Gå til innhold

morsomme ting man kan lage når du får litt for god


Anbefalte innlegg

Vel. Nå er sommeren straks her igjen og vi som var litt for seint ute med å finne sommerjobb får straks litt midre å gjøre. og når jeg får lite å gjøre får jeg lyst til a bygge noe. Dessverre har jeg gått tom for ideer :cry:

kan vi ikke bruke denne siden till å komme med ideer og arbeidstegninger på gale og geniale ting man kan lage. F.eks hvordan man setter en motorsagmotor på en sykkel eller diverse andre fremkomstmidler, dingsebomser, og duppeditter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
eg skal bygge noe raketter i sommer...

skal poste bilder og ting på "alt innom rocketry" tråden...

:thumbup:

 

esa

6203431[/snapback]

 

 

Jeg har faktisk planene klare for en rakett. Men alt stoppet opp da jeg ikke fikk tak i kaliumnitrat. på apoteket er det for dyrt, og på felleskjøpet fikk jeg en skikkelig skjennepreik. av en eller annen merkelig grunn trodde ikke FK-mannen at jeg skulle bruke 25 kg KNO3 til potteplantene mine :hrm:

er det noen som som vet hvordan jeg skal få tak i billig KNO3 så vær så snill og si ifra

Lenke til kommentar
eg skal bygge noe raketter i sommer...

skal poste bilder og ting på "alt innom rocketry" tråden...

:thumbup:

 

esa

6203431[/snapback]

 

 

Jeg har faktisk planene klare for en rakett. Men alt stoppet opp da jeg ikke fikk tak i kaliumnitrat. på apoteket er det for dyrt, og på felleskjøpet fikk jeg en skikkelig skjennepreik. av en eller annen merkelig grunn trodde ikke FK-mannen at jeg skulle bruke 25 kg KNO3 til potteplantene mine :hrm:

er det noen som som vet hvordan jeg skal få tak i billig KNO3 så vær så snill og si ifra

6205076[/snapback]

 

hahaha ;)

 

eg vett om en som fant en heil haug med kalium nitrat ved siden av jernbane :huh:

men eg tror du kan bare få kjøpt det på et apotek eller fk...

 

bare prøv først med å kjøpe det på apoteket, du kan lett lage en rakett med 90 grams (for rundt 100kr). du kan også lage smoke bombs, med å smelte sukker og kalium nitrat sammen.

en teskje av sukker (vanlig sukker) og kalium nitrat inneholder mye energi, prøv det selv :thumbup:

 

esa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...