Gå til innhold

Er du en av de uheldige som har et gainward ti4200?


Mr-Smith

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

65 grader er vel ikke 'høy' temperatur? Trodde ikke det skulle by på problemer med temp opp til 80+?

Uansett, jeg hadde ikke noen temp måler på skjermkortet mitt, som tok kvelden, men jeg hadde åpnet kabinettet og kjørte et spill jeg visste ville knele skjermkortet. Når dette hadde skjedd, la jeg fingeren i senter av hvor gpu er fast loddet (skjermkortene står som kjent 'opp ned' i et tower), jeg kunne ikke holde fingeren der i 2 sek. en gang!

Jeg jobber på et smelteverk og er vandt til å ha det hett om fingrene :D Min gpu var definitivt mer en 65 grader.

 

Godt nyttår alle sammen!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har Gainwars gf 4 ti 4200 Ultra/650 xp PowerPack, og det funker i sånn ca 15 min inne i spill som feks F1 2002. Så klikker hele pcen og skjemen blir enten hvit eller full av farger (varierer). :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

 

Jeg har 128mb ddr ram på kortet så jeg kan bekrefte at dette skjer også på de kortene. Har sendt mail til komplett og spurt om retur rett, hvis ikke jeg får sende det til bake skall jeg faen ringe inn og si hva jeg mener om dette forbannede produkktet. HELVETTES GAINWARD

 

 

Hva faen er vitsen med å putte feil vifter på kortet eller lodde feil som jeg også har lest, og hvorfor legger de sitt nye verksted langt nede i europa. De burde jo lagt et verksted i hvert eneste land som seller disse dritt produktene. FAEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sitter her og kjeder meg som faen. Jeg har kjøpt 4 nye kabinett vifter og cpu vifte og har en stor sånn luft vifte rettet inn i kabinetet, men alikevell klikker det i spill. VILL SPILLE COSSAKS!!!!!!!!!!!!!!!!! :x :x :x :x :x Klikker snart!!!

 

Hvis det er grunn til å ta selv mord fordi de svikter deg i Everquest

( http://www.itavisen.no/art/1298482.html ) er det ivetfall grunn til å drepe seg selv over dette!!!! FAEN!!!!!!!!!!!!!!!! :evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
Jeg har 128mb ddr ram på kortet så jeg kan bekrefte at dette skjer også på de kortene. Har sendt mail til komplett og spurt om retur rett, hvis ikke jeg får sende det til bake skall jeg skitt ringe inn og si hva jeg mener om dette forbannede produkktet.

 

Hva skitt er vitsen med å putte feil vifter på kortet eller lodde feil som jeg også har lest, og hvorfor legger de sitt nye verksted langt nede i europa.

Stakkars mann da(?)

Alle gjør feil også Gainward, du tror vel ikke at de 'putta' på feil vifter bare for morroskyld?

Jeg tror produsenter prøver å få lagd produkter som holder i allefall 2-3 år, alt annet blir 'ekstra arbeid' og ekstrautgifter for produsenten.

Du lever ikke i en feilfri verden, trodde du hadde fått det med deg. Alle møter motgang noen ganger, det gjelder å takkle det litt bedre en du gjør i dette innlegget ;)

Jeg er sikker på om du gir komplett litt tid så vil de gi deg et nyttkort, det er viktig at du beskriver feilen for dem, send dem en mail.

 

Hilsen en fornøyd Gainward Eier & Komplettkunde :D

Lenke til kommentar

Er fornøyd med Gainward jeg. Har selv ett Ti4200 kort fram dem, som det er feil på. Men alikavel så lar jeg ikke være å tro på at dem klarer å fixe dette. Blir det samme som Nokia, masse masse masse feil, men folk fortsetter å kjøpe de telefonene. Alle kan gjøre feil, selv den beste. Å denne gangen var det Gainward sin tur. Ha litt tålmodighet.

Lenke til kommentar

ja....gjør det....KORTENE ER DEFEKT.

 

Si at tilogmed produsenten har gått ut offentlig og innrømmet feilen, og likevel klarer ikke dere å forstå at dette er et problem som skjer når det selv føler for det.

 

Regner med at komplett tester kortene ved å kjøre et stresseprogram over et bestemt tidsrom (sikkert 3dmarks), men jeg åsså kunne kjøre 3dmarks2001 i 12timer før jeg ikke gadd mer stabilt. Så når jeg skulle surfe litt senere på kvelden så fikk jeg pink screen of death.

