Gå til innhold

Husleie, råd og tips


Inc

Anbefalte innlegg

du har ikk ehørt hos noen andre tilbydere om de har ledig kapasitet der du bor eller om de leverer der i det hele tatt...?

6429193[/snapback]

Jeg ringt telenor som har linjene, det er vel ingen andre som kobler opp ny linje?

Ringt jo til tele2 som levere bredbånd men tror ikke det er noen andre som leverer linjer... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har ikk ehørt hos noen andre tilbydere om de har ledig kapasitet der du bor eller om de leverer der i det hele tatt...?

6429193[/snapback]

Jeg ringt telenor som har linjene, det er vel ingen andre som kobler opp ny linje?

Ringt jo til tele2 som levere bredbånd men tror ikke det er noen andre som leverer linjer... :hmm:

6429211[/snapback]

 

ikke som jeg vet om. såvidt jeg vet så er det mange som leier linje av Telenor.. men kan jo hende jeg tar feil her....

Lenke til kommentar

Alle leier linjer av Telenor (Telefonledningen om du vil.) Dog er det flere som har egne sentraler, andre leier sentralplass av Telenor.

 

Nevertheless. Når Telenor sier linjene er overbelastet (Utgjevningskabel o.l), mener de at det ikke er noen trådpar (1 par telefonledning) igjen fra sentralen til ditt hus, ergo, kan ikke ADSL leveres før dette utbedres. Dette gjelder *alle* leverandører.

 

Nytter ikke å ha masse plass på sentral eller hva det måtte være når det ikke er ledig ledning inn i huset.

 

Uansett ville jeg ha ringt på den lokale bedriften som jobber med å utbedre telenettet til Telenor. Ofte er dette Relacom (Gamle Bravida). Disse karene kan fort komme opp med en rask, billig og enkel løsning (Koble om din linje, slik at naboen får det "opptatte" paret f.eks.) for at nettopp ditt hus kan få ADSL. Triks finnes for å få ADSL selv om Telenor har sagt det ikke går :wink:

 

 

Alternativer er jo Radiobasert bredbånd F.eks. Vet mange bruker 2.4GHz nettet til slikt. (Koster skjorta i etablering. ~2000 - 6000 er ikke uvanlig).

Lenke til kommentar

Heyy, litt godt nytt:). Nå bor jeg i ett nytt hus og vet at det er 10 ledere (5 trådpar) som kommer inn i huset. ledninger er det nok av, jaffel hos meg. Skal ta en telefon til relacom å høre, kanskje det vet noe telenor ikke vet:)

Takker!

edit: de har nå streik, så da kan det ta litt tid..(

Endret av regga
Lenke til kommentar

Ring rundt til forskjellige selvskap. Hos oss er det problemer med belastning på linjene. Huseier har blucom og kunne ikke får mer enn 1,5 mbit. Vi ringte ngt og fikk 3,5. En kompis som bor 500 meter unna kan bare få telenor og da en av de laveste linjene, som er veldig ustabil, og han må dele med huseier, fordi det ikke er mer plass. Så mitt tips: ring rundt!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Trøbbel.

Saken er slik at leietaker nå har flyttet ( 26 nov), men har ikke betalt for nov og des slik det står i kontrakten. Fredagen før 26nov gikk vi begge for å ta ut depositumet da de skulle reise på en søndag og de bor langt unna her.

Jeg kunne ikke ta befaringen på søndag da de reiste med vi var enige om at leietaker forlot leilighet i samme stand som de kom til. Det gjorde de sånn noe lunde :ermm: (ser vi bort fra stygge sår og svi merker på badegulvet)

Siden hun da flytte 26 og betalte leien på etterskudd (istedet for på forskudd) så har de da to mndsleier igjen. De er da ikke betalt enda, etter utallige purringer fra meg. Når jeg prøver å få fatt i personen oppnåes det ikke kontakt eller får ikke svar

Leien for nov er 2 uker på overtid.

Under hele leieperioden har det ikke vært noe problemer i det hele tatt og at det skulle skjærer seg sånn på slutten er svært skuffende, ikke minst skaper det økonomiske vansker for meg.

Hva kan jeg gjøre? Har hørt at huseiere i slike situasjoer ikke har så mye de skulle ha sagt.

Jeg kvir meg til nye leietakere.. :cry:

Hjelp

Endret av regga
Lenke til kommentar
Trøbbel.

Saken er slik at leietaker nå har flyttet ( 26 nov), men har ikke betalt for nov og des slik det står i kontrakten. Fredagen før 26nov gikk vi begge for å ta ut depositumet da de skulle reise på en søndag og de bor langt unna her.

Jeg kunne ikke ta befaringen på søndag da de reiste med vi var enige om at leietaker forlot leilighet i samme stand som de kom til. Det gjorde de sånn noe lunde :ermm:  (ser vi bort fra stygge sår og svi merker på badegulvet)

Siden hun da flytte 26 og betalte leien på etterskudd (istedet for på forskudd) så har de da to mndsleier igjen. De er da ikke betalt enda, etter utallige purringer fra meg. Når jeg prøver å få fatt i personen oppnåes det ikke kontakt eller får ikke svar

Leien for nov er 2 uker på overtid.

Under hele leieperioden har det ikke vært noe problemer i det hele tatt og at det skulle skjærer seg sånn på slutten er svært skuffende, ikke minst skaper det økonomiske vansker for meg.

Hva kan jeg gjøre? Har hørt at huseiere i slike situasjoer ikke har så mye de skulle ha sagt.

Jeg kvir meg til nye leietakere.. :cry:

Hjelp

7501419[/snapback]

ehhh... Det er jo derfor du har depositum. Betaler ikke leier for leieforholdet, eller er det kommet skader på leiligheten skal depositum dekke dette. Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor du/dere tok ut depositumet før alt var betalt for og leieforholdet ordentlig avsluttet.

Depositum har du rett til å holde tilbake ett par uker etter leieforholdets slutt for å sikre deg som utleier for utgifter i forbindelse med utleien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...