Gå til innhold

hakking i spill,trenger hjelp?


Anbefalte innlegg

jeg får hakking i hl2 og sin episodes,jeg ligger over 50-60fps på 1280*1024 med 4xfsaa og 16xaf.

 

hva er feil med med systemet mitt,slik at source engine spillene hakker på pc min?

jeg klarer jo og kjøre fear og cod2 på samme settings,på max på alt.fear og cod2 ligger jeg på 40-50 på max,og aldri noe hakking.

 

fear og cod2 er jo mye mere grafikk krevende enn det hl2 og sin episodes er,så hvorfor hakker hl2 og sin episodes på pc min?

 

her er mine specs:

amd 64 3500+ venice

1gb pc 3200 ram

x1800xt 512mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt hende det er prossessoren din som er en mindre flaskehals her. Ellers kan det også være rammen. Vet bare at HL2 er mye mer fysikkkrevende enn andre spill, derfor blir en prossessor fort flaskehals. Er litt usikker da jeg har samme frekvens på min og alt går helt greit.

 

Så da slår det meg at kanskje ram er et mindre problem. Men har ikke hørt om mange andre eksempler på folk som har sliti med for lite ram i HL2 lissom..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
jeg får hakking i hl2 og sin episodes,jeg ligger over 50-60fps på 1280*1024 med 4xfsaa og 16xaf

 

:confused:

 

Får hakking i HL2 og SiN, men ligger på 50-60 FPS, hvordan er det mulig å ha hakking da? Må vel under 25 FPS for å få nevneverdig hakking.

 

Anyway:

 

Standar svar, oppdater drivere på alt fra skjermkort til BIOS. Kan og prøve å tone det ned litte granne og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

50-60 fps er ikke hakking, men det er litt lite når man har et 512 MB skjermkort. Det kan skyldes overoppheting. Overoppheting kan igjen skyldes støvsamling inne i PC-en. Laggingen kan også komme av utdaterte drivere.

 

Jeg har hatt problemer med noen DX8.1-kompatible realtime-programmer, men har klart å kjøre DX9-kompatible spill smertefritt. Dette løste jeg med å laste ned nye drivere.

Lenke til kommentar

fear er jo like fysikkkrevende,om ikke mere enn hl2 er.jeg har ikke sånn hakking som du har vist du har lav framerate.det problemet jeg har er mere at spillet stopper helt opp,av og til.det er veldig iriterende,skal kjøpe meg hl2 episode one i neste uke når det kommer ut så jeg får håpe at det problemet ikke forsetter i episode one.

Lenke til kommentar

1 gb ram burde vært nok i massevis for og kjøre spill som hl2 og sin episodes.

 

Jeg ser fort for meg at han snakker om lese/skrive fra HDD jeg, noe som er korte hakk, og et resultat av for lite ram. Er jeg inne på noe her?

6194130[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg regnet nesten med at det ikke var var avg. framerate som er problemet ditt nei. Derfor jeg også prøver å påpeke lese/skrive fra HDD. Sier selv at jeg ikke har hørt (eller hatt selv) problem med HL2 relatert med dette, men om du har tilgang til mer ram så ville det ikke skadet å prøve. Kjennetegnet er jo et erkeeksempel på lese/skrive fra HDD (grunnet korte stopp uavhengig av område du kommer til) kontra konstant lav fps som da vil være skjermkort.

 

Syns også det blir feil å sammenligne F.E.A.R. med HL2 i fysikk. Blir som å si at Doom3/Q4 også har samme fysikk, noe som blir litt feil. Mao, ragdoll og kopper som blir kastet rundt er ikke avansert fysikk. En god grunn til at Havok-motoren er så kjent for dette som den er ;) .

 

Forøvrig vil jeg bare legge til at om man har 512MB minne skjermkort, har dette lite å si om brikken er for dårlig (les:X1300/6200) til å utnytte denne mengden. Vet derfor ikke helt hvordan jeg skal tolke superseven sitt innlegg.

Lenke til kommentar

ghosting er en helt annen type "hakking", litt som å dra musa fort frem og tilbake over skjermen, nemlig at du ser at pikslene skifter farge for tregt i forhold til hva som egentlig skjer på skjermen.

 

Edit: Prøv å gå inn under museinnst. under kontrollpanelet, og sett på trail/spor, så får du nok noe som kan minne om ghosting (bortsett fra at dette, som jeg prøver å påpeke, gjelder raske figurer hvor pikselverdiene ikke rekker og skifte før øyet ditt oppdager det)

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...