanligvis under 700mb, og er på ca 1 - 1 1/2 time. En av mine kort filmer på 24min tar 5,34GB Går det ann å komprimere filmene, uten at kvaliteten blir dårlig. Hvordan gjør man det? Hvordan program må man ha for å gjøre det? ( Koster det penger? Hvor får man lastet det ned? ) Takker for alle svar!
endrebjo Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Hvis du har encodere installert, kan du åpne filmene i VirtualDub, velge codec og 'Save as AVI'. DivX eller XVid er gode encodere for god kvalitet og lav plass.
Radi Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Skrevet 30. mai 2006 Når jeg redigerer i Adobe, lages det ferdig resultatet/filmen i avi. fil. Men blir fortsatt himla stor!
Torbjørn T. Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 (endret) Om du installerer XviD eller DivX vil desse kome opp i innstillingane for eksport. Trykk på Settings etter å valgt File --> Export, finn XviD/DivX, og juster innstillingane. Eit anna alternativ er å bruke Adobe Media Encoder, som òg ligg under File --> Export. WM9 eller QT H.264 (om du har det tilgjengeleg) kan funke greit. Skal du brenne på DVD, velg File --> Export --> Export to DVD, eller eksporter som DV AVI (slik du har gjort), og lag DVDen i eit anna program, som Nero Vision, Adobe Encore e.l. Edit: Alt dette var for Premiere Pro. Endret 30. mai 2006 av incanus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå