Gå til innhold

Skjermkort til spilling og media.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok gått for de nye 7600GT kortene som skulle visstnok komme i AGP snart. Hvis du ikke ønsker å vente kan du alltids gå for 7800GS men de koster gjerne i overkant av 2000kr.

 

Sjekk også ut bruktmarkedet her på hw etter 6800/x800 serien, du får mye bedre skjermkort enn ditt nåværende til rundt 1000 lappen der ;)

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Hei..

 

jeg trenger ett nytt skjermkort til under 2000,-

Det skal være AGP og det skal være bedre enn dette: ATI R9800 PRO.

 

Men en ting til, det er ikke den største psuen jeg har (barebone pc 275W)

6194797[/snapback]

 

 

Det spørs litt på hva (egentlig ganske mye hehe) du skal spille, har kikka litt rundt og kan kanskje gå for dette kortet.

Vet ikke hvordan strømforbruket er, men vil anta at du nærmer deg smertegrensen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
hva med 6600gt? det skal være klokket til 500/900 og være en del bedre enn 9800 pro og kjører spill greit. koster fra ca 1300 i prisguiden.

6199030[/snapback]

 

Spør du meg, så er det alt for liten forskjell fra 9800 Pro til 6600 GT til at det er verd det... Jeg har 9800 Pro selv, og skulle jeg giddet å bruke penger så skulle jeg ihvertfall ha merket forskjellen!

Lenke til kommentar

men er ikke 9800pro klokka til 350/375 da? mens 6600gt er klokka til 500/900.

det må da gjøre noen forskjell?

 

jeg er også på utkikk etter et nytt skjermkort til agp så bare kom med tips. har 9800 pro selv men det drar ikke bf2 og source godt nok.... bør koste maks 1500 spenn i prisguiden...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
jeg er også på utkikk etter et nytt skjermkort til agp så bare kom med tips. har 9800 pro selv men det drar ikke bf2 og source godt nok.... bør koste maks 1500 spenn i prisguiden...

6202797[/snapback]

 

Hmmm... ?

 

Jeg har 9800xt (256Mb) og det drar Source, Bf2 og Oblivion helt greit. Kan ikke sette i noe bedre pga. gammel cpu (XP 3000+ Barton).

 

Skal du opp fra 9800 så gå for 7900GT eller 1900XT ellers blir ikke forskjellene store nok til at det er noen vits. Husk at ytelsen hele tiden har sammenheng med cpu'en, ække no vits med å ha knallbra skjermkort og gammel cpu ...

Lenke til kommentar
jeg er også på utkikk etter et nytt skjermkort til agp så bare kom med tips. har 9800 pro selv men det drar ikke bf2 og source godt nok.... bør koste maks 1500 spenn i prisguiden...

6202797[/snapback]

 

Hmmm... ?

 

Jeg har 9800xt (256Mb) og det drar Source, Bf2 og Oblivion helt greit. Kan ikke sette i noe bedre pga. gammel cpu (XP 3000+ Barton).

 

Skal du opp fra 9800 så gå for 7900GT eller 1900XT ellers blir ikke forskjellene store nok til at det er noen vits. Husk at ytelsen hele tiden har sammenheng med cpu'en, ække no vits med å ha knallbra skjermkort og gammel cpu ...

6202941[/snapback]

DU kan få mye bedre ytelse enn et 9800 kort uten å kjøpe toppmodellene...

Lenke til kommentar
jeg er også på utkikk etter et nytt skjermkort til agp så bare kom med tips. har 9800 pro selv men det drar ikke bf2 og source godt nok.... bør koste maks 1500 spenn i prisguiden...

6202797[/snapback]

 

Hmmm... ?

 

Jeg har 9800xt (256Mb) og det drar Source, Bf2 og Oblivion helt greit. Kan ikke sette i noe bedre pga. gammel cpu (XP 3000+ Barton).

 

Skal du opp fra 9800 så gå for 7900GT eller 1900XT ellers blir ikke forskjellene store nok til at det er noen vits. Husk at ytelsen hele tiden har sammenheng med cpu'en, ække no vits med å ha knallbra skjermkort og gammel cpu ...

6202941[/snapback]

 

6800GT/Ultra. X800pro/xt er MYE bedre enn r9800 pro bare så det er sagt. Hadde helt klart gått for et av disse kortene brukt, da får du en bra deal til rundt 1000 lappen.

Lenke til kommentar

6800GT/Ultra. X800pro/xt er MYE bedre enn r9800 pro bare så det er sagt. Hadde helt klart gått for et av disse kortene brukt, da får du en bra deal til rundt 1000 lappen.

6204272[/snapback]

 

hey. dette var nyttig. sjekka bruktmarkedet nå og det var noen godbiter. et 6800gt feks. da må jeg desverre vente til i morra med å avgjøre noe kjøp! *klør i kjøpemuskeln*

takker for svar men er fortsatt åpen for tips&triks. er "Asus V9999 Geforce 6800 GT 128 MB" et godt kort feks? fortsatt til bf2, source og litt nyere fps og bilspill....

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt det kortet en god stund. Med tanke på at det bare har 128 ram så kommer det ikke til å dra spill i noe særlig høye oppløsinger fremover. Jeg synes det fungerte bra til bf2 og nye spill, men det kommer nok ikke til å vare altfor lenge.

 

Prøv å skaff deg et 6800GT/ultra med 256 ram, samme med x800 serien. Men klart det Asus kortet kan jo være aktuelt for deg hvis du får et bra tilbud, og det yter helt klart mye bedre enn ditt nåværende kort ;)

 

Feks dette kan jo være noe!

 

eller dette?

 

og skal du selge det kan du faktisk få solgt ditt gamle r9800pro her

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...