Gå til innhold

Er du en av de uheldige som har et gainward ti4200?


Mr-Smith

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen offisiell informasjon fra Gainward on dette problemet?

 

En kompis av meg har problem med lockups og rare farger på skjermen når han spiller. Og vil gjerne hjelpe ham å få byttet kortet, men jeg vil ha noe informasjonsskriv etc. som han kan fremlegge i butikken for dokumentasjon på faktiske forhold vedrørende kortet.

Lenke til kommentar

Ok, skal komme frem med litt fakta fra gainward om ti4200 kortene:

 

Svar på en mail jeg sendte gainward:

 

Dear Mr Andersen,

 

We can fix the problem for you. We have identified the problem to be an intolerance in one of the capacitors of the voltage regulator on the card.

 

Please send the card(s) to our address below. Your RMA number is 94j02.

 

Please write this number clearly on the parcel you are sending to us.

 

The parcel should include the defective products, proof of purchase and very important, the bug reports

 

Thank you!

 

Mit freundlichen Gruessen / Kind regards

 

Peter Th. Tersluisen Jr.

 

 

Gainward Europe GmbH

 

RMA Department / Technical Support

 

Bussard Straße 5

 

D-82166 Gräfelfing

 

GERMANY

 

 

Det er veldig mange som har det problemmet og her finner du endel av de:

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?threadid=117552

 

The inquirer har også skreve litt om problemet:

http://www.theinquirer.net/?article=5144

 

Gainward sitt svar til the inquirer:

http://www.theinquirer.net/?article=5288

 

 

 

ps. det hjelper ingenting å bytte kjøler, mitt kort nr4 hadde en dobbelt så stor kjøler, men likevel så fikk jeg pink screen of death (heretter PSOD).

 

Etter jeg klaget litt her og der på problemmene mine med gainward kortet så ble jeg kontaktet av en fra norkom (kortet var kjøpt av komplett.no). Han sa han skulle ta hånd om pakken med en gang jeg sendte den inn å få kortet testet skikklig. Etter 3 dager fikk jeg svar at de ikke fann noe galt med kortet, og at det muligens kunne vær feil på hovedkortet mitt. Siden jeg hadde hatt så mye problemer med kortene så kunne jeg få byttet til et annet merke, valgte msi gf4 ti4600 (måtte betale et mellomlegg), siden det er noe av det beste gf4 kortet en får (stille).

 

Jeg informerte komplett.no om problemet med ti4200 serien til gainward, la tilogmed frem artikkelen der gainward innrømmer at de har et problem med kortene.

 

Men dere som har kjøpt kortet etter juni 2002 kan bruke forbrukerloven:

 

Utdrag fra forbrukerrådet:

Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

 

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende

gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan

velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare

kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for

eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en

urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og

som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og

motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel

være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.).

Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du

kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle

omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

 

Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å

få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar

mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter

forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes

dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

 

Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt

halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom

mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve

kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale

tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du

reklamerte på feilen.

 

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller

kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og

at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.

 

 

ps. ikke gå med på å få et nytt gainward ti4200 kort, si at du heller vil bytte til et annet merke/eller 4400-4600 serien siden de ikke har hatt noe problemer.

 

Huff.....ble litt mye det her :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-08 08:07, skrev Jalla:

Det var da noe til storm i vannglass... :smile:


Dette problemet gjelder kun for eldre modeller med 64 MB minne. Nyere versjoner og de med 128MB er ok.


Uansett bør en nok vurdere kvaliteten på kjøleløsningene for kort som utvikler så mye varme.


 

En noe sein tilbakemelding...Problemene er der fortstatt på den nye versjonen av kortet (har hatt en av de selv), enkelte har problemer med 128mb versjonen også.

Orginalkjøleren til et produkt skal selvsagt klare å kjøle kortet slik at det ikke stryker med, men i dette tilfelle så er det ikke kjøleren som er problemet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-21 15:28, skrev Divxdude:

Quote:


Den 2002-12-20 12:41, skrev Prog_Kick:

masse artifacts i bildet og maskinen fryser seg i spill...


 

hei, kan du forklare meg hva artifacts er?

 

Artifacts er normalt streker (glipp i grafikken), ofte skjer det pga overklokking.

 

Med dette kortet får en en slags artifacts og skjermbildet blir fullt av merklige farger.

 

Her en et bilde av en lockup, bilde fryser og eneste utvei er å skru av og på pcn:

http://www.artifact.no/~mr-smith/facked.jpg

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Mr-Smith på 2002-12-21 15:55 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-21 15:35, skrev Mr-Smith:


Artifacts er normalt streker (glipp i grafikken), ofte skjer det pga overklokking.


Med dette kortet får en en slags artifacts og skjermbildet blir fullt av merklige farger.


Skal se om jeg finner igjen bildene som viser problemet.


 

har sendt deg mail med bilde! sjekk dette per omgående!

Lenke til kommentar

hos noen er problemmet større en hos andre. Det første kortet jeg fikk klikket minst 4 ganger om dagen, det siste var ikke så gale (par ganger i uken).

Men likevel vil jeg anbefale alle med et gainward gf4 ti4200 64mb å kontakte selger og spør om en får byttet til noe annet, det er jo tross alt en feil med kortet (kondensator som er feil)

 

btw....det nye forumet var fett.

Lenke til kommentar

Mitt kort har faktisk også drevet og kødda en del.. med farger og mønster over hele skjermen osv.. Kjøpte det på komplett for ca 6 uker siden... Tror jeg skal sende det tilbake.. Eller skal jeg kansje ta kontakt med gainward?? Det som er dritt er hvis det det tar en måneds tid.. Så har jeg ikke noe annent grafikkort.. Det som er med mitt er at når jeg speller spill så har noen av elementene lett for og fryse [ spesielt i cs der taket fryser seg med orginaldrivere ] Men kortet klikker helt og jeg må starte på nytt mange ganger når jeg scroller nedover på en internett side.. Tror dere det er det samme problemet..?? Så man får altså dekket summen av porto ved retur??

Lenke til kommentar

ja....helt samme som jeg opplevde. Bare å sende kortet inn igjen.

Angående retur tid, komplett skal ha blitt bedre på det nå, men det spørs no om det ikke vil ta lenger tid etter jul.

Du kan sende kortet direkte til gainward i tyskland, tror ikke det vil ta lenger tid det enn å sende til komplett (spørs om tollvesenet vil se litt på pakken først).

Kontakt gainward du så får du vite hvor lang tid det vil ta med dei.

Lenke til kommentar

har samme prob jeg og. men jeg har satt på nye og svær socketA kjøler og ødelagt den originale lille svarte vifta. tror du gainward vil fikse det uansett?

 

når kortet mitt klikker får jeg farger over hele skjermen og det er vanskelig å se hva som står bak, dette skjer til og med når jeg scroller på en internettside.

 

først trodde jeg det var minnet på kortet som er av merket: søppel. og det har ikke klikket etter at jeg underklokket minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...