Gå til innhold

Kan jeg kjøpe låst mobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når en kjøper en operatørlåst mobiltelefon blir det jo litt billigere, men det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe en operatørlåst mobil som er låst til netcom når jeg har et abonemang som bruker netcom sitt nett? (OneCall)

6179466[/snapback]

 

nei, tlf er OPERATØRLÅST til netcom.. onecall leier nett hos netcom.. simkortet ditt vil ikke virke på en slik tlf. du må kjøpe en åpen..

Lenke til kommentar
Når en kjøper en operatørlåst mobiltelefon blir det jo litt billigere, men det jeg lurer på er om jeg kan kjøpe en operatørlåst mobil som er låst til netcom når jeg har et abonemang som bruker netcom sitt nett? (OneCall)

6179466[/snapback]

Nope! Sorry Mac :)

 

Operatørlås har ingenting men nettet operatøren bruker. Er den låst til NetCom kan du ikke bruke OneCall.

Lenke til kommentar
Ja, jeg snakker ikke om en substitert telefon (eller noe sånn), men en kan spare 400-500 kronerpå en operatørlåst telefon, og siden jeg bruker netcom sitt nett så skulle vell dette være mulig? :hmm:

6179802[/snapback]

Skjønner det. Bruker du ikke NetCom som operatør kan du ikke bruke en NetCom operatørlåst telefon. Men som jeg nevnte i forrige innlegg kan man få fjernet opreratørlåsen til bare 49.- (det er blitt lov no). :)

Lenke til kommentar
Ja, jeg snakker ikke om en substitert telefon (eller noe sånn), men en kan spare 400-500 kronerpå en operatørlåst telefon, og siden jeg bruker netcom sitt nett så skulle vell dette være mulig? :hmm:

6179802[/snapback]

 

en operatørlåst tlf er forhåndsubsidiert og låst til operatørens simkort.

 

så kan man få denne tlf enda billigere ved å tegne binding.. det er forskjell på låste tlf og abonn som er bundet.

 

svaret er fortsatt nei, du kan ikke bruke en slik tlf, du må ha en åpen.

 

du kan ikke fjerne denne bindingen, da leverandør ser på dette som uatorisert inngrep i tlf.

Lenke til kommentar
Ja, jeg snakker ikke om en substitert telefon (eller noe sånn), men en kan spare 400-500 kronerpå en operatørlåst telefon, og siden jeg bruker netcom sitt nett så skulle vell dette være mulig? :hmm:

6179802[/snapback]

 

en operatørlåst tlf er forhåndsubsidiert og låst til operatørens simkort.

 

så kan man få denne tlf enda billigere ved å tegne binding.. det er forskjell på låste tlf og abonn som er bundet.

 

svaret er fortsatt nei, du kan ikke bruke en slik tlf, du må ha en åpen.

 

du kan ikke fjerne denne bindingen, da leverandør ser på dette som uatorisert inngrep i tlf.

6179891[/snapback]

Hmmm....som jeg har forstått er det kun garantien det går utover ved å fjerne operatørlåsen.

Endret av OpterCop
Lenke til kommentar
Ja, jeg snakker ikke om en substitert telefon (eller noe sånn), men en kan spare 400-500 kronerpå en operatørlåst telefon, og siden jeg bruker netcom sitt nett så skulle vell dette være mulig? :hmm:

6179802[/snapback]

Hvorfor ikke kjøpe gjennom UtenAbonnement.no som OneCall har avtale med? :)

Lenke til kommentar
Enkelte telefoner er også låst til et spesielt sim-kort, ikke bare ett nett..

6179679[/snapback]

Hmm.... sikker på det? Aldri hørt om det. Kun at du kan låse den til ditt simkort selv, for å forhindre tyveri. Men det er noe man kan fjerne selv.

6179792[/snapback]

Jepp, har desverre opplevd det selv..

Lenke til kommentar
Enkelte telefoner er også låst til et spesielt sim-kort, ikke bare ett nett..

6179679[/snapback]

Hmm.... sikker på det? Aldri hørt om det. Kun at du kan låse den til ditt simkort selv, for å forhindre tyveri. Men det er noe man kan fjerne selv.

6179792[/snapback]

Jepp, har desverre opplevd det selv..

6180872[/snapback]

Okey...

Lenke til kommentar
Ja, jeg snakker ikke om en substitert telefon (eller noe sånn), men en kan spare 400-500 kronerpå en operatørlåst telefon, og siden jeg bruker netcom sitt nett så skulle vell dette være mulig? :hmm:

6179802[/snapback]

 

en operatørlåst tlf er forhåndsubsidiert og låst til operatørens simkort.

 

så kan man få denne tlf enda billigere ved å tegne binding.. det er forskjell på låste tlf og abonn som er bundet.

 

svaret er fortsatt nei, du kan ikke bruke en slik tlf, du må ha en åpen.

 

du kan ikke fjerne denne bindingen, da leverandør ser på dette som uatorisert inngrep i tlf.

6179891[/snapback]

Hmmm....som jeg har forstått er det kun garantien det går utover ved å fjerne operatørlåsen.

6179947[/snapback]

 

Mister ikke garantien på telefonen ved å fjerne operatørlåsen nei, så sant det ikke er noe fysisk inngrep i telefonen (finnes unntak) og er stort sett samme prosess som når du får koden fra teleoperatøren etter 12 mnd.

 

Tidligere var låste telefoner låst til nettet, SENSE feks fungerte på netcomlåste telefoner. Men i dag er det nesten uten unntak låst til type simkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...