 

Bare si at viss ikke de begynner å skjerpe seg så ser det ut som om det blir mange forbrukerråd saker fremover, det er nemlig mange som har kjøpt gainward gf4 ti4200 av komplett.no siden de kjørte ukens tilbud på kortet, og siden gainward tidligere har produsert glimrende kort så var det mange som slo til på det tilbudet.

 

Nei....stå på ditt, det her skal du ikke betale noe for (heller komplett.no som bør gi det en liten ekstra) kanskje tu4600?

Lenke til kommentar

da har jeg sendt mail til komplett og forklart litt mer, så håper de ordner seg nå for dere.

 

hehe.....kom med et genialt forslag om at en av medarbeiderene på komplett.no kunne bruke et gainward gf4 ti4200 kort som blir sendt inn i arbeidspcn, ser for meg mye kjefting og smelling der ja :p

Lenke til kommentar

åhhh....kan ikke folk lese innlegget.

 

Problemmet er ikke kjølingen, men at en av kondensatorene til spenningsregulatoren. Omtrent samtlige av ti4200 64mb serien har det problemmet her, enkelte opplever ikke det så ofte som andre.

 

KJØLINGEN HAR INGENTING MED SAKEN Å GJØR

 

har hatt en 300*300 vifte stående 30cm fra kortet uten at det hjalp noe.

Lenke til kommentar

Heh.. Jeg har snakket med ca. halve komplett.no på telefon i dag. Til slutt fikk jeg snakke med innkjøssjefen og han skulle sende en mail til Gainward og høre om de kjente til problemet.. Problemet er bare at han oppgav feil mailaddresse til meg så jeg må ringe ham i morgen igjen.. :( . Ringte forresten til forbrukerrådet også og de mente at dette var uholdbart.. :D . Måtte bare få en fagperson til å konstatere at kortet klikket, sa de.

 

Mr-Smith: Hva snakker du om..? Hva sa komplett.no??

Lenke til kommentar

oki.....her legger inn det jeg skrev i mailen og svaret jeg fikk:

 

Hei

 

Nå har jeg hatt msi gf4 ti4600 128mb ddr i vel 4mnd og har aldri mer opplevd

noe problem, så her må en konkludere at det er en feil på gainward gf4

ti4200 som Gainward selv har komt frem og sagt offentlig.

Grunnen til at jeg sender denne mailen er at jeg har snakket med en del folk

som har kjøpt akkurat dette kortet, og som opplever samme problemmene. Ingen

har særlig lyst å sende inn ett kort som de vet er defekt for å så få det

igjen senere fordi dere ikke klarer å finne en feil på det, selv om feilen

ligger der. Vet at dette er et problem for dere også siden dere må ha solgt

mengder av dette kortet under ukens tilbud for en stund siden.

 

En ide kunne vært å latt en av medarbeiderene deres kjøre med et av de

kortene som blir sendt inn, og se hvordan det går. Det er nemlig ikke det

kjekkeste å miste mye arbeid fordi pcn låser seg pga defekt skjermkort.

 

Håper dere kan ordne noe for resten av de uheldige som har kjøpt gainward

gf4 ti4200 fra dere.

Eventuelt kontakte gainward å få til en ordning.

 

MVH Øystein Andersen

 

 

Svar fra komplett:

 

Hei

 

Jeg har tatt opp denne saken med som kjenner problemet. Og det er riktig det du sier at det har vært noen kort som har blitt sendt ut med nevnte problemer.

 

Vi har nå funnet en måte å få testet kortene på.

 

De som har de problemene som du referer til kan søke retur på vanlig måte. Beskriv problemet grundig og legg med en beskjed om at det er SSJ som skal ta seg av testingen. Da vil det være mulig å bytte til tilsvarende kort fra en annen leverandør, eller bytte til et annet kort mot et mellomlegg. Prisen regnes da ut fra fra dagens pris.

 

Håper dette er et akseptabelt svar på forespørselen.

 

Vennlig hilsen

Øyvind Hagen ([email protected]), Kundekonsulent

Komplett AS.Tlf: +47 33 45 42 00, Fax + 47 33 45 42 01, http://www.komplett.no

 

Virker som det er litt dårlig komunikasjon imellom de forskjellige leddene i komplett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...