Gå til innhold

Min Nye Pc, Noen Som Har Gode Råd?


Anbefalte innlegg

Ja, da har det blitt min utr til å kjøpe meg en del-data som jeg deretter skal bygge opp, jeg har allerede bestilt deler men skriver allikevell her for å få tips og triks om deler, viss noen vet noe om disse delene jeg snart skal ramse opp så ikke vent med å gi en komentar....

Budsjettet er på 10000, men uansett pris, håper jeg dette blir ganske bra :D

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz HT Socket 939

Western Digital 250GB Caviar SE SATA HD

ASUS A8N5X S939 Hovedkort

Veritech 1024MB DDR PC3200 400Mhz,

Club3d GeForce 7900GT 256MB Skjermkort

Logitech Cordless Desktop EX 100

NEC ND-4571 DVD±RW 16x Labelflash SORT

Acer 19" LCD Monitor AL1916WS 8ms

X-Gear Devil PreMod kabinett SORT

 

Her er ett bilde av kabinettet som er drit fett :cool:

post-97545-1148592383_thumb.jpg

 

Noen som vet om jeg kan overklokke denne prossesoren?

Endret av FreeGain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

430 kr for strømforsyning og kabinett sier seg selv at er noe i minste laget. Selv synest jeg det kabinettet er noe harry (og plastic fantastic), men for all del, hvis du liker det: gå for det! Vil annbefale deg å legge litt mer penger i strømforsynig.. Mist og Hiper er bra merker.

Selv om 3500+ er en bra cpu vil det over tid lønne seg og legge mer penger i en X2, eller en opteron for klokking.

 

Bortsett fra dette så PCen bra ut den...

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

hadde kjøpt en 2.2ghz amd single core på shg.no bulk versjon med tr2 vifte til 70kr sam t termisk pasta. koster 1150kr der.

kjøp 2x1gb ram, value ram. istedenfor lav cl så bruker du divider for oc, evt sette pc200 som pc166 samt sette fsb fra 200 til 240.

 

kjøp samsung da wd blir 60-70 grader

ligg unna trådløst, du er advart. til tross for heroin o.l og advarsller så finnes det alltid brukere.

 

du kan jo prøve det kabinettet med psu, kansje det fungerer.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Da har jeg fått pc'en og er storfornøyd... kjøpt meg en ny CPU-vifte på 17 db, som er ganske lavt... Takk for gode tips og svar:)

6279916[/snapback]

 

Hvordan ble oppsettet til slutt? :)

6279965[/snapback]

 

Faktisk så bråker GPU-vifta mest, men skal skifte den så fot som mulig, en superpc, gikk veldig fort å sette den opp... jeg brukte en stund med å partisjonere harddisken, men ellers gikk det "radigt" som vi sier i trøndelag...

Så sånn var det... :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...